Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

føler at ingen antideprisiva funker opptimalt


gerrardo

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Gikk på zoloft for mange år siden, ca 4-5 år siden, er i dag 19. Dette var mot tvangstanker, dette hjalp veldig mye, gikk samtidig i terapi.

Begynnte på Cipralex for ca 1.5 år siden, etter at livet leenge hadde vært vanskelig, slitt med utrolig mye tvangstanker og angst. Dette fungerte utrolig bra i oppstarten, tok vekk det meste av angsten, men ikke all tvangstankene. Derfor i samråd med lege bestemte jeg med for å prøve ut venlafaxin krka (efexor) , har brukt dette et par uker nå, 75mg, men føler veldig tilbakefall på angsten, men tror faktisk at tvangstankene har blitt litt borte.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har det fryktelig vanskelig nå, derfor håper jeg noen vil dele sin erfaring og kunnskap med meg. Hva er den beste medisinen mot angst og tvangstanker? Har fått litt sobril av legen av og til, og føler at det er bare det som hjelper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd pusteøvelser/ meditasjonsøvelser? Dette blir mer og mer brukt og med gode resultater. Resultatet av daglige øvelser med pusten (søk på internett så finner du gratis mp3- filer) har hjulpet mange å få kontroll over negative/ tvangs- tanker.

 

Håper du klarer å ta kontroll over tankene istedetfor at de kontrollerer deg og at du finner en løsning som fungerer i lengden. Jeg vet hvor kjipt slikt kan være.

 

 

God bedring og lykke til. :)

Lenke til kommentar

Takk, NHIll.

Jeg har slitt med dette så lenge. Jeg lurer på om jeg trenger å gå på slike medisiner resten av livet. For om jeg har for lite serotonin i hjernen, så begynner vel ikke den å plutselig produsere mer av seg selv?

 

Men som sagt, skulle gjerne hatt et råd om hva jeg skal be legen om, skal nemlig til han i morgen.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke detaljene i dette så godt men undersøkelser har vist at meditasjon kan øke serotonin produksjonen i hjernen. Om du googler "meditation serotonin" vil du finne litt info.

 

Denne siden sier f.eks at meditasjon øker produksjon av serotonin, men som sagt undersøk selv :):

 

(Neurochemical Effects

More recent studies have looked at the neurochemistry of meditation. Meditation has been shown to increase serotonin production. )

 

Denne siden altså

 

Det finnes en god del veier å lette på depresjonen :) - Ønsker deg lykke til med å finne din. Bruk lege, terapeut og hør på de, men ikke tro at de nødvendigvis har alle svar. Svarene finner du kun et sted til sist; I deg selv :)

Endret av NHill
Lenke til kommentar

Hei gerrardo

Jeg har fulgt med på postene dine i lang tid, og noen ganger har jeg også kommentert.

 

Jeg er rimelig sikker på at du ikke får optimal behandling for din OCD, og det er denne sykdommen som gjør deg så usikker og får deg til å poste igjen og igjen om de samme spørsmålene.

 

Jeg vil derfor, med all respekt, at du ser nærmere på linken under og vurderer om dette ikke er bedre for deg enn atter og atter å be ukjente, og ukyndige, om svært detaljerte råd.

 

http://www.ananke.no/index.php?option=com_frontpage&Itemid=5

 

Mvh

Dag

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...