Gå til innhold

Lei kjedelig mat. Forslag til enkle måltider?


Anbefalte innlegg

Når jeg skal lage meg noe mat hjemme er det kun det samme det går i hele tiden (uten om middag selvsagt). Enten er det kneipbrød med ost/kjøttpålegg, havregryn, pizza eller nudler. Jeg har lyst til å kjøpe noe nytt, men jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal kjøpe. Jeg vil ha noe kjapt og godt, uten at jeg må følge en lang oppskrift og kjøpe inn mange ingredienser. Noen forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du generelt likar ost/kjøttpålegg er det mange ting du kan ha på for å variere:

 

Ost:

- Tomat

- Paprika

- Agurk

- Klementinbåtar i juletida

 

Kjøtt:

- Agurk

- Tomat, passar best til pålegg med mild smak, t.d. kokt skinke og servelat

 

Om du har råd til å kjøpe deg eit toastjern, eller du har eit vaffeljern til å tene det same formålet, er det veldig mykje rart og godt du kan lage:

 

Den store toast-oppskrift tråden!

Hvordan lager DU toast?

 

-Edit-

 

"Det heter ikke mandariner, det heter klementiner." :whistle:

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Du kan jo forsøke deg på fisk?

 

Pakk inn et fiskestykke (posrjon, velg gjerne rød fisk, og det bær være filét), litt smør, tynne gulrotstaver, paprikastrimler, en dæsj rømme, salt og pepper (hva du har for hånden av grønnsaker) i et stykke aluminiumsfolie. Kok poteter, og la pakken(e) ligge over potene i vannet til potetene er kokt, da burde fisken også være ferdig. Rød fisk er overraskende godt, den hvite kan du styre unna, om "velsmakende" er et mål.

 

Støtter også forslaget om toastjern: Kjøtt, ost, krydder og tomat eller paprika gir godt resultat.

 

Kanskej du bør kjøpe deg en billig kokebok med enkle retter?

Lenke til kommentar

Pølse/påmfri - variert som min kjære samboer gjorde i går med wok-grønnsaker og stekt sopp, samt Pommes Noisettes (baller istedetfor pinner) istedetfor påmfri. Enkelt, kjapt og digg. Tilsettes rikelige mengder ketchup og til denne retten passer det godt med en kald øl (ref Pondus-Jokke).

 

Påmfri med ost er jo også en klassiker.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+9817324

Mr Perfect sa Rap is Crap.....og jeg sier Kneip smaker Sneip , lulz.

 

Ostesmoerbroed (ost , pepperoni og chilisaus)....nam nam.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...