Gå til innhold

Hvor kan jeg finne Borland C++?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var et eksempel jeg trodde du var i stand til å fatte. Noen plattformer har også et større utvalg av komponenter enn andre. Prøv å kom med sakelig informasjon om Visual Studio sine fortrinn om jeg skal gidde å kommentere dine fremtidige innlegg.

Som sagt, hvis du tror det er størrelsen på komponentpaletten som kan redde prosjektene dine tar du ganske enkelt feil. Men det er et sidepoeng. Jeg har desverre ikke noen spesiell forkjærlighet for Visual Studio, hvis du vil vite noe om det produktet må du nok finne det ut selv.

Lenke til kommentar

Men produksjonen av T-Ford tror jeg muligens er lagt ned nå?

Simula er som nevnt tideligere mer å betrakte som en GoCart. Ikke minst på grunn av Bjørn Kirkeruds glimrende bok kan det være greit å gå veien om Simula for de som har tid til det.

 

Jeg har simula manualen. Vet ikke hvor lett det er å få fatt i den.

Simula er enkelt og greit ikke i bruk, at Bjørn Kirkerud har skrevet en lærebok for lenge siden er ikke noe argument, og enda mindre at du har Simulamanualen. Skal man ringe til deg hver gang man lurer på noe da? Men du har nok helt rett i at den er vanskelig å få fatt i, nok et glimrende argument for å styre unna. Hvis man har prøvd alt annet, og fortsatt har tid å slå ihjel, dér kan du ha et poeng.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Altså, hvis målet er å ende opp med C++-kompetanse, og Java er "forenklet C++", så er vel ... eh ... nettopp Java et ganske opplagt valg, mens Simula er blindsporet?

Nei, for den utolmodige er det godt nok å starte med C.

 

Er det C man skal begynne med nå? Dette er jo bare rør.

 

[... anselig mengde selvfølgeligheter slettet ...]

Er du en av de unge dataguruene jeg har sett noen av, gå rett på C++.

 

Øh, det er jeg nok ikke. Men jeg støtter forslaget forøvrig, det forutsetter ikke noen guru-evner heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Øh, det er jeg nok ikke. Men jeg støtter forslaget forøvrig, det forutsetter ikke noen guru-evner heller.

Da er vi nesten enige. Den opprinnelige boken det ble spurt om kan sikkert brukes om man har Borlands / Embarcaderos kompilator.

 

Selv om vi er aldri så lokalpatriotiske og sentimentale; Simula er ikke nødvendigvis et veldig smart valg for å lære seg programmering i dag. Oracles oppkjøp av Sun er heller ikke en spesielt tungtveiende grunn til å styre unna Java.

Konsentrer deg heller om å kommentere de postene der utenomsnakket startet fremfor å fylle opp forumets server med tre nye poster.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Konsentrer deg heller om å kommentere de postene der utenomsnakket startet fremfor å fylle opp forumets server med tre nye poster.

Da er vi over på et helt nytt nivå av vissvass ser jeg, som føyer seg inn i rekken av skvalder om arkaiske programmeringsspråk, støvete manualer og totalt irrelevante produkter.

 

Mitt eneste, og veldig enkle poeng, er at man bør tenke seg om to ganger før man følger din anbefaling om å lære seg Simula, fordi Simula rett og slett er dødt og begravet. Det var det til og med da jeg lærte det, for mange år siden. Så er det jo bare å lese bakover i tråden hvis man lurer på hvor alt utenomsnakket stammer fra ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Da er vi over på et helt nytt nivå av vissvass ser jeg, som føyer seg inn i rekken av skvalder om arkaiske programmeringsspråk, støvete manualer og totalt irrelevante produkter.

Siden du er i pratehumør så kan vi jo fortsette. Denne tråden lever og det samme gjør Simula.

 

Du vet hva Askeladden sa. Jeg fant. Jeg fant. For en tid tilbake var det en historie om noen som fant nedstøvede Picasso malerier på loftet. Noen ganger kan det skjule seg verdier under støv. Simula funker og lever og er en grei introduksjone til et ekte objektorientert språk. Kirkerud's nedstøvede bok er glimrende. Det kan ikke sies om alle de engelskspråklige mursteisbøkene, der kvantitet er viktigere enn kvalitet.

 

Mitt eneste, og veldig enkle poeng, er at man bør tenke seg om to ganger før man følger din anbefaling om å lære seg Simula, fordi Simula rett og slett er dødt og begravet. Det var det til og med da jeg lærte det, for mange år siden. Så er det jo bare å lese bakover i tråden hvis man lurer på hvor alt utenomsnakket stammer fra ...

Da skriver du jammen mye for å komme til poenget. Leser jeg bakover i tråden får jeg det inntrykket at du kan mer om biler enn om kompilatorer og programmeringsspråk. Vis meg Cv'en din eller rams opp de programmeringsjobbene du har hatt.

 

Du skulle vel ikke være koblet til nettet via Telenor?

 

Den opprinnelige boken kunne nok brukes gitt en betingelse - se ovenfor. Med utenomsnakk følger utenomsnakk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Simula er steindødt helt uavhengig av min oppkobling og cv, som du forsåvidt kan få se om du kan tilby en brukbar årslønn ;-)

Kan du jobbe på 100 % provisjon og forsvare din pensjonsinnbetaling på 2000 inn på Unit Linked i måneden, så kan vi snakke om saken.

Lenke til kommentar

At det finnes noen som bruker Simula i dag er ikke et argument for at andre skal lære seg simula i dag. Det er utelukkende et argument for at noen bruker Simula i dag. Å anbefale Simula til nybegynnere er rett og slett idiotisk om jeg får si det rett ut. Det er et språk som er nesten uten brukerbase. Historisk sett viktig, men ikke viktig i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...