Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva hvis læreren ikke møter opp?


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Det har seg slik at læreren til klassen vår ikke har møtt opp til timen. Alle elevene har sittet og ventet siden 8.. Nå har forsovet kontordama låst opp et annet klasserom til oss hvor vi sitter og venter på læreren.

 

Jeg mener jeg har lest et sted at dersom læreren ikke møter opp etter en viss tid kan elevene dra hjem? Er det noen som vet noe om dette?

 

Takk, MelonSmasher

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg gikk på videregående så tok vi oss alltid fri vist læreren var mer enn 15 min forsinket.

 

Men det riktige å gjøre er å informere administrasjonen, så de kan finne ut hvorfor læreren er sein eller finne en vikar.

 

Så dere må ta en avgjørelse på om dere vil være rebeller eller moralister. Jeg anbefaler sistnevnte :)

Lenke til kommentar

Hei !

 

Det har seg slik at læreren til klassen vår ikke har møtt opp til timen. Alle elevene har sittet og ventet siden 8.. Nå har forsovet kontordama låst opp et annet klasserom til oss hvor vi sitter og venter på læreren.

 

Jeg mener jeg har lest et sted at dersom læreren ikke møter opp etter en viss tid kan elevene dra hjem? Er det noen som vet noe om dette?

 

Takk, MelonSmasher

 

Å dra hjem er nok ikke aktuelt.

En lærer kan også bli syk eller forsinket, og administrasjonen kan også bruke litt tid på å få fatt i en vikar.

Ta kontakt med administrasjonen.

 

Du har også en gyllen mulighet til å gjøre lekser i timen, noe som burde utnyttes.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

På min videregående skole var det i alle fall slik at man sa fra til administrasjonen etter 15 minutter uten lærer, og dersom ikke de fikk tak i læreren eller fikk skaffet vikar (noe som sjelden var muig) hadde man fri den timen.

Å sitte i et klasserom et par timer trenger ikke nødvendigvis være bortkastet tid, gjør lekser, så får du mer tid til det du har lyst til hjemme.

Lenke til kommentar

Har du noen kilder til dette? Det funker ikke her å si at man har hørt. De har bedt oss vente på faglærer, noe jeg ser på som rart siden jeg kaster bort fritida mi her nå.

 

Fritida? Var du ikke på skolen?

 

 

jo, var på skolen. hørte idag at dersom faglærer ikke møter opp innen 15 min, og administrasjonen ikke skaffer vikar eller lignende har man fri den timen (45 min) men må møte opp igjen til neste time. Jeg hadde jo forsovet fritime siden lærer ikke møtte opp innen 15 min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...