Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nettdating, hvorfor funker ikke det?


Gjest hmm

Anbefalte innlegg

Fant et eksempel tæll:

 

ADVARSEL: IKKE LES DET NEDENFOR!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Vel, nå som du har begynt å lese det skal jeg liksom fortelle deg alt om hvem jeg er osv.. greit, jeg er den kjekkeste personen du noen gang kommer til å se over nettet. Jeg liker fugler fordi de plager meg om natten når jeg sover, og fargen grønn er veldig spesiell for meg siden den gir meg en følelse av å være mett. Lidenskapen min er å tegne sirkler, og målet mitt er å kunne tegne de beste sirklene når jeg blir stor. Søte jenter er også noe jeg liker, men mormor har sagt at jenter er skumle og derfor får jeg ikke lov til å snakke med dem... har fått lov til å skrive brev da.

 

 

Sannheten er vel egentlig at jeg heter Fredrik, er født i 91 og "trives med det", som man pleier å si. Skal studere for å bli personlig trener på Bali etter jul, deretter flytter jeg til Bergen og begynner på BI der til neste år! Hvis noen har samme planer er det bare å sende en melding! Har foresten ikke noe til overs for jenter uten humor.

 

 

Og du lurer sikkert på hva som skjer eller hvordan det går, det går for det meste bra og det skjer alltid mye her! Send et brev, prøver å svare hver tredje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hva er egentlig feil med bildene, syns de ser normale ut jeg :p Dere sikter sikkert til baris bilder, eller studiobilder... Det blir rimelig desp å ha ass

 

Jeg sikter overhodet ikke til bilder i bar overkropp eller bilder tatt hos profesjonell fotograf. Men bildene på profilen din er langt ifra potensialet til et bra bilde.

 

Du har elendige poseringer, dårlig lys, dårlig kamera og enkelte bilder som er uklare hvor du faktisk er.

 

Hvorfor er det flaut å en profil på datingsidene i Norge er spørsmålet mitt?!

Satt ved siden av et bord der en gutt ble mobbet fordi han hadde profil på match.com ellernoe

 

Det er ikke flaut i det hele tatt. De samme folka hadde vel mobbet gutten om han prøvde seg på en jente og fikk et avslag.

Endret av DMN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det flaut å en profil på datingsidene i Norge er spørsmålet mitt?!

Satt ved siden av et bord der en gutt ble mobbet fordi han hadde profil på match.com ellernoe

 

Det er ikke flaut i det hele tatt. De samme folka hadde vel mobbet gutten om han prøvde seg på en jente og fikk et avslag.

 

 

Det er ikke flaut nei? Det virka sånn ihvertfall.

Lenke til kommentar

Så hva er egentlig feil med bildene, syns de ser normale ut jeg :p Dere sikter sikkert til baris bilder, eller studiobilder... Det blir rimelig desp å ha ass

 

Jeg sikter overhodet ikke til bilder i bar overkropp eller bilder tatt hos profesjonell fotograf. Men bildene på profilen din er langt ifra potensialet til et bra bilde.

 

Du har elendige poseringer, dårlig lys, dårlig kamera og enkelte bilder som er uklare hvor du faktisk er

 

Er enig med deg at det ikke er optimalt, men hvor teit (sorry hvis noen føler seg truffet) er det ikke å ha en haug av bilder hvor man har poseringer, og satt opp lys osv. Da kunne det like godt være i studio. Er forresten ikke min profil

Lenke til kommentar

Noen tips om andre steder å få kjæreste på? Nordmenn må være verdens mest lukka folk. Alle går i en aller annen flokk og hvis man prøver å ta initiativ til en samtale så blir det overfladisk. Det virker som at det er skikkelig flaut å vise at man er singel og lyst på en kjæreste.

 

+1

 

Er jo nesten håpløst å treffe folk utenom sin faste omgangskrets. Vennene jeg har der jeg studerer er de jeg hilste på i fadderuka, for da er det sosialt akseptert å hilse på. De jeg ikke hilste på der, er det helt umulig å få kontakt med i forelesningssalen - selv om jeg prøver.

Enig der. Sliter selv med å få kontakt med folk i klassen min på universitetet. De fleste sitter konstant med hodet gravd ned i laptopen eller i "cliqer". De gangene jeg har gått rett bort til dem for å snakke blir de som regel satt ut. Jeg har aldri hatt problemer med dette før da jeg bodde i utlandet, hadde mange venner der og ble nesten bedre kjent med vilt fremmede mennesker på gata enn jeg gjør i klassen min på universitetet.

 

Det gjelder vel kanskje å sitte mest mulig på facebook, eller klamre seg til en gruppe for å være sosial i dette landet.

 

Dette er jo nordmenn i ett nøtteskall.

