Gå til innhold

Disk blir ikke funnet


Anbefalte innlegg

hei

 

Jeg koblet nylig opp en ny harddisk for å få litt mer diskplass. overføringshastigheten starter på 40 -50 mb/sek. men enner et par timer synker hastigheten ned til 9 og videre ned til 4 og 3mb/sek.

 

Jeg restarter, bytter strømkabel og port og jeg bytter satakabel og port men ingenting funker.

 

Så skjer det at disken ikke blir funnet noe sted i det hele tatt, ikke i biosen heller. jeg merker at maskina også bruker langt lengre tid på å lete edder disker og dvd-rommer.

 

Dette fikk meg til å tenke at disken kanskje roterte så seint at den ikke ble oppdaga i det hele tatt.

 

Kan noen hjelpe meg? Stemmer muligens det jeg sier og hastigheten?

 

Det er en wd caviar green på 1.5tb

Endret av Martinis5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes snodig ut. Selv på slutten av disken og selv om det ikke akkurat er av verdens kjappeste så syntes hastigheten du oppgav merkelig lav.

 

Hvordan er det du måler hastigheten? Kopiering av filer? Masse småfiler?

 

Prøv å kjør en benchmark med programmet HD tune og last opp skjermbildet så ser vi om det er noe feil med disken. Nb: du trenger ikke pro-versjonen til dette. Litt lenger ned på siden så finner du gratis-versjonen :w00t:

Lenke til kommentar

Når disken var i live kopierte jeg over alt af bilder sanger og musik, noe som totalt ble litt over 300 gb. dette starta med å skulle ta 5 timer eller no, men ettersom tiden gikk gikk tiden opp til 11 timer og vel så det...

Prøvde meg også på små filer men det tok lang tid det og. og det tok 5-10 minutter å få opp en sang derfra, og en film kunne jeg bare drømme om å få opp...

 

Skulle gjerne testa disken med det programmet hadde det ikke vært for at disken ikke blir funnet...

 

Edit: Jeg leste om en annen fyr hvor disken hadde slutta å snurre, og en chip ble varm. Da sa enn annen fyr at den ble varm når disken var død og ikke snurret lenger.

Jeg kjente på min disk men den var ikke blitt noe varmere en primærdisken min...

Endret av Martinis5
Lenke til kommentar

...dette starta med å skulle ta 5 timer eller no, men ettersom tiden gikk gikk tiden opp til 11 timer og vel så det...

Det der skal du ikke legge noe vekt på, det er helt normalt. Windows utforsker er helt ute av stand til å estimere hvor lang tid en kopiering tar. Slik har det alltid vært.

 

 

Siden disken nå er usynlig så er den vel defekt. Det er bare å reklamere, du vil sikkert få en ny.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...