Gå til innhold

470 gtx for under 2000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Dere som vil ha skjermkort, jeg anbefaler asus 470 gtx hos netshop til 1995kr denne uka, nok det beste bang for the buck nå.. Kjøp to og kjør de i sli, rundt samme pris som 1 480 gtx og helt klart gir bedre ytelse.

 

My 2 cents..

 

NETSHOP

Veldig bang for buck, spesielt med tanke på at flere av gtx460 1gb kortene koster opp mot 2000, eneste jeg stusser på er hvor inn i granskauen mye det må støye? Og hvilke temperaturer kjører du på?

Lenke til kommentar

Veldig bang for buck, spesielt med tanke på at flere av gtx460 1gb kortene koster opp mot 2000, eneste jeg stusser på er hvor inn i granskauen mye det må støye? Og hvilke temperaturer kjører du på?

 

Selv lurer jeg på det samme.

 

Hadde nok heller kjøpt meg en ny kjøler eller gått for ATI.

Tempraturen vil nok bli problem, om man har et PCI kort under skjermkortet, og et lukket kabinett, det er jo kjedelig om skjermkortet ryker etter noen måneder.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 msi 470 i sli, før jeg tomlet meg til å bruke Afterburner, kom GPU1 opp i 95C grader på det værste ved spilling, etter litt tweak av fan speed, så ligger GPU 1 på 80-82C på maks, noe som er helt greit for disse korta. Ja det kan bråke litt, men jeg bruker headset for det meste ved spilling og uten spilling bråker ikke det så mye. Jeg er heller ikke så hårsår på bråk så kan være andre ikke takler det så bra. Det funker fett for meg i HafX kabinett, hvor luftkjølingen er meget god.

 

nVIDIA sier vel også at 470/480 er designa til å kjøre med høy temp uten å gå utover livstiden såvidt jeg har lest et sted. men men..

-(GPU2 er alltid litt kjøligere.)

 

Edit:

Idle, ligger GPU1 på 57C og GPU2 på 44C, ved fan speed på 40%.

Endret av lyon
Lenke til kommentar

Dere som vil ha skjermkort, jeg anbefaler asus 470 gtx hos netshop til 1995kr denne uka, nok det beste bang for the buck nå.. Kjøp to og kjør de i sli, rundt samme pris som 1 480 gtx og helt klart gir bedre ytelse.

 

My 2 cents..

 

NETSHOP

 

Takk for tipset :) Kjøpte nettop 2x gtx460 hos Komplett til to lapper +, så nå spørs det om ikke det blir å droppe dem fra ordren til fordel for disse. Research time! :)

 

Her er en kort og grei review av 470, om noen er intr.

http://www.overclockers.com/gtx-470-mini-review/

Lenke til kommentar

De billigste GTX 460 786MB kortene er 1350,-

Hva med 2 slike i SLI?

 

Tror det er mer "smell for penga"

 

Litt mer penger, litt mer smell :) That's life!

 

Men, GTX 470 får stryk i mange av testene jeg har funnet, mest på grunn av temperaturen og prisen.. men til 1995,- kontra GTX 460 1gb som man får fra rundt 1800,- må da prisen være grei.. og jeg for min del planlegger vannkjøling på kortene uansett.

 

Æsj, usikker. Tar med bikkja ut og ser på det på nytt etterpå :) Noen tips?

Lenke til kommentar

Ytelsesmessig er det nok meget bra, men GF104 er vel å foretrekke fremfor GF100. Mindre støy, mindre varme, mindre effektforbruk. 460 1gb til 1700ish kroner er heller ikke dumt hvis man ikke bare ser på ytelsen. Jeg ser selv på 768mb utgaven til bare 1300 kr. Det kortet virker meget bra, hvis man spiller med 1680x1050 eller mindre.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Ytelsesmessig er det nok meget bra, men GF104 er vel å foretrekke fremfor GF100. Mindre støy, mindre varme, mindre effektforbruk. 460 1gb til 1700ish kroner er heller ikke dumt hvis man ikke bare ser på ytelsen. Jeg ser selv på 768mb utgaven til bare 1300 kr. Det kortet virker meget bra, hvis man spiller med 1680x1050 eller mindre.

 

Blir GTX 470 for min del, får bare leve med bråket frem til vannkjølingen er på plass hehe. God pris på 1280mb minne (x2) og CUDA/PhysX/3d-støtte solgte meg. Kommer ikke unna at 1995,- er en god pris heller.

 

At det å dele innkjøpet mitt i to (en del hos komplett, en del hos netshop) både sparte meg penger OG tid (Komplett var dyrere på en del ting, med lang leveringstid på grafikkortet) skader jo heller ikke.

 

Hijacking av tråd over for denne gang ;)

Lenke til kommentar

Ikke dumt valg, jeg angrer ikke, jeg valgte 470 sli over 460 1 gb i sli, selv om jeg betalte 600 kr mer totalt, Dessuten kjører jeg kun 1920*1080, ikke mindre.

 

Likte dette diagrammet over Overall FPS/Pris. Hvis du tilåmed trekker litt ned på prisen til 470, pga tilbudet, vil den være etter min mening best på disse områdene.

 

Test

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...