Gå til innhold

Nikon D5000 vs. D90


Anbefalte innlegg

Ett kamera uten LV og video, eller en som aldri driver med street photo, og som ikke har noe imot å få vondt i nakken ved stativbruk, så er det kanskje unyttig. Ellers en gigantisk fordel kontra kamera uten, det er en grunn til at D5000 er utsolgt overalt i dette landet...

Endret av ebr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meh. En klønete konstruert vridbar skjerm med dårlig oppløsning er ikke noe særlig sterkt kjøpsargument. D90 har en mye bedre skjerm til å faktisk sjekke bildene på, og så lenge D5000 har skjermen hengslet i underkant så blir det en alt for upraktisk løsning til å faktisk bruke når man fotograferer. Gi meg en hengslet skjerm som ikke dulter borti venstrearmen min hele tiden, så skal jeg tenke på å prioritere det.

Lenke til kommentar

Han mener nok at den blir erstattet, bare rart den er til bestilling i store antall rundt omkring fordet da, og ifølge rykter skal den heller ikke erstattes enda...

 

Når man fotograferer med LV vippbar skjerm holder man uansett kamera annerledes enn ellers, så at venstrearmen kommer borti har aldri skjedd meg, derimot har jeg klart lav-lys bilder jeg aldri kunne gjort ellers ved å holde kamera i hofte-høyde samtidig som man setter stram på kamerareimen= veldig stødig!

Lenke til kommentar
Han mener nok at den blir erstattet, bare rart den er til bestilling i store antall rundt omkring fordet da, og ifølge rykter skal den heller ikke erstattes enda...

Nettbutikkenes "ventes på lager da og da" er ikke verdt 5 sure sild.

Det ikke ofte noen bryr seg med å sette ut et rykte om at et kamera ikke skal erstattes.

De ryktene jeg har hørt sier at det skal:

http://nikonrumors.c...ikon-d7000.aspx

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest på nikonrumors at erstatteren for D90 skal hete D95... dontgetit.gif

 

Ja, ja, rykter er rykter!

Jeg solgte turkamera mitt (D90) nylig, fordi jeg følte det var på tide før det virkelig skjer noe! Fikk meget god pris! Det får man ikke den dagen ryktene ikke er rykter lenger...

Nå har jeg bare D700, og den er for tung å gå på fjelltur med. Så jeg kommer til å kjøpe den letteste og minste av de nye modellene som har innebygget fokusmotor. Hadde vært fantastisk om den også hadde metering med gamle Ai objektiv slik D700 har!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...