Gå til innhold

Radeon 9700np og 9500pro: Tilgjenelighet


Anbefalte innlegg

Jeg begynner å se meg litt lei på alle absolutt skal anbefale disse to kortene. Begge er jo praktisk talt umulige å få tak i!

 

Vet dere om noen webshoper som har disse kortene inne, eller som kommer til å få det?

 

Komplett.no:

Har ikke 9500pro i sortimentet sitt lenger

Status på Radeon 9700np: må skaffes (,og sånn har det vært lenge).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.citius.no har 6 stk. Hercules 9500Pro inne på lager, og 9700np er bestillingsvare. Husk at prisen er uten moms!

Jeg ville derimot aldri anbefale denne butikken, da de har 0 service, og ekstremt høye priser. Jeg klagde på modemet som ikke tålte tordernvær. De skulle sende ny, men etter 4 uker har ingenting skjedd, selv om jeg har ringt inn flere ganger og klaget.

Lenke til kommentar
Og hvorfor driver alle å maser etter Radeon 9500 pro, når 9600 pro skal være like bra, om ikke bedre. 9600 pro kan du få i nesten alle webshoppene også. Prisen er også omtrent lik.

 

:roll: du har nok missforstått litt her. 9500PRO slår 9600PRO med god margin. Samtidig er 9600PRO like dyr eller dyrere. Les hvilken som helst test av et 9600PRO-kort så vil skribenten HELT sikkert nevne hvor mye bedre 9500PRO var, det har hvertfall gått igjen i alle testene jeg har vært borti.

 

Dagens marked er litt surt siden de nye mellomklasse kortene til både Nvidia og ATI yter dårligere enn sine forgjengere.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er stor forskjell på 9500 pro og 9600 pro fireblade edition? Sistnevnte har 30mhz høyere minnefrekvens enn standard 9600 pro. Hvilket er best, og hvilket kan klokkes høyest?

Det er lik pris på alle 9600 pro på komplett skjønner dere.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er stor forskjell på 9500 pro og 9600 pro fireblade edition? Sistnevnte har 30mhz høyere minnefrekvens enn standard 9600 pro. Hvilket er best, og hvilket kan klokkes høyest?

Det er lik pris på alle 9600 pro på komplett skjønner dere.

 

Sistnevnte vil selvfølgelig da være best, og kan normalt klokkes høyere på grunn av bedre minnebrikker.

Lenke til kommentar

Test av Radeon 9600 pro Fireblade her. Desverre er kortet bare sammenlignet med et vanlig Radeon 9600 pro.

 

Har vurdert Fireblade versionen også. Kortet koster "bare" 1700kr på www.pcutstyr.no. Fordeler med det er:

-Grei pris

-Overklokkbart

-Bruker lite strøm, så jeg slipper å være nervøs over at PSU-en min ikke skal strekke til.

-Kjølig som få! Holder nok med bare en Zalman-chipsettribbe på VPU, men god luftstrøm i kassa.

Lenke til kommentar

Fy kjøss ass!! Jeg bestile fra Itbutikken 9700np. Da kosta det ca 2200kr. Rett før de sendte det har det tydeligvis skjedd en feil i systemet og prisen skjøt i været med ca 450kr. Nå har jo prisen gått ned igjen.

 

Så nå ligger det et kort nede på postkontoret å venter på meg.

Problemet er bare at det er 450kr for dyrt.

 

Noen fler denne "systemfeilen" gikk utover?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...