Gå til innhold

Komponenter til stasjonær PC til maximum 20k


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Jeg er i all hovedsak enig.

 

Ville byttet ut kjøleren med en Zalman CNPS10x Extreme, og man skal bare en hundrelapp opp i pris for å få Corsair Dominator 1600 MHZ CL8 ram, som ser veldig mye tøffe... ehm, yter bedre :whistle:

 

Corsair Dominator 1600 MHZ CL8

 

Sjansene er jo at du får et produkt som kan klokkes langt mer enn et kit fra XMS3 serien :)

 

Kanskje 800D var et litt vel dyrt kabinett valg? ^^

Zalman kjøleren er absolutt et alternativ, jeg foretrekker dog Noctua pga. garantier og god erfaring med deres support.

 

Minnebrikkene kan jo selvfølglig byttes til noen litt dyrere.

 

Mener på ingen måte at 800D er litt dyrt kabinett valg med et budsjett på 20 000, men selvfølgelig, er jo opp til den enkelte og bedømme om de greier seg med et kabinett til over halve prisen og gjerne mindre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hjelpen!

 

Jeg har sett på forslagene og regnet litt på prisene. Alle forslagene er under 16k. Jeg kan strekke meg lengre dersom det er forsvarlig i forhold til ytelse. Det trenger ikke være en begrensning i prisen.

 

Når jeg øker prisgrensen til 26k kan jeg få dette fra komplett.no

 

HK: ASUS Rampage III Extreme, X58

 

CPU: Intel Core™ i7 Extreme CPU i7-980

 

PSU: Corsair HX 1000W PSU

 

RAM: Corsair Dominator GT DDR3 1866MHz 12GB

 

GPU: XFX Radeon HD 5970 2GB GDDR5

 

HDD: Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB

 

Tilsammen koster dette rundt 25k og alt bortsett fra hardisk er tatt fra topp gamer maskin til komplett: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10438

 

EDIT: Jeg øker prisgrensen til 26k

Endret av olaberg
Lenke til kommentar

Jøss, nå ser vi på et ganske så ekstremt rigg her.

 

Jeg hjelper deg gjerne men akkurat nå skal jeg på visning.

 

Spørsmålet jeg vil stille deg er egentlig om du faktisk trenger dette her?

 

Om du er loadet med penger er det ikke noe problem, men prisen kan ikk forsvare ytelsen du får i forhold til gaming ytelse. Dette er mer et rigg for ekstreme entusiaster og overklokkere :)

Lenke til kommentar

hehe. Vil gjerne få det pc probleme tatt hånd om! (for de av dere som har sett Fight Club)

 

Jeg brukte alt for lite penger sist jeg kjøpte PC. Så denne gangen vil jeg ta i litt ekstra ved å kjøpe en pc for mental masturbering.

 

Har skiftet litt instilling siden jeg opprettet tråden. Nå vil jeg ha det beste.

 

EDIT: TIl under 26k :p

Endret av olaberg
Lenke til kommentar

Okay, du vil ha det beste til under 26k, og du trenger kun hk, gpu,cpu,psu,ram og ssd disk. Fair enough.

 

Hvilket kabinett har du? Er det noe fargekombinasjoner du gjerne vil ha som er viktige for deg? ^^ Når du først kjøper et sånt rigg så får det f*** meg se bra ut :thumbup::dribble:

 

Er litt viktig å vite hvilket kabinett du har mtp plass osv.

 

Hvordan lå vi ann med den CPU kjøleren, blir alt vannkjølt? Har du muligheten for å vannkjøle GPUene?

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Okay, du vil ha det beste til under 26k, og du trenger kun hk, gpu,cpu,psu,ram og ssd disk. Fair enough.

 

Hvilket kabinett har du? Er det noe fargekombinasjoner du gjerne vil ha som er viktige for deg? ^^ Når du først kjøper et sånt rigg så får det f*** meg se bra ut :thumbup::dribble:

 

Er litt viktig å vite hvilket kabinett du har mtp plass osv.

 

Hvordan lå vi ann med den CPU kjøleren, blir alt vannkjølt? Har du muligheten for å vannkjøle GPUene?

 

Kabinettet mitt er: http://www.hardware.no/artikler/cooler_master_stacker/11227 (ikke grått, men helsvart)

 

Nå som du fikk meg på ideen vurderer jeg å bynne å sage i sidedøren og kanskje legge inn litt plexiglass.

 

Vannkjølingen min heter Mist Tsunami og har dobbel radiator. Her er et bilde tatt inni mitt forje kabinettet: http://www.facebook.com/photo.php?pid=8431138&l=cf745da5de&id=673315440

 

Tenker å kjøpe vannblokker til både CPU og GPU når det er bestemt :)

 

 

EDIT: Trenger foresten ikke sage i døra. Går å skru ut det store runde luftfiltrer.

Endret av olaberg
Lenke til kommentar

Jeg ville kanskje sett på noe alla det her https://prisguiden.no/profil/lister/118063

 

Jeg tenkte forøvrig på EVGA 480 GTX HydroCopper FTW, da disse kommer med en swiwtek vannblokk innstallert på kortet :) De ligger dog ikke i prisguiden

 

Du får helt klart en billigere PSU, men den her har du 7 års garanti på, og vil garantert kunne kjøre alt du kunne finne å slenge på den på en stund.

 

Forøvrig så ville ikke i7 core 970

være et dumt valg. Den er ikke extreme, men du sparer også en tusenlapp, og den er jo knalldrøy 6 kjerner uansett

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Det kan være noe å tjene på å ha to SSD-disker i raid, men neppe tvilsomt merkbart i praksis.

og det som eventuellt er å tjene, er veldig avhengig av raidkontrolleren,

Intel er visstnok helt kurant på det feltet i forbrukermarkedet.

 

Han burde i allefall ha mer enn 6GB minne.

Jeg har selv opplevd at et spill kræsjet pga. for lite minne, og det var med 6GB

 

Det ser uansett ut til at han legger opp til 12GB eller mer, så da blir jo ikke det noe problem.

 

 

Det går jo an å bruke noe av pengene på å utvide vannkjølinga, slik at pumpa og radiator står

i et annet rom, da er det ikke mye igjen som lager lyd i datamaskinen. Platelager og PSUvifter er

det første som faller meg inn.

 

For 26 000kr, så hadde jeg selv vurdert å bruke noen av pengene på flere skjermer, 3 24" for eksempel.

det vil mest sansynlig vare lenger enn resten av maskinen også.

Lenke til kommentar

Hei! Har hatt mye å gjøre i det siste og mye annet og tenke på. Men i morgen er lønningsdag og i kveld skal jeg bestemme meg for hvilken hw jeg skal brenne pengene på.

 

Nå har jeg prøvd å finne EVGA 480 GTX HydroCopper FTW. Finner ingen butikker i norge som leverer dette.

 

Tar stoffix sitt råd om 16Gb minne og sier amen.

 

Jeg vil legge ut en liste til evaluering i kveld som jeg gjerne tar imot feedback på.

 

Maccan, hvis du vet om en nettbutikk som leverer EVGA 480 GTX HydroCopper FTW setter jeg veldig pris på det om du skriker ut.

 

Takk for all hjelp! :)

 

EDIT: Fant foresten EVGA 480 GTX HydroCopper FTW hos abbo.no :p

Endret av olaberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...