Gå til innhold

Tilrå (anbefal) ein film til ein forumbrukar


magnusbe

Anbefalte innlegg

Då eg såg L'année dernière à Marienbad tidlegare i dag tenkte eg at denne kjem Cypheron til å lika. Svart/kvitt, litt mindfuck, litt av den stemninga ein får i Eyes Wide Shut, mykje fokus på stemning heller enn narrativ framdrift. Så, eg lagar denne tråden for tilrådingar til andre forumbrukarar. Kom gjerne med ei ny tilråding om nokon gjev deg ei.

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Då eg såg L'année dernière à Marienbad tidlegare i dag tenkte eg at denne kjem Cypheron til å lika. Svart/kvitt, litt mindfuck, litt av den stemninga ein får i Eyes Wide Shut, mykje fokus på stemning heller enn narrativ framdrift. Så, eg lagar denne tråden for tilrådingar til andre forumbrukarar. Kom gjerne med ei ny tilråding om nokon gjev deg ei.

Takk for tipset, har visst om denne filmen en god stund, men aldri sett den. Dette var vel sparket jeg trengte. :)
Lenke til kommentar

Marienbad hata virkelig jeg. Så definitivt ikke min type film, selv om jeg er altspiselig, til og med tung, modernistisk film. Ble faktisk en 1/10 da litt på trass vel og merke. En lekker film, men som for min del bare har blitt et eksempel på hvor påtatt kunst kan føles.

 

Resnais som må leses med fransk aksent: "Ah, oui oui. Jeg lar hun falle på sengen fire ganger gjennom klipping. Jeg vet ikke selv hva det skal bety, men det er samtidig så ulogisk og det bryter med Hollywoodkonvensjonene og det er jo tross alt det viktigste."

 

Til filmens forsvar så er det ingen tvil om at det er et kunstverk og vil vekke reaksjoner den eller den andre veien. Har i allefall ikke møtt folk som var likegyldig til den.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...