Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Wikien har en kjapp oppstartsguide, og svarer ellers på de fleste nybegynnerspørsmål. Resten kan du dumpe her.

 

Tips: Ikke lei flere enn én gate på hver flyplass i starten. Korte ruter fremfor lange. Ikke høyere enn 1.0 på frekvens/daily services. Startbasen bør helst være på en noenlunde stor flyplass (målt i passasjertrafikk).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En KFC venter på meg når jeg kommer hjem fra jobb :)

 

Den skal gå:

 

Vilnius - Paris Orly

Vilnius - London Stansted

 

Etter det får jeg se, muligens Tegel. Hvis det er mye tid igjen kanskje Manchester eller Birmingham.

Skrevet (endret)

Da var den første Fokker 100 i flåten min i trafikk. Daily profit på ca 500k.

Bestiller snart enda en Fokker 100, også bestiller jeg en KFC i kveld til kortruter.

 

Har også lagt ned en gate i Zürich. Flytta flyet over dammen, mest på grunn av jeg ikke gidder å justere prisene så jeg får 100% load lengre

Endret av saftsus
Skrevet

Hm, Fokker 100 virker veldig spennende, kanskje jeg skal handle litt av de. Kanskje kjøpe to av de fremfor én A320, den kommer jo bare til å drive men innenlandsruter i USA uansett.

Gjest Slettet+127836
Skrevet

3 mill i overskudd hver mnd - får vente en dag eller to og revurdere situasjonen i afghan air. Må leie flere gates i kabul hvis jeg skal utvide, så da kan jeg like gjerne vente til jeg klarer flere ruter, fremfor å lease gaten nå og sette opp en flight. :)

Skrevet

Nå har jeg skrapet 707'en, og fikk igjen €14,564,681. Satser på lavere vedlikehold fremover :)

 

@saftsus:

 

Dette skjer jo med oss alle sammen, og man tjener det veldig fort inn igjen når den nye basen er oppe og går  :yes:

 

 

 

Skrevet

Tror du tjener betraktelig mer på 2x F100 fremfor en A320.

Absolutt! Tror nok jeg ender opp med å fornye flåten med F100 fremover, så kan jeg selge unna de fleste ATPene.

Skrevet

Er det mulig å se om et fly kan fly en viss rute før man kjøper gate? Slik at man slipper å kjøpe gate før man kan se om har nok flytid til å fly dit eller ikke?

Skrevet (endret)

Du har jo research route som ligger under operations

 

Der får du oppgitt avstand og evt. konkuranse på ruta, koster heller ingen ting

Endret av saftsus
Skrevet

Er det mulig å se om et fly kan fly en viss rute før man kjøper gate? Slik at man slipper å kjøpe gate før man kan se om har nok flytid til å fly dit eller ikke?

 

Du må nok beregne avstand, hastighet på flyet og turn-time selv. Har brent meg et par ganger på det :blush:

Skrevet

Hvis jeg legger ned helt i Zürich vil da hovedbasen bli byttet slik at den er i usa og ikke i europa slik at de basene jeg har der da telles som 1, ikke 2. Noen som vet?

Skrevet

Etter masse dager med røde tall har jeg endelig kommet på rett kjøl igjen.

Endte med å bestille meg mitt første fly, 1x VardaxServ-Aero Hotter, som skal brukes på korte turer i midtøsten :)

Skrevet

Aero Hotter skal være et bra startfly, men husk å bruk det på mange korte ruter i stedet for noen få halvlange. Det er veldig tregt og har begrenset range, men så koster det jo "ingenting"  :)

 

 

Hippie Express har forresten redusert verdien med omtrent 200 mill i dag, mye pga skroting av en 707 og utskifting av base. Sapporo er nå nedlagt til fordel for Taiwan som ligger mye mer sentralt i forhold til satsingsområdet i Kina :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...