Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

 

Tør jeg spørre hva slags tilbud dere bruker av Invision Power, egen server antar jeg?

Via Multigamer.

 

Hei! Jeg lurte på om noen kunne unbannet meg fra serveren deres? =) Minecraft navn: Ellefsen1337 =)

Ta det på vårt eget forum: minecraft.no

 

Lurer på hvordan dere fikk ip'en mc.hardwork.no

skal sette opp en server hjemme for søskena mine, og hadde vore greit om vi kunne fått gjort dette om til bokstaver :D

Heisann, det er noe som kalles DNS. Spør under nettverk i data forumet her på diskusjon ang. DNS. Du vil nok få hjelpen du trenger :-)

 

 

Lurer på hvordan dere fikk ip'en mc.hardwork.no

skal sette opp en server hjemme for søskena mine, og hadde vore greit om vi kunne fått gjort dette om til bokstaver :D

 

Tjnome registrere hardwork.no, og via DNS til domeneshop kan han videresende alle forespørsler til en gitt ip adresse (i dette tilfelle mc serveren).

 

For å kunne ha et .no domene må man ha en bedrift eller et enkeltmansforetak som er registrer i brønnøysundregisteret.

For domeneregistrering under .no gjelder følgende betingelser:

  1. Søkeren må være en organisasjon eller et firma som er registrert med eget 9-sifret organisasjonsnummer i Enhetsregisteret i Brønnøysund. Også enkeltmannsforetak, foreninger og lag kan registrere domenenavn, dersom de har eget organisasjonsnummer. (Registrering i Enhetsregisteret er gratis for disse organisasjonstypene.) Privatpersoner kan ikke registrere domenenavn direkte under .no, men er henvist til subdomenet .priv.no (se under).
  2. Enkelte organisasjonstyper kan ikke registrere .no-domener selv om de har eget organisasjonsnummer. Dette gjelder bl.a. underenheter, utenlandske enheter, tingsrettslige sameier, eierseksjonssameier og organisasjoner av typen "Annen juridisk person". En fullstendig liste over organisasjonsformer som kan registrere .no-domener finner du her.
  3. Det tillates kun 20 domenenavn per organisasjon/firma direkte under .no, samt 5 domenenavn under hvert av de geografiske subdomenene (.oslo.no, .bergen.no, osv.)

 

Vet det er diverse sider som lar deg sette opp viderføring gratis, f.eks. opendns.com. Da vil folk kunne logge på med "selvvalgt".opendns.com

 

 

uniweb.no gir deg .com domener for 90 kroner i året. Det er bare domene uten webserver og annet tull inkludert. De har et veldig bra side oppsett som gjør det enkelt og bytte ip og sette opp nye domene adresser.

 

Og om du lurte så kan du ikke sette opp ditt eget domene uten å betale. Det funker ikke på den måten. Du må registrere det gjennom en av disse sidene.

 

 

 

 

Beklager for et litt off-topic spørsmål, men takker meget for hjelpen! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke testa spillet så jeg vet ikke hvor mange det er på server, om det er forskellige spillmodus osv osv?

Bare leser at det selger ca 7000 daglig.

 

hardwork.no sin rekord er vel 138 eller noe i den retningen. Større mer populære servere som Voxelbox har noe flere brukere på samtidig. The Yogscast har vel verdensrekord med 2622 spillere samtidig. Noe som ikke er stabilt i noen forstand og sannsynligheten for at du får en så stor server er liten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Fordi Minecraft ikke klare slike mengder, fordi bretta er for små, fordi jeg ikke klarer å samle nok folk, fordi nettkoden til spillet ikke funker?

 

Brettene kan bli 8 ganger større enn jordens overflate, om du har lagringsplassen.

Minecraft kjører i Java => kun 1 kjerne støttes.

 

Det er laget en klient i C-ettellerannet, den brukte 50 MB når det var 50 stk online, noe som er adskillig mindre enn Vanilla-minecraft. Baksiden er dog at man trenger moddet klient og man får ikke samme tilbudet av plugins og mods.

Lenke til kommentar

Direkte hvor grensen er, er litt uvist. Når vi tok sist rekord forsøk med flest antall Norske spillere var vi 138? enda har vi beholdt denne rekorden av flest antall norske Minecraft spillere på samme serveren.

 

Tickrate var forsatt over 20+, det var heller ikke problem med location oppdatering (Folk huske at Hinderløype konkurransen kjørte med over 110 prs inne!) der jeg bereknet at selve nettlinjen var den som vil være hovedproblemet som den var når 1.8 der packets økte enormt.

 

Multigamer sin srv, har en litt bedre prossesor, men vil takle mer der nettverket ikke er en begrensene faktor. Kan godt tenke meg vi prøve knuse gamle rekorden for å finne ut hvor grensen er på nye maskinvarene. Til informasjon er det snakk om (Intel Xeon E3-1270 prossesor)

 

Fordi Minecraft ikke klare slike mengder, fordi bretta er for små, fordi jeg ikke klarer å samle nok folk, fordi nettkoden til spillet ikke funker?

 

Brettene kan bli 8 ganger større enn jordens overflate, om du har lagringsplassen.

Minecraft kjører i Java => kun 1 kjerne støttes.

 

Det er laget en klient i C-ettellerannet, den brukte 50 MB når det var 50 stk online, noe som er adskillig mindre enn Vanilla-minecraft. Baksiden er dog at man trenger moddet klient og man får ikke samme tilbudet av plugins og mods.

 

Java er ikke direkte enkel kjerne. Det handler kort og greit om latskap fra notch sin side der det er fult mulig lage multicore support i java som i c++

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Men om jeg har server kapasitet så kan jeg i teorien sette opp en server med 3000 klienter, og det går glatt ?

 

Teoretisk kan vi reise i lysfarten, men praktisk er det ikke så enkelt. Det største problemet med 3000 klienter samlet på en og samme serveren handler enkelt og greit data som skal behandles og sendes fra host til bruker der flere faktorer er viktige som prossesor, nettverkskort, I/O osv.

 

Edit:

 

Ups Dobbelpost.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Java er ikke direkte enkel kjerne. Det handler kort og greit om latskap fra notch sin side der det er fult mulig lage multicore support i java som i c++

 

Kan det hende han lager multicore support i den måneden de skal tweake spillet eller er det "for sent"? Dvs. vil det kreve utrolig mye arbeid eller er det gjennomførbart?

 

Det er aldri forseint. Koden kan oppdateres når dem ønsker. Det er en del arbeid med tanke på kart rendring, men skal Minecraft vere aktuelt oss flere bør dem konsentrere seg rundt ytelse. Det er ikke direkte mer arbeid i java en c++ med lage støtte for multicore, men er ofte litt mer tungtvindt med java.

 

Man merker når det er 120 spillere forhold til 50 (på hardwork).

Kommer smålægg i ny og ne.

 

Det er ikke bekreftet lågere tickrate en 8 som forsatt er umerkbart. Vist du merke slikk lagg kan du gjerne skrive ned tidspunktet og ta /lag ingame. Er den 20 er det client og ikke serveren.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hallo! Tenkte å ta en titt inne på serveren deres, leste artikkelen på spill.no og ble interresert i å titte på alle kule tingene dere har laget. Men kommer ikke inn pga jeg har 1.0.0 og dere har vel 1.8.1 eller noe? Når hadde dere tenkt til å oppdatere serveren? :)

Endret av espen1991
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...