Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har "bare" 14M i minus nå, og når går det bare oppover ser det ut som ... Begynner å komme meg etter 737-en. :p

Endret av KongKake
Skrevet

Jeg har fortsatt i underkant av 7 millioner i banken nå, regner med å tjene 6 millioner denne måneden, men kommer inn et nytt fly og må leie et par gates, men tipper jeg ender med en profitt på et par millioner og nok i banken til at jeg holder meg i pluss.

 

Ser bra ut nå for tiden, skal få til noen leasingavtaler på et par 737 i løpet av de nærmeste dagene, og da kan jeg virkelig utvide.

Skrevet (endret)

Ser bra ut nå for tiden, skal få til noen leasingavtaler på et par 737 i løpet av de nærmeste dagene, og da kan jeg virkelig utvide.

 

Så lenge du holder deg unna Pulkovo og Birmingham så er det greit ;)

 

Tenkte på å utvide til Asia i morgen, og økonomien begynner snart å stabilisere seg såpass at vi kan snakke allianse her! Er i -7M nå da, men ligger an til å ha 33M i morgen kveld :)

Endret av iskaldcola
Skrevet

Kunne av en eller annen grunn kun velge fra Europa, så ble Amsterdam. Søker etter ruter nå, men regner med en del konkurranse.

Skrevet

Jeg tror fortsatt at det er lurt til å vente til vi begynner å få litt flere huber rundt. Er jo et par som har klart det hittil, jeg har ikke tatt det steget helt enda, men skal ekspandere snart, og da snakker vi forhåpentligvis et par-tre millioner i DOC. Litt optimistisk, men hvis jeg får leasingavtaler på 5x 737 har jeg nok til å dekke et par store flyplasser i USA og Canada, kanskje også prøve meg på noen langdistanseruter til Sør-Amerika.

Skrevet

Kunne av en eller annen grunn kun velge fra Europa, så ble Amsterdam. Søker etter ruter nå, men regner med en del konkurranse.

 

Hmm.. Ble du med på #1152? 

 

Amsterdam er veldig traffikert i vår verden ihvertfall, Cathay har tatt seg godt til rette der..

Skrevet (endret)

Jeg tror fortsatt at det er lurt til å vente til vi begynner å få litt flere huber rundt. Er jo et par som har klart det hittil, jeg har ikke tatt det steget helt enda, men skal ekspandere snart, og da snakker vi forhåpentligvis et par-tre millioner i DOC. Litt optimistisk, men hvis jeg får leasingavtaler på 5x 737 har jeg nok til å dekke et par store flyplasser i USA og Canada, kanskje også prøve meg på noen langdistanseruter til Sør-Amerika.

 

Sant. Med 5x 737 vil pengene trille inn ganske fort, men et stort fly er ikke nødvendigvis så mye mer lønnsomt enn et lite. Mitt 737 får inn det samme som en av mine CRJ-100 med 50 seter. Nå skal det sies at 737-en går på mye lengre ruter i mitt tilfelle..

 

Btw: Du er ikke interessert i enda en Dash 8? Lurer på å oppgradere mitt til en ATR-72 med flere seter..

Edit: Trekker det tilbake, beholder den selv :)

Endret av iskaldcola
Skrevet

Kunne av en eller annen grunn kun velge fra Europa, så ble Amsterdam. Søker etter ruter nå, men regner med en del konkurranse.

 

Hmm.. Ble du med på #1152? 

 

Amsterdam er veldig traffikert i vår verden ihvertfall, Cathay har tatt seg godt til rette der..

 

Ja, er med på den verden. Sendte bare flyet mitt til pakistan, lange turer, men med €71k i profit så går det nok greit ;)

Skrevet

Har allerede en Dash 8 på bestilling, får den i morgen tidlig.

Kommer nok til å bli flere Dash 8 etterhvert, i verste fall kan jeg lease de bort rimelig dersom jeg får for mange. Trekker inn greit med penger på småruter, men mellom de store flyplassene foretrekker jeg litt større fly.

Skrevet

Jeg lurer på om ikke det neste flyet blir Fokker 50, ser ut til at det kan ta unna en del av de mindre rutene så 707 kan fokuseres på lengre ruter.

Skrevet

Da heiv jeg meg også på trenden. Starta på #1152, der det er flest folk herfra?

Hva er normalt å tjene på en rute egentlig?

 

Uansett, har startet Astax (AST) i Kuala Lumpur og er allerede selskapet med størst markedandel derfra :) Noen andre som har base i asia?

Skrevet

Du er faktisk den eneset herfra med base i Asia! Det er vel en med base i NZ og en i Sør-Afrika og resten i Europa! Du har store muligheter til å tjene mye altså.

 

PS: Jeg kuttet ruten til Israel og Moskva og startet London og Frankfurt. Tjener dobbelt så mye på de.

Skrevet

Hva er normalt å tjene på en rute egentlig?

Kommer helt an på hvor lang den er og hvor stort flyet er. Merk at profitt per avstand går ned jo lengre ruten er – generelt sett. Dette håper vi blir fikset en gang snart da det ikke er i tråd med virkeligheten.

Skrevet

Nytt rutekart;

post-76108-1285325353,2074_thumb.gif

 

Ble et par ruter fra O.R. Tambo og Princess Juliana. Profitten på disse per måned før maintenance er 400.000, så glad jeg har små fly som er helt nye og billige å holde i luften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...