Gå til innhold

Mine dårlige erfaringer med HTC HD2


Oslo4

Anbefalte innlegg

Fy søren og jeg angrer på at jeg kjøpte denne telefonen! Jeg har hatt masse forskjellige telefoner siste 15 år, men dette tar kaka. Det er noen så utrolig teite bugs at jeg tror jeg blir gal! Noen som vil bytte med meg? Hva som helst bare IKKE HTC. Aldri mer!!!!

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Extremt dårlig batterikapasitet. Men det hadde jeg nesten forventet med så stor skjerm..... ikke fullt så dårlig ...

Alarmen virker ikke når mobilen er avslått....

Jeg kan ikke bytte ut eller legge til alarmtoner, får ikke tilgang til mappen fra PC`n

De som er der er veldig korte, og når alarmen går, spiller den snutten kun EN f... gang.

Når jeg vil på Internett, må jeg først sette opp wifi, ellers går den automatisk på Tele2

Når jeg åpner aplikasjoner og lukker dem etterpå, blir de ikke lukket, men ligger i bakgrunne. Om jeg vil LUKKE de, må jeg gå i app-manager å lukke dem der. UTROLIG IDIOTISK!

 

Åååå jeg angrer

Lenke til kommentar

Extremt dårlig batterikapasitet. Men det hadde jeg nesten forventet med så stor skjerm..... ikke fullt så dårlig ...

Legg inn ny radio (firmware for all trådløs kommunikasjon inkl telefoni). Fikk mye bedre batterikapasitet etter jeg la inn 2.12.50 radio. Tutorial for custom ROM og radio

Alarmen virker ikke når mobilen er avslått....

Jeg kan ikke bytte ut eller legge til alarmtoner, får ikke tilgang til mappen fra PC`n

De som er der er veldig korte, og når alarmen går, spiller den snutten kun EN f... gang.

Last ned G-alarm eller tilsvarende (ser du har funnet noe som funker).

Når jeg vil på Internett, må jeg først sette opp wifi, ellers går den automatisk på Tele2

Vet ikke om jeg skjønner helt hva du mener her, men selvsagt må du sette opp wifi for at telefonen skal bruke det? Mener du at du må koble til automatisk hver gang? Har i så fall aldri hatt problem med det her. I den ROMen jeg bruker (Energy) har jeg mulighet for å deaktivere all internettrafikk bortsett fra over wifi.

Når jeg åpner aplikasjoner og lukker dem etterpå, blir de ikke lukket, men ligger i bakgrunne. Om jeg vil LUKKE de, må jeg gå i app-manager å lukke dem der. UTROLIG IDIOTISK!

Last ned ArkSwitch, evt har de fleste hjemmelagede ROMer tilsvarende program.

 

Åååå jeg angrer

Jeg gjør definitivt ikke. By far den beste telefonen jeg har eid, og den blir stadig bedre. Men hadde aldri kunnet anbefale den til noen som ikke var innstilt på å bruke en del tid på å tilpasse den. For som du har oppdaget har den orginalt noen bugs og mangler en del funksjoner.

Lenke til kommentar

Det som er forjævlig er at man tydeligvis må sette seg ned en uke og installere tilleggsprogramvare for at telefonen skal fungere tilfredsstillende. Det er uakseptabelt i mine øyne.

Har selv en gammel Nokia N95 som faktisk har fungert relativt greit de 3(!) årene jeg har hatt den. Har lenge vurdert ny smarttelefon, og HTC har vært en kandidat. Men etter hva jeg ser og hører så ser det ut som at IPhone er den telefonen som ivaretar brukeren på best mulig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig i at Android, iPhone og til dels også Symbian gir en bedre brukeropplevelse for folk flest som ikke gidder å gjøre avanserte tilpasninger. Og jeg skal være den første til å innrømme at Windows Mobile slik det fremstår orginalt er et lite brukervenlig operativsystem, selv om HTC har gjort mye med sitt Sense skall.

 

Men for slike som meg som liker å tukle litt med telefonen, er WM et fantastisk operativsystem. WM kan se ut akkurat slik du vil, brukes akkurat slik du vil og du er ikke låst til programvare godkjent av produsenten.

Lenke til kommentar

Du er klar over at det er en smarttelefon du har kjøpt?

Flere av de punktene du lister opp er vanlige på smarttelefoner, også andre telefoner enn WindowsMobile (feks. alarmen ikke går når telefonen er avslått/batterikapasitet).

