Gå til innhold

Areca 1880ix-24 Battleship! 2GB/s + 140k+ IOPS


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at du har kontrolleren får pci-e x8 eletrisk? Virker som det er for lite båndbredde. Med CDM så får man cacheresultater unasett med 4gb cacne. Samme med ATTO. Da skal man være LANGT over de resultatene du har fått der. Tilogmed med ssder eller harddisker i "passtrough" så får man brukt cachen på kontrolleren.

 

Jeg ville nå ha kjørt med nyeste beta jeg da, jeg liker å ha det nyeste :p

 

ftp://ftp.areca.com.tw/RaidCards/BIOS_Firmware/ARC1880/Beta/

 

Dobbelsjekk også at du har lagt inn den nyeste driveren (arcs64_V6.20.00.21_) :) Jeg kjører storeport.

 

 

Lenke til kommentar

Da betilte jeg Areca 1880i og Batteri. Tenkte bytte ut Areca 1680IX-16 med Areca 1880i + HP SAS Expander.

 

 

Areca 1880i koster jo 3.2k på Ebay + porto og toll.

Samme her, bare at jeg prøver ut en ny sas expander til Chenbro. Samme LSI SAS2X36 chip som man finner i blant annet supermicro kasser. Krysser fingrene :p
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva gjorde du som ga utslaget? Var det bare å sette den i x16 sporet?

Merkes det noe forskjell i bruk?

 

Flyttet den bare i x16 sporet ja.

 

 

Har ikke merket noen stor forskjell i praksis på VM'ene enda, da raidet som jeg kjøre VM'ene på blir begrenset av en Sata 3Gbps versjon av WD RE4 (typisk... endte opp med 3 nye og 1 gammel versjon). Der ser jeg faktisk flaskehalsen på drives meteret. Om jeg vil hente noe på å få alle diskene med 6Bps interface aner jeg ikke. Time will show.

 

Har en failed WD RE4 som jeg skal sende inn i håp om å få en 6Gbps versjon tilbake. Hvis ikkeg regner jeg med at jeg kjøper en til.....

 

Det gjorde i alle fall store utslag i benchmarks.

 

En annen fiffig ting er at jeg har Intel 510'en som "work disk/dump disk". Jeg har noen script jeg kjører som fletter en haug med word dokumenter (opptil 2000 i gangen på det meste) og genererer enkeltdokumenter av disse. Før, når dette ble generert på en vanlig disk så sto maskinen og jobbet gjerne en 10-minutters tid med å opprette alle småfilene. Nå så var alle dokumentene opprettet på et lite hikk ^^ ... Word i seg selv ble rett og slett flaskehalsen.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...