Gå til innhold

Har D-Link Routere Svakheter?


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på en ting. Jeg ser at enkelte inkludert meg selv har/hatt problemer med D-Link Routere. Jeg hadde selv DIR-635, men det virker som det ikke bare det er den som har problemer med å holde på nett-tilkoblingen. Jeg for min del bytta min i dag da. Kjøpte en Jensen Router istede, men jeg lurer på.

Er det noen svakheter på D-Link Routeren? Det må jo være noe med dem siden at det er problemer på dem. Ikke bare en type, men forskjellige også.

Noen som vet?

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør du meg er D-Link noe stort dritt. Har hatt flere D-Link bokser og ingen av dem fungerer slik de burde så jeg har gitt opp hele merket.

 

Netgear og Linksys derimot er gode produsenter av routere. Har selv en Netgear WNDR3700(Rangemax) og det er den beste routeren jeg noensinne har hatt eller sett for den saks skyld.

 

Jensen som du har kjøpt havner egentlig i D-Link klassen, det er ikke en god router.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt både DIR-635 og DIR-655. Begge var stabile og gode routere med lang rekkevidde. Den første DIR-655 jeg fikk i posten var defekt og ble sendt i retur.

 

Som vidarkri sier, så er Jensen ikke spesielt bra routere. Det er masse problemer med disse og de har en tendens til å takke for seg, bare man belaster de litt.

(Selv om en router får terningkast 6, så kan den være totalt crap når du skal laste ned torrent pga manglende testrutiner)

 

Men routere dreier seg vel så mye om individuelle modeller som merke.

Man kan fint finne toppmodeller og dritt innen f.eks Linksys. Dette handler om at de skal melke mest mulig penger ut av brukersegmentene.

 

De nyeste modellene av gode routere har minst 64MB ram og rask CPU.

Dette gjør at de tåler mye trafikk. Selv har jeg en router med 128MB RAM, som tåler 300.000 forbindelser på nettet. Routeren har aldri hatt et eneste stopp eller hikke, selv ved masse brukere (LAN).

Slike spesifikasjoner nevnes jo ikke på Elkjøp... men vi nerdene vet hvor viktig det er med stabilitet.

Lenke til kommentar

Har hatt to DI-624 plassert i to forskjellige nettverk, og har hatt store problem med begge to.

Ein kasta alle brukarar ut med jevne mellomrom, så lenge det var meir enn ein (1) brukar tilkopla trådløst. Den andre måtte restartast med jevne mellomrom, den kunne så fungere fint i alt frå eit par timar til eit par veker.

Brukar derimot ein av dei som switch no, det fungerer den greit som. Om DI-624 er ein spesielt ustabil og dårleg modell har eg ikkje kjennskap til, men mine personlege erfaringar med D-Link er i alle fall mindre gode.

 

Edit:

Kan forresten sei meg enig i det la7dfa.com seier. Eg har ein anelse om at han snakkar om ASUS RT-N16, eg har sjøl denne routeren og eg har enda ikkje opplevd ustabilitet eller andre problem med den.

Endret av bamse87
Lenke til kommentar

Ja det er ASUS RT-N16 jeg har. Den er en av konsumerrouterne med mest minne pr dato.

 

Eldre D-link er mye dårlig hardware, mens noen av de nyere DIR-6xx og DIR-8xx ikke er så verst. Kanskje med unntak av DIR-615 som er litt svak hardwaremessig.

 

Ellers er Netgear WNDR3700 og Buffalo WZR-HP-G300NH bra trådløsroutere med 64MB RAM.

Førstnevnte er dual band, mens Buffalo har bra rekkevidde på 2,4GHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...