 

Jeg kjenner mange som har blitt veldig frustrerte etter å ha gått fra en "dum" telefon til en smart telefon. Ja, det er mye mer å sette seg inn i, men når du først har satt deg inn i den, vil du aldri gå tilbake til en dum telefon igjen.

Lenke til kommentar

Har selv en gammel Nokia N95 som faktisk har fungert relativt greit de 3(!) årene jeg har hatt den. Har lenge vurdert ny smarttelefon, og HTC har vært en kandidat.

 

 

Har min N95 enda... 3 år og 4 mnd og still going strong! (litt tape og lim, men pytt pytt) :thumbup:

 

Har lyst på ny, men synes smart-mobilmarkedet skal modne litt før jeg kjøper.

Jeg gidder ikke være prøvekanin for nye ting.

 

Tviler også på at jeg finner ny mobil som holder i over 3 år...

Lenke til kommentar

Har selv en gammel Nokia N95 som faktisk har fungert relativt greit de 3(!) årene jeg har hatt den. Har lenge vurdert ny smarttelefon, og HTC har vært en kandidat.

 

 

Har min N95 enda... 3 år og 4 mnd og still going strong! (litt tape og lim, men pytt pytt) :thumbup:

 

Har lyst på ny, men synes smart-mobilmarkedet skal modne litt før jeg kjøper.

Jeg gidder ikke være prøvekanin for nye ting.

 

Tviler også på at jeg finner ny mobil som holder i over 3 år...

 

Kjøpte min i april 2007, så omtrent like gammel ja. Forbausende bra batteri enda. Det er en mobilbutikk i Oslo, rett utenfor Oslo City som selger deler som deksler og slikt. Jeg er på mitt 3 bakdeksel (som ryker ganske lett). Det kjipeste med N95 er at den er treig.

Lenke til kommentar

Kjøpte min i april 2007, så omtrent like gammel ja. Forbausende bra batteri enda. Det er en mobilbutikk i Oslo, rett utenfor Oslo City som selger deler som deksler og slikt. Jeg er på mitt 3 bakdeksel (som ryker ganske lett). Det kjipeste med N95 er at den er treig.

 

Jeg er egentlig fornøyd med N95`en.

 

Den gjør det jeg trenger en mobil til, og den er èn-håndsoperert... :ph34r:

 

Med siste FW så føler jeg at den duger en stund til.

 

Fant BL-6F med tilhørende deksel hos DX linky som gir 3-4 dager batteritid med lett surfing.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Har selv en gammel Nokia N95 som faktisk har fungert relativt greit de 3(!) årene jeg har hatt den. Har lenge vurdert ny smarttelefon, og HTC har vært en kandidat.

 

 

Har min N95 enda... 3 år og 4 mnd og still going strong! (litt tape og lim, men pytt pytt) :thumbup:

Same same, tape for å holde på batterilokket, og har sliti ut farge/lakk på det tredje knappesettet mitt, skjermen er godt ripet, og all lakk på magnesiumskallet foran er mer eller mindre slitt av.

 

Batterikapasiteten begynner å bli ganske kjedelig, 2.5 timer med gps er nok til at den dør, og det er vel litt under halvparten av original batteritid.

 

Men den funker, har et helt ok mobilkamera, gpsen har blitt tålelig rask med tiden (etter hvor mange updates), og den har en grei nok hastighet.

 

Har den i dag sammen med en SE x10 mini pro (har to telefonnr), og jeg må si at jeg skaffet SE'n av alle de samme grunnene som jeg skaffet n95

 

Den tar relativt liten plass i lomma, den har utmerkede knapper, den har kamera og gps, slik at jeg alltid er forberedt, og den har et operativsystem jeg syns er lett å bruke, og som har alle funksjonene jeg ønsker.

 

Noe som bringer meg tilbake fra off topic til trådstarter:

Hvorfor ikke sjekke opp hva du faktisk kjøper neste gang, alle tingene du klager på går direkte på windows mobile, og er således ingen hemmelighet, folk har vel klaget på windows mobile siden det mer eller mindre erstattet CE, og likevel fortsetter andre å kjøpe windows-telefoner.

 

Jeg skal ikke prøve å konvertere noen, men om du forventet et skreddersydd system du aldri trengte å røre, hvorfor kjøpte du en smarttelefon? Hvorfor ikke en dumtelefon/iOs basert telefon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...