Gå til innhold

Test: Asus EeeBox EB1501P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det følger med kablet tastatur og mus, dette er jo en nedtur fra forrige boks jeg kjøpte som hadde trådløst. Tastaturet er av den enkle typen og jeg vil nok bytte dette ut ganske raskt. Samme med musa som er av typen mini/reise-mus.

 

Fjernkontrollen er IR, helt grei og funksjonell.

 

Når jeg kjører en DVD fra det optiske drevet, opplever jeg antydninger til hakking. Er det flere som har gjort seg erfaringer her?

Lenke til kommentar

Eneste kjedelige med ION er at det mangler hardware støtte for bitstreaming av HD lyd over HDMI, så man er "stuck" med dts og ac3. Kunne heller tenkt meg en boks basert på low performance utgaven av nvidia 4 serien...tror deres "media" utgave heter 430, skal støtte bitstreaming av HD lyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

dopus: Du er ikke "stuck" med DTS/AC3, det går fint å kjøre multikanals PCM over HDMI med riktig software. Noen avspillingsprogrammer senker bitdybden og/eller samplingsfrekvensen (f.eks 24/96 kan bli nedkonvertert til 16/48) men det er allikevel bedre enn DTS/AC3.

 

Forøvrig enig i at det er håpløst av artikkelforfatteren å ikke opplyse om at de fleste steder denne pc'en selges har den kun DVD-drev, og at modellnummeret er det samme.

 

 

mvh

Audun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...