Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slås ikke på, vifter slås av


Anbefalte innlegg

Jeg har en PC som ikke vil slå seg på. Da jeg trykker på power knappen ser alt ut til å virke normalt, men etter ca fem sekunder kommer det et slags klikk og noen unormale lyder fra den, og to av viftene slår seg av. Power knappen lyser som vanlig videre, men ingenting skjer. Skjermen rekker aldri å få noe signal i fra PCen.

 

Jeg har satt ut og inn igjen ledninger, og det runde lithium batteriet, men har fortsatt det samme problemet.

 

Dette skjedde etter at jeg hadde hatt PCen på over to døgn. Jeg var opptatt med andre ting og da jeg kom tilbake hadde PCen slått seg av og det var da jeg hadde fått dette problemet.

 

Noen som har noen tips for hvordan jeg kan fikse det? Jeg MÅ få adgang til den harddisken igjen, har alt der. Jeg kan godt ta noen bilder hvis det skulle hjelpe. Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å få tilgang til filene er kurant. Man kan ta ut disken og montere den i en annen PC, man kan bruke et USB adapter, eller man kan boote en Linux Live-CD (f.eks Ubuntu) og kopiere ut til en eksterndisk.

 

Fiksing av PC er noe vanskeligere, det kan være en hardware feil. Og da er det vanlig å prøve seg fram med å bytte komponenter. F.eks PSU.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...