Gå til innhold

NAT Type 3


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nettopp kjøpt meg en D-link DIR-635 og sliter med å få til å omvende NAT Type 3 om til NAT type 2 til PS3n. Har prøvd følgende;

 

- Åpnet port 80,443,5223(TCP) og 5223,3478-3479,3658(UDP)

- Enablet DMZ på PS3 med statisk IP.

 

 

UPnP er enablet både på routeren og på PS3n og ved tilkobling står det på PS3n at den er tilgjengelig. Har prøvd alle mulige metoder som jeg fant gjennom google men ingen ser ut til å fungere. Har til og med prøvd å slått av alle firewall settings på routeren uten at det gav noe mersmak.

 

Noen som kan hjelpe? Kom gjerne med guides som dere finner på nett, men har gått gjennom de fleste. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager for litt sen oppdatering, men har vært litt opptatt og datt litt ut av denne tråden ;-)

Sjekket litt rundt og det ser ut som Bridge modus er en grei vei å gå så lenge du benytter deg av firewallen i D-linken i steden.

I mange tilfeller så er det nettop pga dobbel firewall (i både ruter og trådløs) som gjør at ting krøller seg, noen ganger hjelper det å klusse fryktelig men det enkleste er rett og slett å bridge.

Er du veldig usikker på sikkerheten tar du noen tester på Shields-Up : https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 der resultatet bør være "Stealth".

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Så hvordan setter jeg det opp i Bridge-modus? Vet du om noen gode guides eller lignende?

 

På nettsiden du linket står det "Your Internet connection has no Reverse DNS". Har det noe betydning?

 

Takker for hjelpen så langt!

 

For å bridge så må man nesten vite hvilken boks D-linken er koblet til.

 

Generelt sett så setter man opp D-Linken med oppsettet som skal til for å koble seg til via internett via

192.168.0.1 > Setup : Enten setup wizard eller manual config og sørger for å gå inn i ruteren fra bredbåndsselskapet og setter denne til bridge.

Hvordan man går fram er avhengig av modellen som sagt, telenor var til hjelp når jeg skulle sette speedtouchen i bridge .

 

Angående det med Reverse DNS så sjekk TXT summary, som regel står det greit beskrevet der om du er sikker eller ikke.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...