Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Snylter sjefen på min dårlige arbeidserfaring?


Sameboe

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet hos Mix nå siden Mai, og begynner å føle at jeg får for lite penger. Jeg jobber annen hver helg på Fredag,Lørdag og Søndag.

 

For det første har sjefen begynt å trekke fra en halv time med lunsj hver dag jeg jobber (som jeg ALDRI får) det vil si at jeg igrunn skulle fått betalt etter det jeg vet.

 

En annen ting er at jeg hverken får helgetilleg på Lørdag og Søndag, eller kveldstilleg for å jobbe på kvelden. Dog heller ikke helligdagstilleg på Søndag (Her er jeg veldig usikker om Søndag går under dette) men er satt opp som helligdag på kalenderen.

 

Hvis jeg har rett på dette, så skylder jobben meg VELDIG MANGE høvdinger!

 

Så kan noen forklare meg hvordan dette fungerer?

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Når det gjelder dette med lønn i pausen: dersom du ikke kan forlate arbeidsplassen din i lunchpausen (som skal være 30 min dersom du jobber mer enn 5 timer), har du krav på lønn i pausen. I motsatt fall kan du som "protest" forlate arbeidsplassen en halvtime mens du er på jobb (arbeidsgiver kan bestemme når du skal ha pausen riktig nok).

Hvis du er alene på jobb er det jo åpenbart at du skal ha lønnet lunch-pause, for det vil jo fungere dårlig at du forlater arbeidsplassen. Snakk med arbeidsgiver, se om det hjelper :)

 

UB-tilleggene er som følger (fastsatt 19. jan 2010):

Man-fre fra kl 18 +21,-

Lørdag fra kl 13 +42,-

Lørdag fra kl 16 +84,-

 

UB-tillegget får du bare dersom du jobber i snitt minimum 12 timer i uka.

 

edit: kilde http://www.butikksjef.com/Lonn.html

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...