Gå til innhold

Nytt musikkheadset [Bruk - Bærbar PC og MP3-spiller]


Anbefalte innlegg

Tenker meg et nytt headset, da jeg ødela mine AKG ved å ha de i skolesekken (!), og et forsøk på ørepropper som ikke innfridde.

 

Jeg ser mange anbefaler så mange store headset, jeg vil ikke at det skal være så veldig stort, da det skal kunne brukes ute på buss, has i sekken og brukes på skolen. Jeg kommer til å bruke det til musikk ved siden av skolearbeid og avslapping hjemme, samt på lengre og korte turer, som buss/fly/tog. Godt design og byggekvalitet er også et must, ved siden av god lyd selvfølgelig.

 

Jeg har ikke så veldig mye peiling på lyd generelt, så aner ikke hva jeg skal si om bruksområdet. Jeg hører på all slags musikk, men stort sett rock/pop. Synes, dog, at en god bass er deilig :)

 

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg vil legge i dette. Er det virkelig et lekkert headset med god lyd kan jeg sikkert strekke meg over tusenlappen. Har en kompis som har bestlt B&W P5, disse ser jo meget lekre ut, men de er litt vel dyre mener nå jeg. Så alternativer til det i et lavere prissjikte er ikke å forakte.

 

Jeg har ingen oversikt over markedet, så ber derfor om hjelp her.

 

Setter stor pris på alle tips!

 

EDIT:

Har kikka litt, og syns DENON AH-P372 eller eventuelt AKG K 518 ser ut som greie headset å drasse med seg. Noen som har erfaringer med disse?

Endret av jonasgutvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen forslag?

Jeg skal kjøpe nytt headsett selv, kanskje jeg går for propper til bruk for jobb og noe større til bruk hjemme. Nå har jeg Creative Aurvana propper og Sennheiser øreklokker og er godt fornøyd med begge, men de begynner å bli slitne. Men det er jo ikke sikkert du liker det samme som andre, så ta med spilleren din og prøv noen i butikken.

Og sjekk http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&k=97

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

hei!

 

har tenkt å kjøpe et headset, og tenker på å kjøpe akkurat noe slikt du skriver om.

 

selv har jeg AKG K 518. jeg synes det er et bra headset til den prisen de er på, men det er for dårlig komfort på de. det begynner å gjøre vondt i hodet etter en halvtimes bruk, så de ville jeg ikke kjøpt med mindre du får prøvd de og ikke synes komforten er dårlig.

 

DENON AH-P372 har jeg også vurdert, men vil ikke kjøpe dem før jeg får prøvd dem.

Lenke til kommentar

Sennheiser HD 25 I-II. Har samme headsetet selv. hatt det i snart 3 år å det funker utmerket. koster litt over tusenlappen om du bestiller fra ebay men, her hjemme kommer det på ca 2k noe som er litt i overkant ser jeg ut i fra hvor mye du har tengt å bruke. headsetet har en meget robust konstruksjon noe som er ideelt i forhold til reier og slikt. headsetet har også bra komfort da klokkene ligger på ørene. Demper ufattelige 25 db! lyden hvis jeg ska beskrive den er veldig naturlig og fin,dynamikk er det også! så headsetet passer til nesten alt av musikk siden lyden er såpass naturell. ambefaler dette headsetet på det varmestem, Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...