Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er kjempestolt nå.

 

Presterte å lage en minecart bane som går ifra slutten av glassbrua og ned til far far away ved hjelp av kun 2 boosters. Startboosteren og en booster til som ligger helt inntil startboosteren.

 

Avstanden er 1219 blocks, hvilket tilsvarer litt over 1,2 kilometer IRL.

 

Å gå denne avstanden i minecraft tar nesten 5 minutter, ettersom man i minecraft går med en hastighet på 4,28 meter i sekundet, dvs. faktisk ganske fort.

 

Å ta minecart banen denne strekningen tar 1 minutt og 17 sekunder.

 

Banen går vell og merke ikke helt inn til far far away. Den stopper der hvor skiltingen sier att videre bygging ikke er tilatt.

 

Her her booster systemet. Finstein boksen er startboosteren, boosteren bak er den som driver minecarten rundt hele banen. Det er

20110108065934.png

 

Edit: Av uviss grunn har systemet sluttet å fungere. Jobber for øyeblikket med å få liv i det igjen.

Endret av Gravizt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354
Kunne du ikke whitelistet meg og?

Det hadde været fett, Hardwork må jo være den beste norske MC serveren!;)

 

IGN: ItzKJ

 

Takk

 

 

Godkjent!

velkommen til hardwork :thumbup:

Lenke til kommentar

...

Kjører centos 5.5. Nå lusker jeg rundt etter config-fila :p (Root user har ikke home folder)

Er lurt å ikke kjøre serveren som root mtp. sikkerhetshensyn.

Greieste er å opprette en bruker med bare de tillatelser som trengs, som kjører serveren.

I am aware of that. Men jeg installerer programmer som root. + Jeg orker aldri stresse med å opprette en annen bruker...

Lenke til kommentar

 

Har dessverre ikke strøm enda. Har tilkalt vaktmesteren, noen har overbelastet sikring for heile etasjen (typisk)

 

ETA UNKNOWN!

 

Hørte rykkter om korrupt map og rollback sist. Hvor stor er sjansen for det nå?

 

Maps blir Rollback til forrige backup, det vil si kl 14.00, bearbeide korrupte chunks er mer arbeid en 10 min på serveren.

 

Edit: Sjekke HDD via laptopen no og rollback kan værte en time lengre bak dessverre. Skal prøve å kompensere om det er mulig.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

 

Har dessverre ikke strøm enda. Har tilkalt vaktmesteren, noen har overbelastet sikring for heile etasjen (typisk)

 

ETA UNKNOWN!

 

Hørte rykkter om korrupt map og rollback sist. Hvor stor er sjansen for det nå?

 

Maps blir Rollback til forrige backup, det vil si kl 14.00, bearbeide korrupte chunks er mer arbeid en 10 min på serveren.

blir det rollback på hele mappet???

Lenke til kommentar

 

Har dessverre ikke strøm enda. Har tilkalt vaktmesteren, noen har overbelastet sikring for heile etasjen (typisk)

 

ETA UNKNOWN!

 

Hørte rykkter om korrupt map og rollback sist. Hvor stor er sjansen for det nå?

 

Maps blir Rollback til forrige backup, det vil si kl 14.00, bearbeide korrupte chunks er mer arbeid en 10 min på serveren.

blir det rollback på hele mappet???

 

Kort svar ja!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...