Gå til innhold

Min treningslogg


Anbefalte innlegg

Takk for det, Kenneth.

 

Mandag 23. august 2010

 

Morgenkardio 45 minutter gange.

 

Slet litt med energinivået på skolen i dag. Litt lite mat, skal legge om frokosten litt. Vurderer å få i meg noe havregrøt også.

 

Gikk hjem fra skolen 20 minutter gange.

 

Styrke:

Push-ups: 9, 11, 8, 7, 0 (skulle vært 11+ men klarte ikke). Merker fremgang på push-ups.

Markløft 3 x 15 x 25 kg (Gikk opp litt i vekt, går helt greit)

Knebøy 3 x 15 (10 kg)

Benkpress 3 x 10 x 30kg (Lett som en plett)

Dips 2 x 10, 1 x 8

Bicepscurls 3 x 15 x 7kg

Utfall 1 x 10 x 7kg (orket ikke flere sett pga. vond fot)

 

Vurderer å legge planken og push-up til kardiodager pga. motbydelig gulv på treningslokalet.

Endret av excel2007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, takk. Har lagt om kostholdet ganske betrakelig. Uvant å spise så mye proteiner som jeg gjør nå.

 

Ligger på 300g proteiner, 90g fett og 170g karbo pr dag nå, basert på Fagerlis program, hovedsaklig karbs fra frukt og grønt, olivenolje i fettet, proteinet fra Kesam, kylling, egg, karbonadedeig, biff, shakes etc.

 

Havner på ca. 2800 kcal, er dette for mye for meg?

 

Veier 99, mann, 32, 180 høy. Prøver å nå underskudd med aktivitet. Fagerli bruker 28 kcal/kg.

Endret av excel2007
Lenke til kommentar

Onsdag 25. august 2010

 

Gange 25 minutter gange.

 

Prøver meg på Stronglifts 5x5 med de vektene jeg har tilgjengelig.

 

Oppvarming 10 minutter sykling.

 

Styrke:

Knebøy 5x5 (3x30, 2x50)

Benkpress 5x5 (3x30, 2x50)

Inverted row 4, 5, 5

Push-ups 12, 8, 8

Reverse crunch 5 (må øve teknikk på denne øvelsen, fikk vondt i korsrygg)

Lenke til kommentar

Antageligvis ikke bra nok. Ser på Stronglifts at man burde begynne med bare stanga. Jeg skal gå over til det på neste trening.

 

Prøver å holde rett rygg og se rett frem i knebøy.

 

I benken prøver jeg å løfte rett opp og rett ned, uten å løfte kroppen fra benken.

 

Det kommer en egen styrkegruppe på skolen, men de begynner ikke før 15. september eller noe. Har planer om å hive meg på der for å få lært litt teknikk.

Lenke til kommentar

Takker, har endret litt på sammensetningen og kuttet enda mer på karbohydratene. Har gått bedre i det siste, men de første dagene var harde med mye hodepine.

 

En dag kan se sånn ut nå:

 

Frokost:

300g kesam

2 dl skummet melk

75g druer

1 eple

10g valnøtter

 

Lunsj:

200g kyllingfilet

150g brokkoli

 

Shake:

60g wheyprotein

3ts Splenda

1ss olivenolje

 

Middag:

200g karbonadedeig

100g hamburgerbrød, fiberrikt

100g tomat

2 skiver lett gulost

50g isbergssalat

50g løk

 

(Spiser ikke ofte hjemmelagde hamburgere, men kosa meg litt i går for hadde så vondt i hodet). Går oftest i kylling, salat etc.

 

En shake etter trening.

Litt frukt.

Litt kesam.

Litt nøtter.

 

Drikker i tillegg ca. 3-4 kopper grønn te samt tar omega3 tilskudd.

 

Dette gir ca. 2400-2500 kalorier, burde ligge på 2800 for å være i underskudd tror jeg. Da kan jeg tillate meg å småspise frukt/kesam/nøtter hvis jeg blir veldig sulten. Spiser ikke mye nøtter da jeg ikke liker det noe særlig, så ingen fare for at jeg overspiser på det.

Endret av excel2007
Lenke til kommentar

Takk, takk. Har lagt om kostholdet ganske betrakelig. Uvant å spise så mye proteiner som jeg gjør nå.

 

Ligger på 300g proteiner, 90g fett og 170g karbo pr dag nå, basert på Fagerlis program, hovedsaklig karbs fra frukt og grønt, olivenolje i fettet, proteinet fra Kesam, kylling, egg, karbonadedeig, biff, shakes etc.

 

Havner på ca. 2800 kcal, er dette for mye for meg?

 

Veier 99, mann, 32, 180 høy. Prøver å nå underskudd med aktivitet. Fagerli bruker 28 kcal/kg.

Gitt at du trener 5 ganger i uken får jeg disse verdiene med den kcalkalkulatoren jeg bruker.

 

Men

Your approximate daily caloric maintenance level is: 3175 calories (kcal)

Your daily caloric goal in order to lose weight should be between: 2175 to 2675 calories (kcal)

Your daily caloric goal in order to gain weight should be between: 3425 to 3675 calories (kcal)

 

Kostholdet ditt ser veldig bra ut og du har heller ikke begynt med skippertaktrening, det er bra :)

Jeg tror at om du fortsetter på den måten du har begynt på så kan du gjøre myyyye mer enn bare å gå ned i vekt ;)

 

Lykke til i massevis å husk: Don`t be lazy, be lean :new_woot:

 

EDIT: tegnsetting :blush:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...