Gå til innhold

Automatiser din Android telefon: Tasker Profiler


Cærmen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i tasken som tar bildet må du spesifisere hva bildefilen skal hete, og at den skal legges i Gallery. I mitt tilfelle heter fila thief.jpg, dermed blir blir vedlegget til eposten /storage/sdcard0/DCIM/Tasker/thief.jpg. Dette vil sikkert variere om du har internt eller eksternt minne, hva slags telefon, etc.

 

Du må be om %WIFII, ikke WIFII

Lenke til kommentar

i tasken som tar bildet må du spesifisere hva bildefilen skal hete, og at den skal legges i Gallery. I mitt tilfelle heter fila thief.jpg, dermed blir blir vedlegget til eposten /storage/sdcard0/DCIM/Tasker/thief.jpg. Dette vil sikkert variere om du har internt eller eksternt minne, hva slags telefon, etc.

 

Du må be om %WIFII, ikke WIFII

 

Hei, bildet fungerte nå, fant ut at det kom som dobbelt filnavn, ang loc, locn og wifii

 

http://maps.google.com/maps?q=%LOC og http://maps.google.com/maps?q=%LOCN og http://maps.google.com/maps?q=%WIFII

 

Er det slik det skal inn?

Lenke til kommentar

de to første linkene er riktige. %WIFII skal ikke være i noen link, den skal stå for seg selv. %WIFII er en variabel som inneholder Wifi-informasjon. %LOC og %LOCN derimot, inneholder kartkoordinater.

 

Altså slik:

http://maps.google.com/maps?q=%LOC

http://maps.google.com/maps?q=%LOCN

%WIFII

 

 

Er ihvertfall slik jeg har det :)

 

var slik jeg tenkte, da kom mailen slik

 

Http://maps.google.com/maps?q=63.xxxxx

http://maps.google.com/maps?q=63.xxxxx

%WIFII

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva er den beste måten for Tasker å vite når jeg sover? Ikke at jeg ligger i sengen, ikke et definert tidsområde, men når jeg faktisk sover. Her trengs kreative løsninger, og sikkert en sensor eller to :)

 

Da tror jeg du må ha en slags form for EEG-hette som måler hjerneaktiviteten din og programvare som ser etter spesielle mønstre i hjernebølgene dine som antyder at hjernen sover.

 

Om du er av typen som snorker kan du sikkert bruke mikrofonen som trigger, men da må du vel inn med programvare som greier å skille snorking fra host, stønning, etc.. :-)

 

Eventuelt lage en løsning hvor du holder mobiltelefonen slik at denne faller med en gang du sovner og mister grepet på den, bare sørg for at den lander mykt nok til å ikke knuses eller lager høye lyder som vekker deg igjen. Da kan man vel bruke bevegelsessensoren i telefon til å trigge tasker!?

 

Dette prinsippet kan selvfølgelig utføres på andre måter, du kan f.eks. lage en anordning hvor du må holde en tråd mellom tommel og pekefinger (eventuelt at du må holde armen din over en plate som blir trykt ned med en gang du sovner og armen ramler ned på den). Når denne tråden glipper så lukkes en bryter som så kobler inne en krets som simulerer et tilkoblet headset (eventuelt en dockingstasjon som telefonen kjenner igjen)?

 

Du kan kanskje bruke samme prinsippet med en NFC brikke om telefonen støtter NFC, når du sovner ramler en NFC brikke ned på telefonen og den settes i sovemodus?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nå har jeg endelig fått Pebble-klokka mi, og integrert Tasker :)

 

Når mobilen er koblet til Pebble's MAC-adresse, er mobilen silent. Telefon, sms, epost, facebook, etc blir uansett sendt til klokka.

Jeg bruker også appen PebbleTasker, så nå kan jeg slå TV og taklys på rommet mitt av og på fra klokka (med Tellstick Net og Remotestick).

 

Blir sikkert mer etterhvert :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hva jeg gjør med Tasker om dagen:

 

Profiler:

- At home: Slår av tv og taklys når mobilen forlater Wifi-nettverket hjemme

- Alarm: Hvis mobilen er koblet til wifi-nettverket og vekkerklokke-appen ringer, slås taklys på.

