Gå til innhold

[Løst]Samsung S8500 Wave eller SE Xperia X10 mini?


Simen1

  

21 stemmer

  1. 1. Hvilken telefon mener DU passer best for MEG?

    • Samsung S8500 Wave
      10
    • Samsung Galaxy S
      5
    • SE Xperia X10 mini
      6
    • Noe annet (forklar)
      0


Anbefalte innlegg

Originalinnlegget har blitt misvisende/feilsporet og er nå fjernet.

 

Hopp rett til trådens nye start ved innlegg 31.

 

 

 

Jeg har en Nokia N73 som fikk gode skussmål av amobil i sin tid. Den begynner å dra litt på årene nå: batteriet varer bare 1 døgn standby og 30 minutter tale, joysticken trenger litt hard styring, videofunksjonen kræsjer og innringere får en gang i blant "telefonen er ute av dekning eller slått av" når den ikke er det.

 

Jeg vurderer å enten kjøpe nytt batteri for et par hundrelapper og la telefonen vare litt utover høsten før jeg kjøper ny telefon eller kanskje mest aktuelt:

 

Kjøpe ny telefon. Jeg har lyst på en telefon tilsvarende de i prisklassen 5000 kr men vil ikke betale mer enn rundt 2000 kr for den. Dilemma! Litt mer konkret vil jeg gjerne ha en Android-telefon med godt kamera og god skjerm. Helst godt over 3 tommer og minst dobbelt så god oppløsning som min N73 har (320x240). Videre vil jeg ha mulighet for videosamtaler, Opera mini, Wifi, blåtann, USB-lading og 3,5mm minijack. Jeg skjønner at jeg ikke får dette til 2000 kr, så spørsmålet er da hvilke punkter jeg bør redusere kravene på og hvor mye over 2000 kr jeg bør gå for å komme i nærheten av ønsket mitt. Apple, Sony Ericsson og Windows mobile vil jeg ikke ha.

 

Jeg leste testen av HTC Wildfire og kommentarene etter artikkelen. Det var litt for mange uønskede ting med den til at jeg ble fristet. Tregheten som omtales tar jeg alvorlig. Min N73 ble i sin tid kalt rask av amobil og det var slett ikke inntrykket mitt etter første dagen med den. Jeg vil nødig gjøre samme feil igjen. Huawei som merke er jeg skeptisk til.

 

Hvordan er Samsung Galaxy-telefonene i7500 og s8000 jet?

Eller Samsung Omnia HD fra Pixmania?

 

Hvilke andre telefoner tror dere passer mine ønsker passe godt?

 

Om det er noe midt i blinken rett rundt hjørnet så kan jeg selvsagt kjøpe et batteri til N73 for å hale ut tiden før kjøpet.

 

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du kjøper Samsung Galaxy Spica med telenor super så koster den rundt 900 kr :-), har testa den og den virker ganske bra :yes:

 

Nei styr unna den har en forferdelig skjerm som ikke reagerer på flere punkter og det finnes ikke mer irriterende.

 

Se på Samsung Wave den bør dekke ditt behov, har du ikke lest tester så sjekk de.

 

Ser at flere selger de rimelig på finn.no og bedre telefon til 2500,- skal du slite med å finne.

Lenke til kommentar

Samsung Wave virker interessant. Litt dyrere enn jeg hadde tenkt, men så ser jo spesifikasjonene veldig bra ut.

 

PS. Jeg vil ikke ha priser med abb. Det gjør det bare umulig å sammenligne priser fordi ulike abb. koster ulikt. Jeg vil også stå fritt til å velge tjenestetilbyder, når som helst, uten ekstra kostnad.

 

Telefoner er det såpass mye tull med at jeg vil ha min lovfestede angrefrist og reklamasjonsrett. Bruktkjøp er derfor uaktuelt. At det koster litt ekstra mener jeg er gull verd den dagen man får uforskylt trøbbel med telefonen.

Lenke til kommentar

Kjøper du frå Telenor eller Netcom er det ikkje noko problem å få låsekoden, låse opp telefonen, og putte i eit SIM-kort frå valfri leverandør, så lenge du betalar abonnementet i 12 mnd. SIM-kortet til abonnementet du kjøpte telefonen med kan gjerne ligge i ein skuff, så treng du ikkje forhalde deg til nye prisar. :)

Lenke til kommentar

Er mange telefoner som selges billig med abo, slik feks Ownbeef skriver. Og som enixitan sier så er det bare en samtale til operatøren (noe ofte de i butikken kan gjøre for deg om du går til fysisk butikk) så kan du bruke hvilket som helst SIM- kort/operatør du vil. Så kan du bare si opp abo, eller la det løpe i 12 mnd.

 

Feks: Wave med Telenor Super får du totalpris på 2600,-

 

Uten abo så er det en del mer.

 

Forøvrig oppfordrer jeg deg til å prøve Wildfire i butikk før du avgjør om den er for treg eller ikke.

