Gå til innhold

Filmåret 2010 hittil


Njormann

Anbefalte innlegg

Hva er deres favoritter fra 2010?

 

Har en følelse av at 2010 ikke har vært det helt store filmåret, noe som godt mulig kan skyldes at jeg har sett veldig lite film fra dette året. Av de jeg har sett er det bare et par som er virkelig gode, Inception og Shutter Island. Kick Ass og Ghost Writer er også bra filmer, men er likevel et godt stykke bak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg har vært mest fornøyd med Inception, Toy Story 3, Shrek Forever After, Iron Man 2, Robin Hood, The Book of Eli, Prince Of Persia, Shutter Island, Alice In Wonderland og Kick-Ass.

 

Men vi har jo mange flere å se frem til før dette året er omme. Som f.eks The Other Guys, Dinner For Schmucks, The Expendables, Scott Pilgrim Vs The World, The Sorcerer's Apprentice, Wall Street: Money Never Sleeps, Due Date, I'm Still Here dokumentaren om Joaquin Phoenix, Ben Afflecks The Town, M.Night Shyamalans Devil, Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole, Buried, It's Kind of a Funny Story, The Social Network, Jackass 3-D, Saw 3D, Red, Paranormal Activity 2, Megamind, Skyline, Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I, The Fighter, Tron:Legacy, Little Fockers og sikkert flere som jeg ikke har rukket å nevne.

Lenke til kommentar

Dogtooth regnes vel som 2009? Jeg så den også i år og likte den godt, 8/10.

 

Jeg har ikke sett så mange nye filmer fra i år, de jeg har sett har ikke vært så mye å skryte av heller:

 

Inception - 9/10

Kick-Ass - 8/10

En Ganske Snill Mann - 8/10

Shutter Island - 8/10

The Crazies - 6/10

Edge of Darkness - 6/10

The Book of Eli - 5/10

Alice In Wonderland - 5/10

Hot Tub Time Machine - 4/10

Lenke til kommentar

Har ikke sett mye, men det jeg har sett har til gjengjeld vert veldig bra (- PP) .

 

1. Inception 9.5

2. The Ghost Writer 9

3. Fantastic mr. Fox 9

4. Shutter Island 8

5. Kick Ass 7

6. Iron Man 2 6

7. Prince of Persia 4

 

Enter the Void, Black Swan og The Tree Of Life er dem jeg ser mest frem til på slutten av året.

Lenke til kommentar

Det kommer vel litt an på hvordan man vil se på det. I denne sammenheng føler jeg at det i større grad er filmene vi får servert på kino i år det er snakk om, fremfor når de ble vist i sine hjemland.

 

Porco Rosso kom ut på kino i Norge i 2008, men ble laget i 1992. Så du mener at du kan føre den opp som en 2008 film? Helt uenig der. En film er ifra når den først ble offiesielt utgitt på kino. Uansett hvor. IMO.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kommer vel litt an på hvordan man vil se på det. I denne sammenheng føler jeg at det i større grad er filmene vi får servert på kino i år det er snakk om, fremfor når de ble vist i sine hjemland.

 

Porco Rosso kom ut på kino i Norge i 2008, men ble laget i 1992. Så du mener at du kan føre den opp som en 2008 film? Helt uenig der. En film er ifra når den først ble offiesielt utgitt på kino. Uansett hvor. IMO.

Enig med deg, men samtidig tar jeg meg selv litt på senga nå som jeg skulle til å liste opp filmene jeg gleder meg mest til i år, den ene er nemlig Enter The Void som offisielt er fra 2009 :/

 

Gleder meg altså mest til:

 

Enter the Void

Notre jour viendra

Norwegian Wood

Biutiful

The Social Network

Cornelis

Machete

TRON: Legacy

Kongen av Bastøy

The Tree of Life

Black Swan

Jackass 3-D

 

Æææh, nå kan jeg nesten ikke vente!

Lenke til kommentar

Må bli Inception her òg, selv om jeg ikke syns filmen var bra. Shutter Island håpet jeg skulle være bra, men neida. Mer forutsigbar film skal man lete lenge etter.

Helt enig i det. Jeg visste allerede hva som skulle skje helt i begynnelsen av filmen. Satt bare og ventet på at de skulle få ut fingeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...