Gå til innhold

Har du høyrt om nynorsk?


enixitan

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å komme meg igjenom internett sann ej kan stikke på facebook, og game WoW! xD (Fordi dei er blokkert!)

 

Nokken ej kjenne sei ej skal bruke Your Freedom eller Proxycap, men ej he faktisk ikkje nokken anelse på kossen dei funka. Ikkje dei heller tbh...

 

Kan nokken hjelpe mej?

 

Lær deg norsk. Så lær deg engelsk, etterfølg med å lære deg Unix. Også til slutt kan du lære deg å bruke SSH protokollen for å lage tunneller.

 

Han skriver norsk. Aldri hørt om nynorsk har du ?

 

Eg tykte dette var ganske festleg. Brukarar som skal påstå at dette er norsk i ei eller anna form. :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man ber om hjelp, bør man vise såpass respekt overfor brukerne at man skriver riktig bokmål

 

Så du mener at det er respektløst å skrive i sin egen målform? Da kan i såfall jeg mene at det er respektløst av deg å ikke være villig til å lese nynorsk.

 

Halloo, han skriver da ikke på nynorsk i det hele tatt, er jo det som er gullkornet.

 

Ser ut som personen (correct me if i'm wrong) har nynorsk som sitt hovedmål, men også har en dialekt som er miksa inn der. Siden h'n skriver "ej" vil jeg gjette ålesund-ish, men jeg kan godt være helt på jordet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Uten å ta stilling til dette gullkornet spesielt: Bokmål og nynorsk er likestilte målformer på forumet. Hvis noen ikke vil svare folk som skriver nynorsk så får de ta det på egen kappe og la være, Det er ikke lov å kritisere folk for å bruke det ene eller andre. Dialekter eller annet talemål er ikke tillatt, men et og annet dialektord nektes ikke, ikke noe mer enn vi nekter bybarna å skrive "wtf" og lignende selv om det slett ikke er norsk i det hele tatt.

 

Dette er et forum, ikke en norskeksamen. Om vi alle gir hverandre litt spillerom så går ting mye greiere...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...