Gå til innhold

Asus G73JH-B1 fra utlanded? (GenTechPC USA)


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en bærbar som takler spill, og siden de ligger i et helt annet prisnivå enn stasjonære PCer med samme ytelse, er jeg selvfølgelig ute etter å få kjøpt den billig.

Leste om denne PCen på Notebookreview.com sitt Asus forum og spesielt denne tråden der man kan se temperaturforskjell mellom IC Diamond og fabriikk kjølepastaen.

 

Link til Asus G73JH-B1 på GenTechPC

Uten noen modifikasjoner ligger PCen på 1745 USD eller ca. 10248 kroner.

Har også snakket med kundeservice der og funnet ut at Starcraft 2 følger med. ;D

 

Nesten samme PC koster 17500 kroner på Komplett.no men uten SSD som ville ha kostet 2500 kroner fra samme nettbutikk.

 

Siden orginalprisen på GenTech er så lav har jeg også valgt disse modifikasjonene:

 

IC Diamond 24 termisk pasta på CPU og GPU til $75.

128GB Crucial C300 SSD (Sata 3) til $299.

Oppgradering av BIOS, vBIOS samt oppgradering til nyeste firmware til SSD disken gratis. :)

 

I alt kommer dette på 12450 kroner eller 2120 USD som jeg synes er en bra pris.

Frakt til Norge er på ca. 149 USD eller mer hvis jeg vil ha raskere levering.

 

Jeg vet at jeg da må leve med amerikansk tastatur, men har da muligheten til å kjøpe ett norsk tastatur etterpå hvis det trengs.

 

Noen tips angående moms eller toll?

Har hørt at på PC er det ikke toll men spør for sikkerhets skyld.

 

Takker på forhånd,

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følger med to års global garanti ifølge selger, så jeg kan sende den inn til Asus i Norge.

 

En av grunnene til at jeg vil kjøpe den der er at da kan jeg få fikset på den før de sender den til Norge, og jeg har lest at ASUS G73JH sliter med GSOD ved bruk av de offisielle ATI driverne for bærbare PCer.

GenTechPC vil flashe skjermkortet til den nyeste vBIOSen til Asus som fikser problemet.

 

Ellers så får jeg byttet kjølepastaen profesjonellt, siden det er ganske vanskelig å få tilgang til skjermkortet og prosessoren.

Tenkte jeg kunne kjøpe den på Komplett for så å bytte kjølepastaen selv, men etter at jeg så denne guiden på YouTube fant jeg ut at det ville bare ende i fiasko for meg. xD

Lenke til kommentar

Det er ikke toll på elektronikk til Norge, men det er moms +25% av det varen koster ink. frakt.

 

Så er de 12450 kronene ink. frakt blir det 3112kr i moms :)

 

15562 i alt asså :) Om det er noen andre gebyrer tror jeg ikke, men nå er ikke jeg den som har handlet mest fra utlandet heller. Så vær safe og vent til noen andre har svart :tease:

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Selv om den kommer på rundt 15500 kroner så synes jeg det er en bra pris for specs og 128gb SSD + Starcraft 2.

Synes det er litt synd vi ikke har samme mulighet til å modifisere PCer her til lands før kjøp.

 

Skal prøve å få tak i Asus Norge for å spørre om pris angående norsk tastatur, da det er noe jeg tror jeg kan greie å bytte.

Alt for mye bry å åpne PCen selv, og mange av de som har byttet kjølepasta selv på Notebookreview threaden har fått problemer (Ingen baklys på tastatur, mono lyd.) etterpå siden de mangler erfaring med denne PCen.

 

Man mister jo reklamasjonsretten på norsk kjøpte PCer hvis man har tuklet med dem uansett og to års garanti er mer en nok for meg.

 

Eneste problem er som sakt det norske regelverket. xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...