Gå til innhold

Egg - trenger hjelp!


trojanhorse

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Det har seg sånn at jeg snart begynner på en diett som inneholder en del egg. Har gått på denne dietten tidligere med stort hell. 5-8 egg blir det om dagen. Har blitt fortalt at kokte egg er det aller beste når det kommer til muskelbygging. Da skal visstnokk de fleste næringsstoffene i egget bli bevart, en del næringsstoffer "forsvinner" under stekning etter hva jeg har hørt. Rent smaksmessig er stekte egg, omeletter og eggerøre bedre syntes jeg, men jeg må altså helst spise kokte. Har aldri vert spesielt begeistra for egg, men jeg lærte meg å like det da jeg gikk på denne dietten første gangen, hadde ingen problemer med smak heller. Etter tre måneder med mye egg, begynte jeg likevel å kjenne at jeg var litt smålei smaken på slutten. Så sa det stopp, dietten var unnagjort, men av en eller annen grunn taklet jeg ikke lengre egg, og hvertfall ikke kokte. Har omtrent ikke rørt et egg på 1.5 år nå, og når jeg har prøvd nå i det siste har det vert veldig mislykket. Før kunne jeg hive i meg 4 kokte egg, men nå nettopp kasta jeg opp etter å ha tvunget i meg 2.

 

Hva kan jeg gjøre for å få et bedre "forhold" til egg igjen? Tilbereding osv? Noen som har opplevd det samme? Blitt drittlei noe?

Har aldri før kastet opp mens jeg har spist noe, men nå gjorde jeg det altså. Egg er jo knallsundt, og vill like det.

 

What to do?

 

Takk for svar på forhånd!

 

Mvh Troj

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hva du kan gjøre. Lag mange gode eggeretter, begynn med å bygge det opp sakte, men sikkert. Ikke spis 4 egg om du bare klarer 2. Begynn med et halvt til ett, så bygger du det opp over flere uker.

Det ender jo bare med at du kommer til å bli dritlei egg igjen. For all del, egg er sunt, OG godt. Det går likevel an å begrense seg. Mye annet proteinrik mat òg. Tunfisk, cottage cheese, o.l. Prøv og varier litt mer. Men 1-2 egg om dagen? Jeg sier; Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Pøh, egg kan man trykke i seg til den store gullmedalje.

 

Jeg digger egg, og spesielt sammen med et salt eller røkt tilbehør, f.eks. skinke eller bøkling. Lag egen majones av en stavmixet plomme eller to, litt eddik, sennep og en halv løk, og spe med olje, litt og litt. Kok et dusin egg harde (9 min), kjøl ned under rennende vann og kutt dem i små fillebiter. Tilsett en dæsj majones og en håndfull dill, samt salt. Eggesalat, holder seg fint i kjøleskapet i noen dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...