Gå til innhold

Chess charger meg for datatrafikk jeg ikke har hatt


Anbefalte innlegg

Jeg har iPhone 4. Jeg ble rimelig overrasket da jeg fikk månedens regning fra Chess.

De hevder at jeg har brukt 300 MB over månedsgrensa på 1/2 GB, og har dermed belastet meg for 300 kroner ekstra. Det skal visst ha skjedd via to oppkoblinger der den har lastet ned ca. 100 og 200 mb samme dag.

 

Problemet er bare at:

 

1. Jeg bruker ikke programmer som trekker spesielt mye datatrafikk, slik som Spotify

 

2. Datatelleren inne i iPhone 4 viser at jeg bare har surfet 250 MB fra jeg fikk telefonen, frem til 23. august.

 

 

Kan også legge til at jeg er Apple autorisert iPhone-reseller, så jeg kjenner mao. godt til hva som kan trekke datatrafikk eller ikke, og hvordan iPhone fungerer.

 

 

Er det andre som har opplevd å bli trukket for datatrafikk når til og med datatelleren sier noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Kan også legge til at jeg er Apple autorisert iPhone-reseller, så jeg kjenner mao. godt til hva som kan trekke datatrafikk eller ikke, og hvordan iPhone fungerer.

Du utelukker kanskje noen frimodige ytringer ved å si at du er forhandler. Kanskje du likevel ikke har full oversikt. ;) Kan det tenkes at noen typer data ikke regnes inn på datatelleren? Blir f.eks. MMS og softwareoppdateringer regnet inn?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Kan også legge til at jeg er Apple autorisert iPhone-reseller, så jeg kjenner mao. godt til hva som kan trekke datatrafikk eller ikke, og hvordan iPhone fungerer.

Du utelukker kanskje noen frimodige ytringer ved å si at du er forhandler. Kanskje du likevel ikke har full oversikt. ;) Kan det tenkes at noen typer data ikke regnes inn på datatelleren? Blir f.eks. MMS og softwareoppdateringer regnet inn?

 

Hehe, var mer for å konstatere at jeg ikke er 13 år gammel jente-noob ;)

Bruker ikke MMS, og SW-oppdateringer gjør jeg konsekvent fra W-LAN.

Dessuten satt jeg på bussen det aktuelle tidspunktet da den største overføringen skal ha skjedd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Dessuten satt jeg på bussen det aktuelle tidspunktet da den største overføringen skal ha skjedd.

Det er ikke noe argument. :hmm: Midt i kasoset til NC igår morges lastet jeg ned 25 MB mens jeg satt på 491-bussen.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noen stor bombe om telleren på iPhone ikke teller riktig..

Datatelleren på min iPhone 3G viste gjerne noen hundre MB for lite hver mnd..

(Jeg brukte den til Tethering, og hadde god oversikt på PCen..)

 

Det var jo litt pussig når jeg brukte Tethering totalt for 400MB en mnd, og telleren i iPhonen pratet om rundt 100MB.. I tillegg brukte jeg selvsagt nett direkte på iPhone en god del.

Lenke til kommentar

Telleren på telefonen (uansett hvilken tlf egentlig) er aldri 100% til å stole på. Alltid rom for SW-feil, noe Apple ikke akkurat er ukjent for.

Skal også sies at akkurat denne typen feil på trafikk-teller hos Telenor og Netcom er ekstremt sjelden, for å si det mildt (selv om det ikke er 100% umulig).

Har du fått noen tilbakemelding på saken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...