Lenke til kommentar

Er mange telefoner som selges billig med abo, slik feks Ownbeef skriver. Og som enixitan sier så er det bare en samtale til operatøren (noe ofte de i butikken kan gjøre for deg om du går til fysisk butikk) så kan du bruke hvilket som helst SIM- kort/operatør du vil. Så kan du bare si opp abo, eller la det løpe i 12 mnd.

 

Feks: Wave med Telenor Super får du totalpris på 2600,-

 

Uten abo så er det en del mer.

 

Forøvrig oppfordrer jeg deg til å prøve Wildfire i butikk før du avgjør om den er for treg eller ikke.

 

Prøvde Wildefire i dag og den var virkelig skuffende, jeg ville gitt den terning 1. Dårlig skjerm, oser billig telefon og ikke minst tragisk treg. Man får det man betaler for enkelt og greit. Her har HTC laget et rimelig produkt uten å skjule dette dessverre.

Lenke til kommentar

Jeg har et abonnement jeg er fornøyd med og vil ikke ha et nytt.

 

Forøvrig var jeg såpass usikker på valg av telefon at jeg kjøpte dette batteriet til gamletelefonen og regner med den kan få leve et halvår til mens jeg tenker over saken.

 

Android 2.2 (2.3?), 800x480, videotelefoni, godt kamera osv. Det er så mye som frister og jeg føler ikke er helt nede på den prisen jeg vil betale ennå.

Lenke til kommentar

Nei styr unna den har en forferdelig skjerm som ikke reagerer på flere punkter og det finnes ikke mer irriterende.

 

Se på Samsung Wave den bør dekke ditt behov, har du ikke lest tester så sjekk de.

 

Ser at flere selger de rimelig på finn.no og bedre telefon til 2500,- skal du slite med å finne.

 

Har du hatt den selv? Jeg har Spica som jeg betaler totalt mindre enn 1000 kr for, og jeg må si at skjermen jeg i utgangspunktet var skeptisk til, er veldig bra. Bedre enn min Omnia HD.

 

Du får rett og slett ikke bedre telefoner til den prisen imho. X10 mini er alternativet i prisklassen. Den har bedre kamera og er mindre, men har dårligere generelle egenskaper.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Nei styr unna den har en forferdelig skjerm som ikke reagerer på flere punkter og det finnes ikke mer irriterende.

 

Se på Samsung Wave den bør dekke ditt behov, har du ikke lest tester så sjekk de.

 

Ser at flere selger de rimelig på finn.no og bedre telefon til 2500,- skal du slite med å finne.

 

Har du hatt den selv? Jeg har Spica som jeg betaler totalt mindre enn 1000 kr for, og jeg må si at skjermen jeg i utgangspunktet var skeptisk til, er veldig bra. Bedre enn min Omnia HD.

 

Du får rett og slett ikke bedre telefoner til den prisen imho. X10 mini er alternativet i prisklassen. Den har bedre kamera og er mindre, men har dårligere generelle egenskaper.

 

Jeg har hatt den og kan bekrefte det hun skriver. Jeg brukte over en time å opprette en gmail konto da skjermen ikke ville reagere på flere felt. Helt tragisk.

Lenke til kommentar

Tror du på julenissen Simen ? :roll:

 

Man får ingen topp spekket "smarttelefon" u/binding til max 2000,-

 

Eks:

 

Symbian :

Nokia N97 4000,-

Nokia N8 3800,-

Nokia E72 3200,-

Nokia E52 2200,-

 

Android 1.6

SE xperia X10i 4600,-

SE xperia X10 Mini 2500,-

 

Android 2.1/2.2

Samsung Galaxy S 5500,-

HTC Desire 4200,-

HTC Legend 3900,-

HTC Wildfire 2300,-

 

[WM 6.5]

[HTC Touch HD2 4500,-]

[samsung i8000 Omnia II 5200,-]

 

 

IOS

iPhone 3GS 8GB 4000,-

iPhone 4 16GB 4900,-

iPhone 4 32GB 5800,-

 

 

Annet:

Samsung Wave 3300,-

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Tror du på julenissen Simen ? :roll:

 

Man får ingen topp spekket "smarttelefon" u/binding til max 2000,-

Leste du førsteinnlegget? Her er et lite utdrag:

<..> Jeg skjønner at jeg ikke får dette til 2000 kr, så spørsmålet er da hvilke punkter jeg bør redusere kravene på og hvor mye over 2000 kr jeg bør gå for å komme i nærheten av ønsket mitt. <..>
Lenke til kommentar

Tror du på julenissen Simen ? :roll:

 

Man får ingen topp spekket "smarttelefon" u/binding til max 2000,-

 

Hvorfor er u/binding relevant? Dersom du kjøper med binding med et nytt nummer, kaster du simkortet du kjøpte og bruker det gamle abonnementet eller kontantkortet. Vips mye billigere telefon. Eks: X10 mini og Galaxy spica med en totalpris på under 1000 kroner.

 

Legg på en god tusenlapp på budsjettet ditt Simen1 og du får HTC desire til 3007,- + nytt nr.

Du er jo oppriktig dum dersom du velger å betale over det dobbelte.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...