Gå til innhold

Min treningslogg


Anbefalte innlegg

Målet med treningen er å gå ned 20 kg.

 

Mandag 16. august 2010

 

Morgenkardio 40 minutter tur

 

Styrke:

Oppvarming 20 minutter spinning

Markløft fikk ikke til teknikken, må se på videoer (skulle ha vært 3 x 10)

Knebøy 3 x 10

Planken 3 x 10

Dips 3 x 10

Biceps 3 x 10

Push-ups 2 x 10 + 1 x 8

Endret av excel2007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trener foreløpig uten vekter. Kjører et program jeg fant her for å bygge opp litt styrke (har aldri trent styrke før): http://www.trivsel.net/dt_print.asp?tgid=1&gid=359&amid=3021&g1=x&

 

Måtte se noen videoer av markløft skjønte jeg hehe :)

 

Burde jeg kjøre med vekter? Har litt tilgang på stang/manualer, men er et treningsrom på studenthyblen hvor jeg bor så utvalget er ikke supert.

 

Burde jeg varme opp? Hvordan? Forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar

Åja. Uansett er det som regel bra å starte uten vekter for å få inn teknikken. Men med ett slikt program vil du ikke få en linæer progresjon som vil føre til lite eller ingen fremgang på styrkefronten. Litt kreativitet hjelper dog noe. På treningsrommet, er det en knebøy rack samt en benk? I så fall burde det holde i massevis. Anbefaler www.stronglifts.com. Hvor gammel er du forresten? Ang. oppvarming så pleier jeg å ta en stigende oppvarming i den øvelsen jeg skal gjøre. Hvis jeg skulle ta 60 i benk så starter jeg med 10x30 8x40 6x50 før jeg kjører arbeidssett. Uten vekt er ikke oppvarmingen så viktig ettersom det ikke tar så hardt på musklene, derimot er det viktigste å prøve å printe inn den riktige teknikken i hodet slik at det kommer automatisk.

Lenke til kommentar

Gjør det du. 100kg holder for en god stund. Kanskje du kan prøve deg på utfall?

 

Du sier du har som mål å gå ned 20 kg, altså er hovedfokuset ditt på en deff. Har du fått med deg grunnprinsippene? Som du sikkert har skjønt er det veldig vanskelig å legge på seg muskler samtidig som man ligger i ett kaloriunderskudd. Kroppen er kjip :p

 

Edit: Høyde på deg?

Endret av Zarfax
Lenke til kommentar

Er 180 høy, veier ca. 100, mesteparten av fettet på overkropp.

 

Hadde egentlig ikke tenkt å kjøre styrketrening, men flere har anbefalt det i kombinasjon med kardio.

 

Hadde planer om å kjøre 5 dager kardio, men ble anbefalt å kjøre 3 dager kardio og 3 dager styrke.

 

Planer om å kjøre morgenkardio (tur eller kort sykkeløkt) på de dagene jeg skal trene styrke også. Jeg liker veldig godt å spinne for meg selv, hører på musikk og koser meg. Har bare hatt dårlige vaner de siste årene og ble syk en periode som førte til at jeg gikk opp en del.

Lenke til kommentar

Styrketrening er viktig for å beholde mest mulig muskelmasse under en deff ja. Hvordan er kostholdet ditt? Kostholdet er jo alt når man skal ned i vekt. Hjelper ikke noe å trene 2 timer beinhardt om dagen hvis man spiser tilsvarende mer. (ettersom man selvfølgelig blir mer sulten)

Lenke til kommentar

Dagen ser ca. sånn ut:

 

Frokost:

2 knekkebrød

Kokt skinke eller egg

Tomat

Melk

 

Lunsj:

1 stekt kyllingfilet

Salat (Agurk, tomat, salat, paprika)

Dressing av olivenolje, sitron, salt, pepper

 

Mellomåltid:

Omelett eller smoothie av frosne bær, banan, appelsinjuice, whey protein

 

Middag:

1 stekt kyllingfilet

Salat (Agurk, tomat, salat, paprika)

Dressing av olivenolje, sitron, salt, pepper

 

evnt.

 

Kylling/biff/svin wok

 

evnt.

 

kylling og brokkoli

 

evnt.

 

kylling og ris

 

Kvelds:

Liten smoothie eller frukt og valnøtter.

