Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp med og redde licens key


Anbefalte innlegg

Jeg hadde virus på en pc så når etter at jeg slettet virusene finner er det ikke mulig og starte pcen igjen, det er ikke noe program som klarer og gjenkjenne at det er et operativsystem på hardisken. Men på maskinen så har jeg en dell programmer (blant annet Photoshop CS 4 og visual studio 8) jeg har nemlig ikke lisensene lenger men det er gyldige lisenser så vill helst ha de. jeg har fåt til og lesse ut lisensen for windows og office men lurte på om det finnes noen program som klarrer og lese ut lisensene uten og starte windowsen (ettter som det ikke går)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om lisensen du har brukt i seg selv er gyldig så betyr det ikke at bruken din av den er det. Om du ikke har lisensen lenger så tipper eg det er en lisens du har hatt tilgang til via jobb eller skole. Dersom du nå ikke har noen tilknytning til stedet hvor du fikk lisensen fra så er heller ikke din bruk av lisensen gyldig. Om det er en lisens du har mistet så løses det lett ved at du kontakter Adobe og Microsoft og legger frem kvittering for kjøp.

Lenke til kommentar

det er windows xp det er snakkom, og ja det er en mulighet men det er og stor sansynlighet at det ikke går eller gjør mer skade.

 

Selv om lisensen du har brukt i seg selv er gyldig så betyr det ikke at bruken din av den er det. Om du ikke har lisensen lenger så tipper eg det er en lisens du har hatt tilgang til via jobb eller skole. Dersom du nå ikke har noen tilknytning til stedet hvor du fikk lisensen fra så er heller ikke din bruk av lisensen gyldig. Om det er en lisens du har mistet så løses det lett ved at du kontakter Adobe og Microsoft og legger frem kvittering for kjøp.

 

jeg fikk det ikke av skolen jeg kjøpte via skolen så det er de som har tat hånd om kjøp og registrering etc...

 

 

og ta backup av deler av registeret er litt vanskelig siden jeg ikke kommer lenger en 12-14 sec etter windows loading baren...

Lenke til kommentar

Kontakt skolen, spør pent om å snakke med ikt-ansvarlig og forklar problemet, da vel. Er lisensen kjøpt fra skolen, og gitt til deg, så skal det ikke være noe problem ? IKT-Ansvarlig har garantert en liste over lisenser og lignende, og vil kunne gi deg lisenskoden du trenger. Selve nedlastingen av programvaren kan du faktisk gjøre lovlig fra piratsider, så lenge du EIER en lisens, så tenk ikke på det.

Har derimot ikke penger skiftet hender, så anbefaler jeg deg å kjøpe adobe photoshop. Det er en knallmorsom pakke når man lærer seg det litt etter litt.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
og ta backup av deler av registeret er litt vanskelig siden jeg ikke kommer lenger en 12-14 sec etter windows loading baren...

 

Hva med følgende:

*Skaff XP CD

*Start opp reparering, gå i kommandolinje modus

*Kjør chkdsk /f

http://kb.wisc.edu/helpdesk/page.php?id=5097

 

Annet godt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Registry#Backups_and_recovery

Du kan sikkert også redde registeret fra en Linux live CD, vis du hvet hvordan. Husker jeg fant en howto, for noe måneder siden, men finner den ikke igjen. Poenget er at Windows lagrer registeret i 2-3 filer som du kan kopiere ut fra C:, og siden forsiktig ta ut de viktige register nøklene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...