 

Norge er helt fuck hva gjelder dating, for den eneste plassen det er sosialt akseptert og treffe folk her til lands er på byen etter kl 23:00 fredag og lørdag.

 

Jeg har hørt flere historier fra utlendinger fra feks england, spania, usa, you name it - som synes det er vanskelig og få nye venner eller sex-partnere i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Enig der. Sliter selv med å få kontakt med folk i klassen min på universitetet. De fleste sitter konstant med hodet gravd ned i laptopen eller i "cliqer". De gangene jeg har gått rett bort til dem for å snakke blir de som regel satt ut. Jeg har aldri hatt problemer med dette før da jeg bodde i utlandet, hadde mange venner der og ble nesten bedre kjent med vilt fremmede mennesker på gata enn jeg gjør i klassen min på universitetet.

 

[klippe]

 

 

Hvilket land da?

Lenke til kommentar

 

 

Dette er jo nordmenn i ett nøtteskall.

 

Norge er helt fuck hva gjelder dating, for den eneste plassen det er sosialt akseptert og treffe folk her til lands er på byen etter kl 23:00 fredag og lørdag.

 

[klippe]

 

 

Uff, jeg orker ikke byen seint på kvelden på lørdagen ihvertfall. Alt for høy musikk til å prate, for mye mennesker til å danse ordentlig og folk er for fulle og henger bare med vennene sine som de var på vorspiel med før på kvelden.

Lenke til kommentar

Problemet, slik jeg ser det, er at hele datingproblematikken bunner i et slags spill mellom partene. Det er uskrevne regler, som man liksom skal følge for å få full score. Følg den riktige oppskriften, så vil det gå deg vel. Mange gjør det til og med uten å være klar over den tullete runddansen de har rotet seg inn i.

 

Nei, takke meg til de som tør være rett fram. Si hva de tenker, si hva de har lyst til. Da sparer man mye tid, da.

Du har helt rett TheMartine. Mange jenter tror at gutta tenner mer på dem når de spiller hard to get eller ikke er rett ut med hva de føler, Men de aller fleste jeg kjenner ihvertfall tror jeg ikke hadde hatt noe som helst imot en jente som er åpen om hva hun vil istedenfor å spille. Og de aller fleste gutta hadde nokk ikke hatt noe imot å bli sjekket opp av jenter heller (men hadde kansje blitt litt overasket). De få tilfellene jeg har hørt om fra bekjennte som har opplevd f.eks en jente på byen som har kommet bort å spurt om **** vil bli med henne hjemm, vil ha sex, el rett ut så har jeg ihvertfall ikke hørt om noen av dem som har avvist henne.

 

Selv om Camlon ikke liker jenter som tar insinativ så er dette ikke noen fellesnevner for alle gutter.

 

 

 

Når det gjelder nettdating så er faktisk ikke kjønnsfordelingen så veldig skjev som man får intrykk av som gutt/jente på et slikt sted. Tingen er heller strategien til de to kjønn hvor man fortsatt henger igjenn i gammle sjekkemønstere. Hvor da gutta sender ut masser av meldinger i håp om å få napp (spiller på statistikken), mens jentene som alikevel da får så mange henvendelser ikke gidder å sende ut noen selv, men bare sitter å venter på mr perfect og svarer på hans forespørsel.

 

Det er også gjordt undersøkelser hvor kvinner og menn ble bedt om å vurdere bilder fra slike nettdatesteder og kvinnene i undersøkelsene gav mennene mye dårligere rating enn mennene gav kvinnene. Mennenes fordelingskurve så faktisk ut som en vanlig normalfordeling (som jo er den forventede fordelingen), mens kvinnenes fordelingskurve var kraftig forskjøvet mot de dårligere scoorene. Så kvinner er rett og slett for kresene, eller/og tenker for høyt om seg selv. hvis kvinnene i tilegg ble opplyst om pengestatus så ble de med høyest inntekt/formue vurdert vesentlig høyere enn de ble når det ikke ble opplyst.

 

 

Denne historien/vitsen må nesten også limes inn her:

 

The Husband Store

A brand new store has just opened in New York City that sells Husbands.

When women go to choose a husband, they have to follow the instructions at the entrance:

 

You may visit this store ONLY ONCE! There are 6 floors and the value of

the products increase as you ascend the flights. You may choose any item

from a particular floor, or may choose to go up to the next floor, but you

CANNOT go back down except to exit the building.

 

So, a woman goes to the Husband Store to find a husband.

The 1st floor sign on the door reads:

Floor 1: These men have jobs.

The 2nd floor sign reads:

Floor 2: These men have Jobs and Love Kids.

The 3rd floor sign reads:

Floor 3: These men have Jobs, Love Kids and are extremely good looking.

