Gå til innhold

Er det andre telefoner som har ripefri-skjerm slik som iPhone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omtrent samme type glass er vissnok brukt andre mobiler blant annet i Motorola Droid.

 

Jeg er litt usikker på om det er noe lignende på våre breddegrader enda, men hvis ikke, kommer sikkert ganske snart. Nokia N8 f.eks.

 

Her er en litt mangelfull liste da de ikke har lov til å oppgi alle som har dette glasset.

Lenke til kommentar

Enhver telefon med glasskjerm sliter man med å ripe opp med diverse metaller, så det er uvisst om det er noe bedre glass i Wave enn i andre telefoner, i allefall basert på den testen.

Men det kan jo selvsagt være at de har benyttet Gorillaglass for alt jeg vet :)

 

Liquid Metal derimot riper visst opp det meste, også Gorillaglass. (Sim-verktøyet til iPhone er visst laget av dette metallet, i allefall i USA)

Lenke til kommentar

Helt enig, glass er rimelig bra sånn sett. Ulempen er at det kan knuse, men på den annen side, det kan plastikk også har jeg merket :)

 

Regner med trådstarter mente den nyeste iPhone, forresten. Hvis det er tilfellet må det nesten bety andre skjermer med samme type glass som den har.

Hvis jeg var en mobilprodusent og brukte Gorillaglass, ville jeg nok mer enn gjerne nevnt det i beskrivelsen til telefonene :)

Lenke til kommentar

Ser ikke slik ut, basert på hva de skriver om den her:

 

Screen is very easy to scratch. I've had this for less than a week and it's picked up numerous small scratches which can't be polished out. Despite trying to cover it in my pocket with a plastic card holder (to stop it from being majorly scratched).
Lenke til kommentar

Rart det ikkje er meir fokus på kvaliteten på glasset,irriterande å lesa tekst eller sjå på bilder osv. når det er fullt av riper :-),er eit dårlig alternativ å klistra på eit beskyttelseslag.

Det er jo ikke vanskeligere enn å tenke litt da. For eksempel å ikke legge telefonen i samme lomme som nøkler og småmynter. Eller for jenter: Ikke la den ligge løst i veska sammen med masse skrot.

 

Jeg har knapt hatt noen riper av betydning på en eneste av de telefonene jeg har hatt de siste 10+ årene - hvorav flere av de eldre sannsynligvis har rimelig 'dårlig' plastglass som tåler ganske lite.

 

Hemmeligheten? Telefonen *alene* i venstre lomme, alt annet småskrot i høyre lomme.

Lenke til kommentar

Min Sony Ericsson X10 Mini Pro ser like fin ut etter 1 ½ måneds bruk. Kjempefornøyd med mobilen, og ikke minst på grunn av den ripefrie skjermen. :D

Hvis ikke SE nettopp har gjort noe med skjermen, er den så absolutt ikke ripefri. Jeg har selv en X10 Mini, mens en bekjent har en X10 Mini Pro. Og begge har fått masse bittesmå striper på skermene. Og ikke er de behandlet stygt heller...

Endret av HellMate
Lenke til kommentar

Min Sony Ericsson X10 Mini Pro ser like fin ut etter 1 ½ måneds bruk. Kjempefornøyd med mobilen, og ikke minst på grunn av den ripefrie skjermen. :D

Hvis ikke SE nettopp har gjort noe med skjermen, er den så absolutt ikke ripefri. Jeg har selv en X10 Mini, mens en bekjent har en X10 Mini Pro. Og begge har fått masse bittesmå striper på skermene. Og ikke er de behandlet stygt heller...

 

Tja, ripefri var vel litt overdriving. Men jeg kan ikke se ripene med mindre jeg tar skjermen foran et lys. De har aldri plaget meg på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...