Gå til innhold

macbook pro, noen som har erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vurdert å kjøpe meg ny pc.

Har selv ingen erfaring om macbook'en.

jeg lurer derfor om noen har erfaring med denne type MacBook Pro

burde jeg invistere i denne eller burde jeg satse på noe annet?

ska bruke den for det meste til skolearbeid med også en del spilling.

på forhand takk :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har denne faktisk helt OK grafikk (GF 330M) til å være bærbar, så det er ikke hardwarespesifikasjoner som hindrer maskina fra å være akseptabel til spill. Hinderet er heller at det er få spill som er portet til OSX, og man således nesten må ha dualboot med Windows om man skal spille.

Plussene med MacBook Pro er meget god byggkvalitet, lett og meget god batteritid og glimrende ytelse når OSX kjøres. I tillegg er OSX et enkelt og glimrende OS. Ulempene er primært høyere pris. Og i dette tilfellet at MacBook Pro aldri spesifiseres for spill.

Så er spill svært viktig, særlig litt mer krevende spill, finnes det nok langt bedre alternativer. Elkjøp har f.eks en Samsung (R580-JS08) til knappe 8 000 kr med omtrent samme spesifikasjoner (mindre oppløsning på skjerm og dårligere batteritid). Utenom det har ikke Elkjøp noe som er verdt å se på om spilling er viktig synes jeg(for dyre i forhold til spesifikasjoner).

Men nå følger jeg ikke helt med på utviklingen på bærbare grafikkløsninger - ser bare at GF 330M til GF 360M er mye brukt.

Skrevet

Om batteritid, spill, vekt og at den er tynn er viktig, så burde du se på den langt billigere acer timelinex 5820tg med hd5650.

Den er svakere på skjermen, men like bra eller bedre på alt annet, i tillegg er den ca 5000kr billigere.

http://www.elprice.no/elprice/default.asp?page=vare&ProdusentID=LX.PTN02.187

Finner stortsett abre skjermkortet som er bedre.

Men til trådstarter, om du setter vhilken som hellst plastpc, slik som acern atmed en Mac, så er det ikke vanskelig å velge.

Jeg kjøpte en iBook når jeg startet på NTNU for 5 år siden, denne er FREMDELES min primære studiePC, en 5 år gammel maskin som jeg aldri har hatt noen problemer med, ikke trengt å formatere den eller noe.

Kompissen min har vært gjenom 3 PCer av diverse merker på den tiden.

Jeg er kansje Apple fan, men det er en grunn til det, de lager fantastiske produkter. Et nydelig OS og en veldig gjennomtenkt maskin.

Gå for Mac, den er verdt pengene, men kjøp den fra Appstore, da får du mye bedre service. (min bror hadde en død pixel på sin ved levering, ringte apple, og hadde et bud på døren som plukket opp maskinen dagen etterpå og med erstatning på tur med expresspost.)

Skrevet

Kort og godt, styr unna Apple. Det er billige komponenter, pakket inn i en søt innpakning med et ræva OS som passer best for folk som ikke kan, eller vil kunne noe om hvordan datamaskiner fungerer.

Skrevet

Kort og godt, styr unna Apple. Det er billige komponenter, pakket inn i en søt innpakning med et ræva OS som passer best for folk som ikke kan, eller vil kunne noe om hvordan datamaskiner fungerer.

[ironi]Kort og godt, styr unna Acer, Samsung, Dell, Asus, MSI, AlienWare, osv. Kjøp bare dyre Sony, Lenovo eller HP maskiner helst med Windows 7 Ultimate (pris minst 15 000 kr). Alt det andre er dårlige komponenter i et plastskall[/ironi]

Slike poster som du kommer med her gir ikke trådstarter antydning til hjelp og er særdeles usakelig. Det forteller også at du ikke vet en tøddel om hva OSX er og hvordan en MacBook er bygd.

Komponentene i en Mac er akkurat de samme som i en annen bærbar PC. Når det gjelder skjerm, body og tatatur/pad så er komponentene som Apple bruker av høyere kvalitet enn det meste av konkurrentene.

OSX er ellers et OS som er langt mer konfigurerbart og fleksibelt enn Windows 7. Noe som ikke er så rart i og med at det faktisk er en UNIX-klon (FreeBSD).

PS! Jeg har selv ikke en eneste dings/duppeditt med eplelogo - og kommer neppe til å kjøpe noen heller i overskuelig fremtid. Men det skyldes helt andre ting enn kvaliteten på Apple sin produkter. Og jeg er det stikk motsatte av Applefan. Men jeg har svært mange venner med MacBook og kan skrive under på at det er byggkvalitet og komponenter som minst holder samme standard som min Thinkpad T60.

• Liker 2
Skrevet

Kjøp det du har lyst til. Uansett har du 14 dagers angrerett. Skulle Pcen bli ødelagt har du 2 års Garanti og 5 års reklamasjonsrett. Om du virkelig vil ha en Mac, Kjøp :thumbup: ! Om du vil ha en Gaming bærbar da kjøper du noe annet. Som Asus G73 Denne har hardware som denne macen kan bare drømme om.

Skrevet

Det var da et svært reflektert innlegg :)

Prøv å holde dere for gode til å starte flamewars nå da folkens så slipper vi å se poster forsvinne ;)

Skrevet

er du en gamer så tar du Dataen til MadRos! dette var den jeg skulle bestille! men jeg bestemte meg for Macbook Pro 13" 2,66ghz 4GB ram, 500gb HDD! men grunnen min er at jeg ikke spiller krevende spill! spiller kun CS, wow og LOL,,, tahts it! vil du ha en pc som du kan spille alle spill med fult kjøp Asus'en! vil du ha en pc som varer lenge og har god bygge kvalitet og egner seg best til redigering osv er mac ditt valg!

Skrevet

Takk for mye hjelp. men jeg trur foreløpig at jeg heller skal kansje sattse på Alienware M15X :thumbup:

ikke gjør dette! Alienware er sykt tøffe:D men.. se her først: http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:3462524;c:100560

Denne har bedre specs enn det Alienware m15x har og er mye billigere, her får du mye pc for pengene! det er til og med større skjerm hehe:) ville sterkt sett på denne visst jeg var deg.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...