Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal selge bil. Trenger bil


jaymz

Anbefalte innlegg

Skal selge en bil som ikke ble eu-godkjendt i desember. Jeg har derfor ikke fått blå-oblat. Har heller ikke fått avskiltingsbergjæring. Jeg betaler fortsatt forsikring på bilen.

 

Hva skjer om kjøper krasjer på vei hjem? Da vil jeg tro det er mitt forsikringsselskap blir innblandet? Noen som har noen råd før salg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke sagt opp ansvarsforsikringen sålenge det er skilter på bilen og den ikke er registrert med ny eier hos biltilsynet. Videre er det nok ganske sikkert begjæring på bilen dersom den er 9 måneder på overtid for EU-kontroll.

Det var veldig rart, har et ark her hvor det står svart på hvitt at vegvesenet vil ta skiltene mine. Dette pga jeg har sagt opp forsikringen.

 

"Motorvognregisteret har mottatt melding fra deres forsikringsselskap om at den påbudte (lovpliktige) trafikkforsikring for motorvogn med ovenstående kjennemerke har opphørt å gjelde, uten at ny forsikring er meldt inn fra samme eller nytt selskap. Forsikringen ble meldt opphørt den xx.xx.2010 av <firma>"

 

 

 

 

Ordrett fra brevet.

 

 

 

Lenke til kommentar

Du får ikke sagt opp ansvarsforsikringen sålenge det er skilter på bilen og den ikke er registrert med ny eier hos biltilsynet. Videre er det nok ganske sikkert begjæring på bilen dersom den er 9 måneder på overtid for EU-kontroll.

Det var veldig rart, har et ark her hvor det står svart på hvitt at vegvesenet vil ta skiltene mine. Dette pga jeg har sagt opp forsikringen.

 

"Motorvognregisteret har mottatt melding fra deres forsikringsselskap om at den påbudte (lovpliktige) trafikkforsikring for motorvogn med ovenstående kjennemerke har opphørt å gjelde, uten at ny forsikring er meldt inn fra samme eller nytt selskap. Forsikringen ble meldt opphørt den xx.xx.2010 av <firma>"

 

Ordrett fra brevet.

 

Du får ikke sagt opp ansvarsforsikring på en bil du har solgt FØR den er registrert solgt.

 

Bilen kan gjerne være overlevert til ny eier, men du får ikke avsluttet ansvarsforsikring før eier har registrert bilen på seg. Det er ikke lov, fordi det er ikke lov å bruke bil uten ansvarsforsikring i Norge.

 

Tro meg, jeg hadde denne runden for to måneder siden men en bil jeg solgte hvor ny eier var treig med å registrere den over på seg selv.

 

Forsikring kan gjerne opphøre pga. betalingsmislighold osv., men som jeg hele tiden har skrevet du får ikke sagt opp forsikring på en bil du har SOLGT før den er registrert på ny eier.

Lenke til kommentar

Takk for gode innspill. Ser ut til at dette bør gå greit. Som dere skjønner driver jeg ikke å selger biler hver dag

 

Et tips er å føye til i kontrakten at kjøper er 100% ansvarlig for alle skader / ulykker med bilen fra det tidspunktet han overtar den. På den måten har du kontraktsfestet at dersom han driter seg ut mens forsikringen fortsatt står på deg så skal det ikke gå utover deg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du får ikke sagt opp ansvarsforsikringen sålenge det er skilter på bilen og den ikke er registrert med ny eier hos biltilsynet. Videre er det nok ganske sikkert begjæring på bilen dersom den er 9 måneder på overtid for EU-kontroll.

Det var veldig rart, har et ark her hvor det står svart på hvitt at vegvesenet vil ta skiltene mine. Dette pga jeg har sagt opp forsikringen.

 

"Motorvognregisteret har mottatt melding fra deres forsikringsselskap om at den påbudte (lovpliktige) trafikkforsikring for motorvogn med ovenstående kjennemerke har opphørt å gjelde, uten at ny forsikring er meldt inn fra samme eller nytt selskap. Forsikringen ble meldt opphørt den xx.xx.2010 av <firma>"

 

Ordrett fra brevet.

 

Du får ikke sagt opp ansvarsforsikring på en bil du har solgt FØR den er registrert solgt.

 

Bilen kan gjerne være overlevert til ny eier, men du får ikke avsluttet ansvarsforsikring før eier har registrert bilen på seg. Det er ikke lov, fordi det er ikke lov å bruke bil uten ansvarsforsikring i Norge.

 

Tro meg, jeg hadde denne runden for to måneder siden men en bil jeg solgte hvor ny eier var treig med å registrere den over på seg selv.

 

Forsikring kan gjerne opphøre pga. betalingsmislighold osv., men som jeg hele tiden har skrevet du får ikke sagt opp forsikring på en bil du har SOLGT før den er registrert på ny eier.

Du kan vel egentlig ikke skylde på den nye eieren, for er vel egentlig den som selger bilen som skal levere inn salgsmeldingen til BT.

Lenke til kommentar

Du får ikke sagt opp ansvarsforsikringen sålenge det er skilter på bilen og den ikke er registrert med ny eier hos biltilsynet. Videre er det nok ganske sikkert begjæring på bilen dersom den er 9 måneder på overtid for EU-kontroll.

Det var veldig rart, har et ark her hvor det står svart på hvitt at vegvesenet vil ta skiltene mine. Dette pga jeg har sagt opp forsikringen.

 

"Motorvognregisteret har mottatt melding fra deres forsikringsselskap om at den påbudte (lovpliktige) trafikkforsikring for motorvogn med ovenstående kjennemerke har opphørt å gjelde, uten at ny forsikring er meldt inn fra samme eller nytt selskap. Forsikringen ble meldt opphørt den xx.xx.2010 av <firma>"

 

Ordrett fra brevet.

 

Du får ikke sagt opp ansvarsforsikring på en bil du har solgt FØR den er registrert solgt.

 

Bilen kan gjerne være overlevert til ny eier, men du får ikke avsluttet ansvarsforsikring før eier har registrert bilen på seg. Det er ikke lov, fordi det er ikke lov å bruke bil uten ansvarsforsikring i Norge.

 

Tro meg, jeg hadde denne runden for to måneder siden men en bil jeg solgte hvor ny eier var treig med å registrere den over på seg selv.

 

Forsikring kan gjerne opphøre pga. betalingsmislighold osv., men som jeg hele tiden har skrevet du får ikke sagt opp forsikring på en bil du har SOLGT før den er registrert på ny eier.

Du kan vel egentlig ikke skylde på den nye eieren, for er vel egentlig den som selger bilen som skal levere inn salgsmeldingen til BT.

Det har ikke noe med poenget mitt å gjøre hvem som leverer salgsmeldingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...