Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Onani i militæret


Gjest Kristoffer Petter

Anbefalte innlegg

Befal kan muligens være lettere å ha med å gjøre, men allikevel, reglene er ganske klare på det. Selv når vi "leiter" etter det, og tilfeldigvis dukker opp, så blir det bot. Spiller ingen rolle om man var stille eller høylydt.

Da kan man like gjerne få bot for å måtte gjøre sitt fornødne på dass også. Noe som hadde vært akkurat like "fornuftig" som regelen mot å ta seg en ronk uten at det er til sjenanse for noen... Som jeg sa tidligere, jeg lurer på hvem som bestemte dette firkantede idiotiet.

 

Jeg skulle personlig dratt'n så langt at de bare tok å dimitterte meg, jeg. I en protest mot dette reglementet. Jeg misunner ikke de som avtjener førstegangstjenesten i det hele tatt.

 

At reglene ikke tillater "orgier", andre usmakeligheter og tull er jo greit, men angår ikke denne saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, grunnene mot "forbudet" er jo hygiene, jeg hadde nok blitt passe forbannet/forskrekka om jeg skulle gått på dass å finner hvite flekker på alt fra dassringen til håndtaket.. Det har vel noe med det at det er ikke alle plasser jenter har egne toaletter, og at det skal være for deres beleilighet. Men fasitsvar har jeg aldri kommer over

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Kristoffer Petter

Altså, grunnene mot "forbudet" er jo hygiene, jeg hadde nok blitt passe forbannet/forskrekka om jeg skulle gått på dass å finner hvite flekker på alt fra dassringen til håndtaket.. Det har vel noe med det at det er ikke alle plasser jenter har egne toaletter, og at det skal være for deres beleilighet. Men fasitsvar har jeg aldri kommer over

Det kan godt gjøres på en hygenisk måte. Det blir ikke mer hygenisk av forbud. Tror ikke det er verre for jenter å sitte på andre gutters "griseri" en for andre gutter å sitte på andre gutters "griseri".
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må nok forberede deg på et år med lite onanering.

 

Jeg gikk hele rekrutten uten å onanere en eneste gang (ca. 6 uker). Nede ved dusjen var det et dass som de aller fleste brukte flittig etter hvert under tjenesten. Det var ofte opptatt om kveldene og på natterstid.

 

Ellers gikk det fint an å gjøre det på fellesdassene også, men helst på kveldstid/natterstid da det er stille på kaserna. Jeg fant ut at den beste måten var å onanere på dassen i idrettshallen. Det var svært sjelden folk i garderobene, så der var det null problem.

 

Jeg tror egentlig ingen som er inne i førstegangstjeneste tenker på at det er ulovlig å onanere, det er heller det at ingen vil bli oppdaget av kameratene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest tidligere i forsen

ikke noe problem etter min erfaring. på madla så er et den en dass som var ronkedassen. som alle viste om. hva kan befalen bevise? hvordan kan han bevise det! viss du ikke står og skirker som en tulling så går det greit. alle gjør det i militæret. veldig veldig få blir tatt. og de som blir tatt venter det en bot. jeg bodde på enerom for vi var underbemant i militæret. så det løste problemet mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Lurer bare på en ting, er det i det hele tatt lov til å gi bot til en som onanerer på et lukket toalett for seg selv? Jeg hadde lett spurt om henvisning til en paragraf i den norske lov hvor dette står. Er militæret forresten et offentlig sted? Hvis du går naken på rommet ditt, er det blotting? Eller er det ditt hjem? Du er jo plassert der for 1 år uten noen andre steder å sove. Et hotellrom er jo f.eks. ikke i den forstand ditt hjem, men du kan jo fint onanere hvis du vil.

 

Hvis det finnes en lov hvor du kan få bot for å onanere på et toalett, så kan det vel heller ikke være lov for befalet å snike når du sitter på do? Jeg går jo heller ikke rundt på offentlige eller private toalett for å se hva folk driver med, tviler på at jeg hadde kommet meg unna det hvis noen hadde anmeldt meg for stalking eller hva man nå kan kalle det for.

