Gå til innhold

Skal bygge en bra maskin - Hvilke komponenter bør jeg vente på ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal bygge ny maskin til neste år igjen, og vil ha noe veldig bra. Skal kun ha innmat, og jeg har et tak på 20.000kr.

 

Hvilke eventuelle nyheter bør jeg vente på av f.eks CPU, RAM eller hva det enn måtte være ?

Jeg har inget hastverk enda for maskinen jeg har nå funker fin fint, så jeg venter gjerne litt om det er noen nye standarder jeg bør vente på kommer.

 

Har et stort kabinett, så jeg har nok av plass.

 

Tips ?

 

EDIT: Skal kjøre Windows 7 Ultimate, og den skal bygges for tungdrevne spill.

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bygget pc før så den hjalp heller lite.

 

Det jeg lurer på er altså hvilke nye standarder som kanskje dukker opp rundt hjørnet, som er verdt å vente på. Jeg er i planleggingsfasen, og sist jeg bygget pc var jeg heldig og ønsker å få det nyeste nye neste gang også. Skjermkortet jeg har nå ble sluppet dagen jeg handlet, så jeg var ganske fornøyd med det.

 

Denne gangen tenker jeg mer ram, og muligens 2 skjermkort.

Lenke til kommentar

PCI-E 3 kan bli lenge å vente syntes jeg, men så kommer jo Intels nye plattform da med 2011 socket. Så vidt jeg vet er det Q2 2011, samt AMD's 6xxx serie high end i q1/q2 2011. nVidia må jo svare en gang de også ;)

 

Intel Gen 3 kommer i slutten av Q4 2010, så det bør man vel hvertfall vente til.

 

Er jo ikke alt man kan vite, personlig tror jeg ikke PCI-E 3 kommer med nytteverdi før enda en ny serie fra AMD/nvidia, og da vil jeg regne med Q4 2011, eventuelt senere for high-end.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...