Gå til innhold

First Best - styrkeløftlogg


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det er på tide å vekke loggen igjen! Gikk litt nettlei, men er klar for et comeback ;)

 

Rapport fra NM 2011!

Jeg hadde skikkelig nerver før NM. Ble dårlig hver gang jeg logget meg inn på treningsfora, ble kvalm av tanken på å løfte og fikk ikke sove dagen før. På RM åpnet jeg med et helsikes tungt oppvarmingsløft i bøy, som psyket meg ut hele resten av konkurransen. Denne gangen var vi bevisste på at jeg ikke skulle ha noen dårlige løft før jeg skulle ut på plattingen, så oppvarmingsløftene var lette, og hadde en positiv og oppbackende gjeng rundt meg hele tiden. I tillegg hadde jeg ikke brukt hele forrige uken på å ikke spise, drikke og sove fordi jeg bekymret meg for innveiingen.

 

Knebøy

125 kg - godkjent 2-1

132,5 kg - godkjent 3-0 PERS 5 kg

137,5 kg - godkjent 3-0 PERS 10 kg

 

Relativt streng dømming i bøy, og da jeg fikk en rød lampe på dybden i første bøyen tok jeg ingen sjanser videre, med monsterdyp bøy på de to siste løftene. Første løftet var kjempelett, de to påfølgende noe tyngre, men var nok ikke på max i bøy på lørdag. Det var igrunn helt greit, fikk bra mestringsfølelse og i tillegg var det fart igjen i kroppen til markløft. Fikk "hold it against me" med Britney, som løftesang på første bøyen, så var vel ikke rart det gikk så bra som det gjorde ;)

 

Benkpress

67,5 kg - underkjent

67,5 kg - godkjent 3-0

72,5 kg - godkjent 3-0 PERS 2,5 kg

 

Første benkpressen gadd jeg ikke høre på dommeren og fikk underkjent på signaler. Utrolig tåpelig, men skjer vel hvis man har litt nerver. De to neste løftene var greie, men med en del teknisk rot. Er bare å jobbe videre, ble i alle fall en liten pers :)

 

Markløft

130 kg - gpdkjent 3-0 og luft

140 kg - godkjent 3-0, PERS 5 kg

147,5 kg - godkjent 3-0,PERS 10 kg

 

Sprengte opp et par lette oppvarmingsløft i marken og skjønte formen var god. 130 kg var så lett at jeg burde nesten startet høyere. "Oppvarmingsløft" fikk jeg beskjed av speakeren. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke prøvde meg på 150 kg. Men med tanke på stilen på siste marken var det nok ikke veeeeldig mange flere kilo inne. Uansett sinnsykt moro!

 

Endte på 25 kg pers, 357,5 kg totalt og en 4. plass i -84-klassen. Endelig kom kiloene jeg hadde ventet på en stund, etter en tur på Sydnorsk med feber på plattingen, julestevnet jeg ble syk før jeg skulle løfte og ikke minst RM med kræsjsultingen og den utrolig dårlige formen.

 

løftingen min er fra 5:50 og utover :)

http://www.youtube.com/watch?v=TvTpvGnee0g

 

Verdens beste klubb, lagleder og coach! Blir bra løfting av sånt til slutt :)

 

I tillegg er det herved bevist at jeg smiler i bunnen av hver eneste bøy, uansett hvor tung den er, er virkelig en sjarmidrett vi driver med!

skjermbilde-2011-06-07-kl-18-52-13.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Tusen takk :D Jeg er kjempefornøyd, og gleder meg allerede stort til 1.oktober, når det er Syd-Norsk mesterskap og nytt stevne! I mellomtiden skal det legges inn svært mange timer med trening... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Du kan dra sumo eller konvensjonell, det velger du helt selv. Det går både på hvordan du er bygget/hvor du er sterkest, og hva du rent personlig foretrekker. Flere av de aller sterkeste drar klassiske markløft, case in point både Olaf Dahl som drar 360 kg + og Inger Blikra, årets, fjorårets++++ kongepokalvinner :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg skal jobbe i nesten hele sommer. Trening er måten jeg slapper av :mrgreen: Blir bare deprimert av å miste styrke og bli i dårlig form uansett. :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

På igjen med regenerasjonstrening før mengdeperiode starter om tre uker :)

 

Regenerasjonstrening. Uke 1, økt 1

 

Knebøy

50 kg x 8

60 kg x 8

60 kg x 8

60 kg x 8

60 kg x 8

60 kg x 8

.... tungt ja

 

Benkpress smalt til lav kloss

27,5 kg x 10

32,5 kg x 8 x 5

Lett

 

Strakmark med rykkgrep

40 kg x 10

47,5 kg x 8 x 4

Veldig lett

 

Frontpress med stang

20 kg x 8 x 4

Tungt :p

 

GIGANTSETT

Rygghev, sakte negativ 10 reps -> mageøvelse 12 reps -> Sittende hantelpress 6 kg x 12 reps -> Pullover med manual 12 kg x 12 -> Triceps ext 15 reps

 

4 runder. Uten pause. Fytti.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre deg hvor langt tid du bruker på en slik treningsøkt? Ser helt ekstremt ut.. :p

Imponerende tall for en jente (eller gutt fro den slags skyld..) Fortsett slik!

 

Det er vell klassisk mark som er tingen, men kjører personlig sumoløft da jeg syns det er mye mer behagelig selv.. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

I går gikk det to timer. Og det var med ekstremt lite pauser. Vanligvis trener jeg i 2-3 timer, når jeg har mengde er det ofte nærmere 3 enn 2.

 

Jeg er sumoløfter selv (som du kan se på NM-videoen) men jeg drar en god del klassisk på trening, blant annet for å gi hoftene litt pause av og til :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg aner ikke hvor mye jeg tjener på drakten i markløft. Har ikke dratt maksløft i markløft raw i det hele tatt (altså siden i fjor). Får ikke SÅ mye av drakten.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Tusen takk for det. Akkurat nå er det litt treigt her inne fordi jeg sliter med å bli kvitt en luftveisinfeksjon. Håper å bli fit for fight snart :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Nettopp. Rawmaksene er vel igrunn bare med fordi det er vanskelig for folk som ikke har løftet med utstyr å skulle sammenlikne utstyrsløft på konkurranse med vanlige gymløft. Blir spurt en del om det, og da kan det være greit å føre det på ;)

 

Når det er sagt, så tror jeg ikke jeg har særlig mye mer enn 100 kg inne i bøy, så den maksen er nok høyst reell. Benkmaksen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...