 

Just a thought. Hadde i alle fall ikke godtatt boten.

Lenke til kommentar

Ehm, er det ulovlig å ta seg en "kjapp en" på toalettet i militæret?

 

yes, det er ulovlig så det holder!!..bare never hygene som første ting!. så bare la være!!.. men med tanke på at det er menneskelig så sjekk omgivelseer, lås døra!, å ta en kjapp en på 10 sek. uten om og men!. fort gjort og fort over. rett i dass!!!. men vær var på omgivelser først, ellers vanker det refs, bøter og udmykelser foran hele kompaniet!.

Lenke til kommentar

Hvilke grunn henviser de til for å ha en slik lov? De må vel ha en grunn for å få den gjennom? Jeg syntes ikke at den hygiene-greien holder mål. Om noen skulle klare å grise uten å tørke opp, så er det vel ikke verre enn hvis noen bommer når de pisser og ikke tørker opp?

 

grunn? de trenger ingen grunn eller lov og henvise til, det er bestemt at slik er det, og da er det basta bom!. sånn er det millitære liv, sivile regler og lover kan stappes en viss plass, hær gjelder det millitære reglemang!, men skjønner at dere ikke helt forstår at de sivile lover ikke gjelder i militæret.

 

edit : problemet med der hær er som du skjønner at skulle det vært lov så hadde folk gjort det der det passer dem, i senga, i soverposen, i gangen, i skogen, i teltet..alle nevnelige og unevnelige plasser,slik er bare mennesker, og det er helt utrolig uhygenisk med tanke på alle sykdommer og bakterier som fins, tro meg du skjønner det ikke før du har vært der, så den militære loven er der for en grunn.

 

kan nevne noe som simpelt at du får ikke lov til og pille deg i nesa og tørke det på buksa eller der det måtte passe deg heller, spesiellt når det gjelder øvelse, det her kan høres veldig tverr og vanskelig ut og man har lyst og sette foten ned, men slikt militært loverk er til alles beste. tilbake til saken, det er likevel menneskelig og onanere, bare ikke bli tatt ;)

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar

grunn? de trenger ingen grunn eller lov og henvise til, det er bestemt at slik er det, og da er det basta bom!. sånn er det millitære liv, sivile regler og lover kan stappes en viss plass, hær gjelder det millitære reglemang!, men skjønner at dere ikke helt forstår at de sivile lover ikke gjelder i militæret.

Vil gjerne se at du dokumenterer dette før jeg tror noe på det? At de egentlig har rett til det, altså.

 

Militæret plikter å rette seg etter Norsk Lov som alle andre. Når det er sagt, er det ikke overraskende at Militæret tar seg friheter som forsøker å krenke individuelle rettigheter i både ny og ne. Her snakker vi om befal som behandler meniger som søppel, forventer at When I say jump, you say "how high"? etc. Mye rart de kommer med som sikkert er verdt mer oppmerksomhet enn dette onaneringsforbudet.

edit : problemet med der hær er som du skjønner at skulle det vært lov så hadde folk gjort det der det passer dem, i senga, i soverposen, i gangen, i skogen, i teltet..alle nevnelige og unevnelige plasser,slik er bare mennesker, og det er helt utrolig uhygenisk med tanke på alle sykdommer og bakterier som fins, tro meg du skjønner det ikke før du har vært der, så den militære loven er der for en grunn.

Ja, for det er grunn til å tro at alle menige blir komplette idioter som gjør fra seg overalt dersom denne regelen fjernes. Hallo?! Det går faktisk an å tenke selv.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest san_ban

Naborommet på brakka søkte kompanisjefen om å få runke på do. Søknaden ble innvilget. Blader var lett å finne bak dassen. Litt ugreit å ha noe på gang, for så å få besøk i båsen ved siden av, og videre forstå at begge er i samme ærend. Hvem går først ut? Ingen vil hverken se eller bli sett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...