- Headset Spotify: Når headset kobles til, slås media volum ned til ca 30% og favorittplaylisten åpnes. Når headset fjernes, blir "home" trykket.

- Proximity sensor: Når sensor er dekket til, er variabelen %Proximity satt til "near". Når den ikke er dekket til, er variabelen "far".

- Smart Lock: Når %Proximity er near, ingen telefonsamtale er i gang og skjermen er i portrait vibrerer mobilen raskt et lite øyeblikk, venter i 5 sekunder og hvis %Proximity fremdeles er near, først DA låses telefonen. Fungerer knall med denne. Vibrasjonen er for å advare/varsle meg om at mobilen snart låses. Når variabelen er far igjen, våkner skjermen.

- Pebble: Når Pebble-klokka mi er koblet til, er mobilen satt til lydløs

- Snapchat: Når jeg får en snap, kommer varslelet på klokka.

- Are you awake?: Når vekkerklokkeappen (Puzzla Alarm Clock) spør om jeg er våken, kommer beskjeden på klokka.

 

Diverse tasks jeg kjører fra klokka:

- Move Money: Sender en sms med "O" til banken, så 1000,- flyttes til bankkortet. Veldig kjekt hvis kortet er tomt i kassa på butikken!

- TV: Slår på TV'en hvis den er av, og vice versa.

- Start BT Spotify: Kobler til bluetooth-mottakeren ved høyttaleren, slår på høyttaleren, setter media volum til 50% og åpner favoritt-lista i Spotify.

- Stop BT Spotify: Kobler fra bluetooth-mottakeren, slår av høyttaleren og trykker "home".

- Where's my phone?: Skrur opp volumet og spiller en ringetone

- Wifi Tether: Slår på deling av data hvis Wifi er på, og vice versa.

Lenke til kommentar

Noen som kunne hjulpet meg med å lage en profil som gjør en ting når jeg legger telefonen inntil NFC-brikke, og gjør det motsatte når jeg legger den inntil igjen? Den ligger ved nattbordet og skal blant annet slå inn SleepBot og skru ned lysstyrken.

Dette kan eg gjøre med nfc task launcher
Lenke til kommentar

Diverse tasks jeg kjører fraklokka:

Hvor mange 'apps' kan man kjøre på klokka? Så vidt jeg har fått med meg er det 4 knapper, er 1 (eller 2) av dem for bytting av apps, mens de andre 2(3?) er til og styre appen?

Keen på den klokka selv om den fungerer bra sammen med Tasker (Feks at man kan sende tekst\varslinger osv til klokka fra Tasker etc).

Edit: Glem det, Youtubet meg frem til svar.. :)

 

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+89234341

 

 

- Pebble: Når Pebble-klokka mi er koblet til, er mobilen satt til lydløs

 

 

 

Ble Pebble på meg også, bytta ut Sony MN2.

 

Pebblenotifier og PebbleTasker er nice, Canvas for Pebble er genialt. Sittet og laget dynamiske watchfaces som byttes avhengig av hovedprofil (home, outside etc), i tillegg til sef PebbleTasker knapper som bytter.

 

Ble også akkurat ferdig med en task som bruker ruter sin API til å finne busstider for et gitt stoppested og så sende de 7 første til klokka som notification. Viser avgengigstid, hvorvidt det er realtime, etc. Skal nå sette opp PebbleTasker knapper slik at jeg får en dynamisk liste over stoppesteder i en submeny der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hm.

 

Noen som kunne ha gitt meg en hjelpende hånd? :p

 

Hva jeg vil oppnå:

Jeg har et nettbrett fastmontert i bilen. Jeg vil at hver gang jeg setter meg i bilen, så skal telefonen automatisk slå på WiFi hotspot, slik at nettbrettet kan koble seg til.

 

Er det en god strømvennlig løsning på det?

 

Har gjort det slik at når jeg skrur på tenningen i bilen, så slår den på WiFi\Bluetooth, den vil automatisk koble seg til telefonen om Wifi deling er aktivert.

 

Har prøvd med;

"Bluetooth Connected > WiFi Hotspot On" på telefonen, uten at det fungerer.. tips? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...