Gå til innhold

Problemer med Nikon 24-70mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmph..

For et usannsynlig teit "løsningsforslag". Jeg bruker faktisk avstandsskalaen veldig mye når jeg fotograferer. Og på et objektiv til 12k+ skal det ikke være nødvendig for sluttbruker å rette opp fabrikasjonsfeil.

 

Iallefall bra for Nikon at de innser og innrømmer problemet, slik at en kan få reparert objektivet (forhåpentligvis kostnadsfritt).

Lenke til kommentar

Hmmph..

For et usannsynlig teit "løsningsforslag". Jeg bruker faktisk avstandsskalaen veldig mye når jeg fotograferer. Og på et objektiv til 12k+ skal det ikke være nødvendig for sluttbruker å rette opp fabrikasjonsfeil.

 

Iallefall bra for Nikon at de innser og innrømmer problemet, slik at en kan få reparert objektivet (forhåpentligvis kostnadsfritt).

 

Det vil kun være i veldig spesielle situasjoner du behøver å ha teipbiten der. Ser ingen grunn til å være uten objektiv i noen uker for å fikse det.

Lenke til kommentar

Er det ofte du skyter på veldig høy ISO med kjempesterkt lys inn på siden av objektivet (tenk på det)? ..Og med Nikon-objektiv? ;)

Nei, men kanskje jeg begynner med det nå.. :tease:

Sånn bare siden jeg nå vet at et slikt problem kan oppstå. Får ta mitt tilsvarende Canon objektiv ut på en "torture test" i nærmeste fremtid :)

Lenke til kommentar

Neppe. De rapportene jeg har sett om dette "problemet" har vært temmelig udramatiske - imidlertid kan det være et problem ved svært lange eksponeringer.

 

Selv ikke på dpreview har dette tatt av i det sedvanlige hylekoret, fordi problemet kun opptrer i ganske ekstreme situasjoner, og er så enkelt å omgå.

Lenke til kommentar

Iallefall bra for Nikon at de innser og innrømmer problemet, slik at en kan få reparert objektivet (forhåpentligvis kostnadsfritt).

Er det ofte du skyter på veldig høy ISO med kjempesterkt lys inn på siden av objektivet (tenk på det)? ..Og med Nikon-objektiv? ;)

 

God test er dette problemet:

 

ISO 200, 1/125 og 50-55mm er ikke akkurat uvanlig i studio sammenheng.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...