"Wow," she thinks, but feels compelled to keep going.

She goes to the 4th floor and the sign reads:

Floor 4: These men Have Jobs, Love Kids, are Drop-dead Good Looking and help with Housework.

"Oh, mercy me!" she exclaims, "I can hardly stand it!"

Still, she goes to the 5th floor and sign reads:

Floor 5: These men Have Jobs, Love Kids, are Drop-dead Gorgeous, help with Housework and Have a Strong Romantic Streak.

 

She is so tempted to stay, but she goes to the 6th floor and the sign reads:

Floor 6: You are visitor 31,456,012 to this floor.

There are no men on this floor.

This floor exists solely as proof that women are impossible to please.

Thank you for shopping at the Husband Store.

 

To avoid gender bias charges, the store's owner opens a New Wives store just across the street.

The 1st first floor has wives that love sex.

The 2nd floor has wives that love sex and have money.

The 3rd,4th, 5th and 6th floors have never been visited.

 

Endret av flesvik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Dette er jo nordmenn i ett nøtteskall.

 

Norge er helt fuck hva gjelder dating, for den eneste plassen det er sosialt akseptert og treffe folk her til lands er på byen etter kl 23:00 fredag og lørdag.

 

[klippe]

 

 

Uff, jeg orker ikke byen seint på kvelden på lørdagen ihvertfall. Alt for høy musikk til å prate, for mye mennesker til å danse ordentlig og folk er for fulle og henger bare med vennene sine som de var på vorspiel med før på kvelden.

For ikke å glemme slåssglade idioter som finner på hva som helst for å kunne slenge litt med knyttnevene.

 

Folk føler vel at alt er lettere med alkohol inne i bildet, da har man liksom fått en unnskyldning som passer til alt...

Lenke til kommentar

Selv om Camlon ikke liker jenter som tar insinativ så er dette ikke noen fellesnevner for alle gutter.

Nå må jeg oppklare at jeg liker jenter som tar initiativ. F.eks. det er ikke noe gøy med en jente som ikke svarer på flørtingen min, og jeg har ikke noe imot at hun flørter med meg først. Fasktisk er det ofte jentene som tar initiativet først.

 

Men du har rett i at jeg vil takke nei om noen jeg ikke har flørtet med spør om jeg vil bli med henne hjem. Uten den emosjonelle kontakten, så er det ikke det samme. Men mange gutter er ikke som meg og vil takke ja.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg på den andre siden tror egentlig at gutter liker litt jakt, og litt spenning. Samme med jenter. Men man får som oftest nok spenning av å holde på med en dame som virker interessert og flørter, for ingen av oss gutter er tankelesere, så man vil jo aldri ha en 100% sure thing før man er sammen med dama. Når jenta sier rett ut med en gang at hun er interessert, så kan det funke og det kan ikke funke. Grunnen til dette er at noen personer trenger spenning i et forhold, de er tiltrukket av spenningen, og ikke personen i seg selv. Andre personer er tiltrukket av personen, og vil derfor reagere positivt hvis dama hadde sagt det rett ut. Dessverre er det en del som vil ha spenning, så for de fleste jenter er det viktig å finne en mellomting. Ikke for hard to get, og ikke for lett. Vær heller litt lett å få, enn alt for hard to get. Veldig hard to get jenter har misforstått helt. Dette spillet spilles av to parter, ikke en. Og begge to jakter på hver sin måte. Jenter som er så hard to get at de er avvisende og virker uinteresserte spiller ikke spillet og de jakter ikke.

 

Så jenter: flørt, vær fysiske, dans, gi blikk og vis at dere er interessert med kroppsspråket, ikke med å si det rett ut, og ihvertfall ikke med en gang. Skal dere dra en gutt i land så kyss han, ikke si det til han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var en av de jentene som brukte nettdating i mange år. Og jeg fikk mange henvendelser, men jeg fant ingen som virket interessante for meg. Det handlet jo ikke om å dra ut tida, men å finne en å like rett og slett. Nei, jeg er ikke verdens peneste jente, for å si det mildt, men jeg har da ikke tenkt til å ta til takke med noen jeg vet jeg ikke kommer til å bli glad i, bare fordi det var det mennesket som var tilgjengelig og ville ha meg.

 

Uansett, som jente fikk jeg utrolig mange ekle henvendelser, det var mye rart den gangen. Fikk et inntrykk av at gutter generelt sett var kun ute etter én ting, ergo ble jeg også ekstremt skeptisk til de som faktisk var seriøse. Det tok meg fem år før jeg turte å møte han som ble min kjæreste og i dag er min forlovede, rett og slett fordi det var vanskelig å skille mellom seriøse henvendelser og de useriøse - der mange virket seriøse og ikke var det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...