 

Tilskudd:

Møllers trankapsler med Omega 3

Ginseng

ProteinFabrikken Whey Protein

Lenke til kommentar

Dagens trening:

 

Tirsdag 17. august 2010

 

Morgenkardio 40 minutter tur

 

Ble en tur midt på dagen også, ca. 45 minutter

 

Spinning på kvelden 30 minutter (Skulle vært 45 minutter, men fikk hold i venstre side. Spiste ca. 1 time før trening, det var dumt merket jeg.)

Endret av excel2007
Lenke til kommentar

Onsdag 18. august 2010

 

Morgenkardio 40 minutter tur

 

Gikk hjem fra skolen (20 min tur nedoverbakke)

 

Styrke:

Markløft 3 x 10 x 30 kg

Knebøy 3 x 10 (uten vekter)

Planken 3 x 10

Dips 3 x 10

Bicepskrøll 3 x 10 x 7 kg

Benkpress 10 x 30 kg, 10 x 40 kg, 10 x 50 kg

Utfall 3 x 10 x 7 kg

 

Prøvde på periodisk faste. Spiste ikke før ca. 11.30, da var jeg skrubbsulten. Drakk en proteinsmoothie da, men følte ikke den metta. Så tenker jeg spiser kyllingsalat ved første måltidet og tar smoothien senere når jeg blir sulten. PF funket overraskende bra, har aldri følt meg så opplagt før på morgenen.

Lenke til kommentar

Torsdag 19. august 2010

 

Morgenkardio 40 minutter tur

 

Gikk hjem fra skolen (20 min tur nedoverbakke)

 

Gikk tur på kvelden 80 minutter

 

Tilsammen 140 minutter gange i dag.

 

Har laget et Excel-ark hvor jeg prøver å få oversikt over dagsbehov og dagsinntak, og ser at jeg får i meg litt for lite proteiner og litt for lite karbohydrater. Så jeg skal prøve å tilpasse dietten nærmere målene jeg har satt meg.

 

Excel-arket finner du her, eller jeg kan maile det til deg:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1253998

Lenke til kommentar

Fredag 20. august 2010

 

Morgenkardio 40 minutter tur

 

Styrke:

Push-ups: 6, 8, 6, 6, 7

Markløft 3 x 15 x 10kg

Knebøy 3 x 15

Benkpress 1 x 10 x 10kg, 3 x 10 x 30kg

Dips 3 x 10

Bicepscurls 3 x 15 x 8kg

Utfall 3 x 10 x 7kg (merka denne øvelsen godt...)

Tok ikke planken i dag, vondt i knærna (må få kjøpt meg et underlag eller noe).

 

Kjøpt meg matvekt og kokosolje (skal steke mat i denne). Har lest mye på nett, og begynner å få litt innsikt i hva som skal til. Jevnt løp frem mot jul nå! Koste meg på trening i dag, høy musikk, helt alene :)

 

Nå er det helg, kardio i morgen, karbs og kalorioverskudd i dag <3

Endret av excel2007
Lenke til kommentar

Haha, bra du følger med! Klipte og limte, og endret på hva jeg gjorde.

 

Har sliti en god stund med en litt vondt på undersiden av kneet når jeg hviler det på bakken. Det er ikke selve kneet, men litt under. Så når jeg tar planken på hardt gulv så gjør det vondt. Er bare et tynt teppe i det bombe(prompe)-rommet hvor treningsutstyret står. Trener ikke på studio, men i en kjeller ;)

 

Har følt uka har gått veldig greit. Har sliti litt med hodepine, antageligvis fordi jeg har fått i meg for lite karbos i følge tabellen min. Har kjøpt Maltodextrin og maisstivelse for å fylle på med karbo i shaken, gi meg gjerne info om disse hvis du har.

 

Takk for alle innspill, settes pris på!

 

God helg :D

Lenke til kommentar

Søndag 22. august 2010

 

Fin søndag, sovet lenge.

 

Morgenvekten viste under tresifret, så da ble jeg happy! Betyr at jeg har gått ned ca. 6 kg siden jeg startet for 5 uker siden.

 

Morgenkardio 1 time og 50 minutter tur, hadde egentlig tenkt å bare gå 40 minutter, men solskinnet var så digg og formen var ok.

 

45 minutter 4-3-4 intervall på sykkel på kvelden.

 

Kostholdet føles litt bedre, men sliter med det å spise lite karbohydrater. Merker at det tærer på. Skal prøve å få i meg karbohydratene tidligere på dagen.

 

Prøver å ligge på ca. 28 kcal/kg. Håper dette er nok.

Endret av excel2007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...