Gå til innhold

Hjelp til valg av skjermkort!


Emils.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte på å investere i nytt skjermkort og har derfor sett litt på GTX 460 som et godt alternativ.

 

Jeg så derfor denne her på komplett : ASUS GeForce GTX 460 1GB

 

Er den noe særlig og er den verdt prisen?

Har hovedkort Gigabyte GA-P55A-UD4, intel i5 760 prosessor.

Vil ha en pc som drar mange spill greit uten særlig lægg eller noe, men har lite peiling.

Vil heller ikke over den prisklassa som det kortet reflekterer til!

Endret av Emils1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oi, drev med to ting samtidig så gikk litt fort i svinga gitt :o

Men takk for svar.

 

Er ikke mye å gå opp i pris, men har lest at GTX 460 klassen skal være en grei og skal dra spillene som er ute nå. Har derfor lest en del om det, men vet ikke hva jeg skal gå for.

 

JEg driver nemlig å bytter ut deler i pcen, og har så langt fått ny CPU, PSU, RAM og HK. Derfor er jeg på jakt etter et skjermkort som kan kjøre dagens spill på releativ god oppløsning!

Lenke til kommentar

Okei.

Hvilken av de yter best og hvilken vil være den beste investeringa?

Ute etter et kort som sakt som kan gjøre nye spill!

Skal ærlig inrømme at det Gigabyte kortet frister veldig, men Asus kortet er på salg nå hos komplett som jeg kunne legge merke til.

 

Jeg tenkte også på å bestille i kveld, så må bestemme meg snart :)

Lenke til kommentar

Vil verken anbefale 470 eller 480 med referansekjøler pga støynivået, men de utgavene som leveres med støysvak 3-partskjøling er gode kort.

 

Gigabyte 470 Super OverClock med Windforce-kjøler og Zotac 470/480 Amp! med Zalman VF3000 kjøler er så vidt jeg vet de eneste 470/480 kort som innfrir på støynivå. MSI 470 Twin Frozr II er så vidt jeg vet utgått.

 

zalman_vf3000_vga_cooler.jpg

Zalman VF3000

 

460 har jevnt gode støynivåer men også her er det kort som er bedre enn andre. MSI 460 Hawk skal innfri både på ytelse og kjøling. Gigabyte-kortet med dobbelkjøleren sies også å være bra.

 

Har selv Zotac 480 AMP! og det er første gang på 3 år jeg kan spille uten støy. Mens referansekortene ligger på 85-95 grader på last og masse viftestøy kan man med et slikt kort spille med temperaturer på 60-tallet og uten sjenerende støy.

 

Nå vet ikke jeg hvor plagsomt du synes det er med viftestøy, men det er absolutt noe å ta i betraktning ved valg av skjermkort for det er store variasjoner mellom kortene.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Støy er ikke noe som plager meg veldig mye, men så klart, hvis det er mye av det så blir det en annen sak.

 

MSI 460 Hawk er også et kort jeg har lest mye bra om, og det er et kort jeg vil vurdere å gå for.

Må tenke meg om litt før jeg bestiller her, er ikke bare bare og bestille når man sitter med lite kunnskap angående dagens marked.

 

Takk for hjelpen så langt folkens

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...