Gå til innhold

byttbart strømintak på acer bærbar?


Lmthaman

Anbefalte innlegg

lurt litt på hvor jeg skulle poste dette, men ble her siden intaket vel sitter på hovedkortet.

 

jeg har en acer5040i hvor intaket for støm/lader/kontakten virker å være ødelagt. har byttet både lader og batteri så de feilkildene er mer eller mindre eliminert. uansett problemet er at metal pinnene som sitter inni intaket virker å være bøyd/slitt slik at ladern ikke får kontakt.

 

mitt spørsmål da, om noen kan svare. er det mulig å bytte strøm intaket på denne laptopen? er den skrudd fast? eller er ded loddet i gjenomgående hull(ikke no problem) eller er det overflate lodding(nytt hovedkort er eneste løsning)

 

noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får kjøpt selve strømpluggen på ebay: http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=5040+acer+power+jack&_sacat=See-All-Categories

 

Virker som om den er bare skrudd fast på hovedkortet uten noe lodding så da burde det være en enkel jobb å bytte. Kan være kjekt å ha en service manual fra Acer får å se hvordan du får skrudd hele maskinen fra hverandre, fort gjort å stå fast et sted pga en skrue som du ikke har lagt merke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...