Gå til innhold

First Best - styrkeløftlogg


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Og mysteriet om hva han mente vil forfølge oss inn i evigheten :D

 

Mengde, uke 1 dag 2

Knebøy på to bosuballer

30kg x 10

30kg x 10

30kg x 10

30kg x 10

30kg x 10

 

Markløft - halvsumo på kloss, 5 s negativ fase

65kg x 5

75kg x 5

80kg x 4

80kg x 4

80kg x 4

 

Markløft - strakmark med tær på kloss -> Good mornings

47.5kg x 6 -> 30x6

50kg x 6 -> 40 kg x 5

55kg x 6 -> 40 kg x 5

55kg x 6 -> 40 kg x 5

55kg x 6 -> 40 kg x 5

 

Rygg - latsroing på benk med stang

30kg x 8

30kg x 8

30kg x 8

30kg x 8

30kg x 8

 

Litt omvendt roing med bicepsgrep avslutningsvis.

 

Dagens bøyvariant, bøy på bosuball!

http://www.youtube.com/watch?v=QHsgmG8qrTA

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg har ikke for vane å drepe folk, men hva mener du :p ?

Han mente at lårene dine var små i forhold til resten av kroppen.

Aha. Joda, jeg ser den. Men jeg tror ikke jeg kan trene mer bein nå, med mindre jeg skal ta med meg en beinpress opp i sengen. Og det er det strengt tatt ikke plass til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Mengde uke 1 dag 3

 

Knebøy med kjetting

vekt på stangen + kjetting

 

50 kg + 20 kg x 6

60 kg + 20 kg x 5

70 kg + 20 kg x 2

 

Her innså jeg at det trolig var litt for tungt og at det skulle være mer kjetting og mindre kg på stangen i utgangspunktet. Lesset om.

 

55 kg + 35 kg x 5

55 kg + 35 kg x 5

55 kg + 35 kg x 5

55 kg + 35 kg x 5

 

Frontbøy

40 kg x 8 x 4

 

Benkpress -> skråbenk til kloss

30,0 x 8

35,0 x 6 -> 27,5 x 6

40 x 4 -> 30 x 5

45 x 4 -> 30 x 5

45 x 4 -> 30 x 5

45 x 4 -> 30 x 5

 

Gigantsett

Ab roll-out i terapimaster

supersettet med

Sittende skulderpress på ball 12 reps

supersettet med

rygghev eksentrisk, med ett bein

supersettet med

stående roing

 

 

Jeg skulle egentlig ha pushups også. Det glemte jeg visst ;D I morgen den dag! Og da skal jeg gjøre vektløfterøvelser, det kommer til å bli moro!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Både for å spare tid og for å øke arbeidskapasitet :) Gigantsettet skal egentlig som oppvarming, men fordi jeg får så sinnsykt pump i korsryggen av ryggheven tar jeg bare en dynamisk oppvarming før bøy, og sparer resten til slutt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Mengde - Uke 1 dag 4

 

Knebøy - frontbøy

47.5kg x 6

57.5kg x 4

60kg x 5

60kg x 5

60kg x 5

 

Er pingle i frontbøy. Det er jo egentlig helt tåpelig for det er ikke spesielt tungt selv om jeg tror jeg skal dø hver gang. Stangen var glatt og havnet litt frempå, men så ikke så ille ut som jeg fryktet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=8u7z4DKDAbs

 

Markløft - bredt grep

65kg x 5

72.5kg x 5

77.5kg x 4

77.5kg x 3

77.5kg x 3

77.5kg x 3

 

Støtdrag

47.5kg x 6

50kg x 5

55kg x 4

57.5kg x 3

57.5kg x 3

 

Push press (styrkevending første rep)

30kg x 6

35kg x 6

37.5kg x 3

37.5kg x 2

40kg x 1

40kg x 1

30kg x 4

 

Pushpress og frontbøy er skummelt. Gikk greit opp til 37,5 da måtte settet tas i to runder. På 40 kg mistet jeg balansen etter et press, men fikk vendt den opp og presset over hodet 2 ganger. Etter det var det stopp :p

Lenke til kommentar

Man går da ikke ned til 90 grader på push press?

 

Veldig sterk løfting! :) Hvis du er usikker på frontbøyen så prøv å ta et par straps rundt stanga og hold i dem i stedet, slik at hendene kommer litt høyere enn selve stanga. Da er det lettere å holde ryggen rett, få albuene opp og det belaster albuene mindre, siden triceps ikke strekkes så mye. Ingen grunn til å ikke bruke denne teknikken, imo, hvis man ikke driver med mye vektløfting da.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Hvor langt ned går du på push press? Bare nok til å få litt fart eller helt ned i 90?

 

Støtdrag = rykk?

Støtdrag er sånn:

http://www.youtube.com/watch?v=FaxKGLpdPsc

 

Man går da ikke ned til 90 grader på push press?

 

Veldig sterk løfting! :) Hvis du er usikker på frontbøyen så prøv å ta et par straps rundt stanga og hold i dem i stedet, slik at hendene kommer litt høyere enn selve stanga. Da er det lettere å holde ryggen rett, få albuene opp og det belaster albuene mindre, siden triceps ikke strekkes så mye. Ingen grunn til å ikke bruke denne teknikken, imo, hvis man ikke driver med mye vektløfting da.

 

Jeg bruker kryssgrep, nettopp fordi jeg ikke har mobiliteten i skuldre osv, i tillegg til at reimene ligger igjen i Oslo og jeg er på ferie i Bergen atm :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Au au au au støl i trapezius :-X

 

Mengde uke 1 dag 5

 

Knebøy

60 kg x 5

70 kg x 4

75 kg x 3

80 kg x 2

80 kg x 2

80 kg x 2

 

Benkpress på bosuball

20 kg x 8 x 5

->

Flyes i skråbenk

8 kg x 8 x 4

 

Liggende roing

20 kg x 8

40 kg x 6 x 4

 

Gigantsett

Rygghev med ett bein -> Sittende skulderpress på ball -> ab-roll i tau -> Statisk hold vektskiver

4 runder.

 

Trapezius er så forbanna etter all vektløfterlekingen i går at knebøyen var helt fantastisk vond, bare fordi stangen lå oppå. Et par oppmuntrende klapp på skulderen av treningskompisen underveis hjalp ikke

 

>:-(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Drikker støtt og stadig :)

 

Ligger vel kanskje på 5-8 enheter i løpet av en uke, men nesten aldri mer enn 3-4 på en dag. Aldri følt at det har vært noe problem egentlig. Har ingen problemer med å ta meg et par glass øl eller vin samme dag som jeg har trent. Har ikke merket noe nevneverdig effekt på fremgang heller. Men i periodene frem mot store konkurranser (NM etc) så blir det ingen lampeskjerm på hodet-fester. Kanskje mest fordi jeg er en gammel dame som gjerne blir fyllesyk i 2-3 dager hvis hun først begynner :p Det er vanskelig å kombinere med den treningsmengden jeg har.

 

Når det er sagt, så er jeg tross alt ingen toppidrettsutøver, jeg er bare en glad mosjonist som trener veldig mye og konkurrerer iblant. :) Og å kunne gjøre litt sånne ting iblant (i tillegg til å kunne spise rimelig normalt) så føler man ikke at man forsaker så mye mer enn tiden man bruker til å trene, man får bare veldig mye kjekt i form av idretten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...