Gå til innhold

First Best - styrkeløftlogg


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg følte for et ørlite diskusjon.no-comeback. Så får vi se hvor lenge det varer ;)

 

Stats:

Jente, 24, høyde ca 170 og vekt 70 +-2 kg.

Personlige rekorder så langt (treningsperser)

Knebøy: 97,5 kg uten utstyr, 137,5 kg med knebøydrakt

Benkpress: 62,5 kg uten utstyr, 72,5 kg med benkpresskjorte.

Markløft: 115 kg uten utstyr, 147,5 kg med drakt.

 

Siden jeg for tiden trener styrkeløft har jeg stort sett alle maksøkter med utstyr på. Når de to neste konkurransene er over, blir det fokus på rawstyrke igjen. Tror jeg. Jeg har en tendens til å ombestemme meg med tanke på hva jeg vil hele tiden.

 

Treningsprogram for tiden er oppkjøring til stevne, med 5 økter i uken.

Mandag: Knebøy, benkpress

Tirsdag: Markløft

Onsdag: Knebøy, benkpress

Torsdag: Markløft

Fredag: Knebøy, benkpress

 

Lørdag og søndag vanligvis helt treningsfri.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Takk takk!

 

Trent har jeg gjort av og på siden høsten 2007. Etter hvert skjønte jeg at det var gøyere å trene for prestasjon enn utseende (selv om det andre følger greit med som følge av treningen) og jeg begynte med styrkeløftrettet trening i 2009. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Oppvarming, dynamisk mobilitet + rygghev

 

Knebøy nakke med stopp i bunn

42,5 kg x 5

50,0 kg x 5

55,0 kg x 4

57,5 kg x 3

 

Benkpress med rød strikk

25,0 kg x 5

27,5 kg x 4

32,5 kg x 3

32,5 kg x 3

 

Skråbenk med hantler

15 kg x 3 x 5

 

Sittende skulderpress med hantler

8 kg x 3 x 5

 

Shrugsroing

noenog20kg x 8 x 4

 

Nordic hamstring (negative)

KV x 4 x 2

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Nordic kjører jeg enkelt og greit med at en jeg trener sammen med sitter og holder anklene mine fast ;) Er dessverre ikke ribbevegg der jeg trener.

 

Shrugsroing er omtrent som vanlige shrugs, man sitter på en benk litt fremoverlent mens man holder en stang i armene, så drar man sammen skulderbladene for å heve stangen. Fokuserer igrunn mest på nedre delen av trapezius. Finfin øvelse :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Dagens:

 

Markløft på kloss (fritt etter hukommelsen):

50,0 x 5

52,5 x 5

62,5 x 4

67,5 x 3

72,5 x 3

72,5 x 3

 

Markløft med utstyr

Oppvarming:

60 kg x 5

70 kg x 3

80 kg x 2

90 kg x 2

100 kg x 1

 

På med drakten

100 kg x 1

110 kg x 1

 

Lett og fint.

 

Chins med blå strikk 5 + 5 + 5

 

Facepulls 13 kg x 3 x 8

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Dagens:

 

Knebøy nakke

47,5 kg x 6

52,5 kg x 5

55 kg x 4

55 kg x 4

 

Benkpress middels bredt grep til kloss

37,5 kg x 5

40 kg x 4

47,5 kg x 3

50 kg x 1

 

3/4 knebøy

45 kg x 5

50 kg x 3

57,5 kg x 2 x 2

 

Smalbenk

35 kg x 4

37,5 kg x 4 x 2

 

Triceps: Diverse pushdown osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Riktig observert, er natterangler (tidvis)

 

Norgestoppen for jenter? Vel, i seniorklassen (som jeg ble medlem av i år) så er det ingen sterkere enn Inger Blikra foreløpig. Hun har en total på 592 kg med utstyr, og uten noe som helst løfteutstyr har hun også 150 kg i knebøy, 100 kg i benkpress og 180 kg i markløft (på en kroppsvekt på <75 kg). :) Litt å strekke seg etter!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ja så klart, men loggingen lagger jo ofte en del ;) Trener 5 dager i uken pr dags dato :) Hadde vært moro å NM-kvalifisere seg, ut over det ikke så mange konkrete mål ennå.

 

Markløft med rykkgrep

50 kg x 5

50 kg x 4

52,5 kg x 4

55 kg x 3

55 kg x 3

60 kg x 2

 

Strakmark på kloss

50 kg x 5

50 kg x 4

55 kg x 4

 

Nedtrekk

58 kg x 5 x 3

 

Hip thrust med vekt i fanget

15 kg x 5 x 3

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Knebøy

50,0 x 6

55,0 x 5

57,5 x 4

62,5 x 3

62,5 x 3

67,5 x 1

67,5 x 1

67,5 x 1

 

Benkpress:

32,5 x 5

40,0 x 5

42,5 x 4

45,0 x 2

45,0 x 2

Benkpress m/strikk i 8-tall:

45,0 x 5

50,0 x 4

55,0 x 2

55,0 x 2

Lenke til kommentar

Burde ikke du trene bakre del av skuldrene og? ser at du trener mye benk, og det går jo mest på framside av skuldrene... så om du trener skulderpress stresser alle deler skuldrene, så og veksle mellom benk og skulderpress så minimerer du sjansen for muskelubalanse og derfor skader....

 

 

 

edit: så ikke lengre ned at du faktisk trente skulderpress, men skulderpress stående med stang stresser vel kroppen mer enn sittende med hantler...?

Endret av vjhn90
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg kjører både shrugsroing og facepulls for baksiden av skuldrene, hver uke (markløft tar jo også godt, så og si for hele kroppen) :)

 

Strikkene var i går byttet ut med provisoriske knebind surret rundt armene. Så jeg vil tro at de kanskje tar av caca 4-5 kg i bunnen, 55 føltes omtrent som 50 pleier :) Varierer veldig fra strikk til strikk.

 

Og ja, stående skulderpress med stang er det jeg kjører, sånn iblant i hvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg kjører både shrugsroing og facepulls for baksiden av skuldrene, hver uke (markløft tar jo også godt, så og si for hele kroppen) :)

 

Strikkene var i går byttet ut med provisoriske knebind surret rundt armene. Så jeg vil tro at de kanskje tar av caca 4-5 kg i bunnen, 55 føltes omtrent som 50 pleier :) Varierer veldig fra strikk til strikk.

 

Og ja, stående skulderpress med stang er det jeg kjører, sånn iblant i hvertfall.

 

 

Åjaja! hehe, men er mektig impo over det du har klart altså:p lykke til videre ihvertfall! du blir ikke sliten i ryggen av mark/knebøy anna hverdag altså? : o

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Takk :)

 

Nei egentlig ikke særlig sliten, kroppen venner seg jo til det. Det er jo veldig skjelden at jeg går noe særlig tungt på trening, og de gangene jeg har tung trening med utstyr for eksempel, så er det jo gjerne på en fredag (og da har man jo fri til mandag igjen) Men som alt annet, dagsformen varierer jo.

 

Derimot da jeg hadde to ukers ufrivillig treningsfri i sommer, så var jeg så støl etter første økt at jeg knapt orket mer enn å eksistere de første 4-5 dagene :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...