Gå til innhold

Test: HTC Wildfire


Anbefalte innlegg

Oversatt best mulig til bokmål)

Jeg har selv en HTC Wildfire. SVÆRT fornøyd. Kompisen min har en desire, som kostet CA. 1700 KR mer, større skjerm og bedre prosessor. Hans hakket også en god del når han gjekk gjennom menyer og sånn.

Men nå har desire 5 ganger så høy oppløsning også, så det krever jo noe mer cpu å rendre de menyene.

 

Vil forøvrig også påpeke at dette er enda en bruker som registrerer seg for kun å si nøyaktig det samme som en haug andre brukere med 1 innlegg, nå er ikke jeg noen moderator og kan sjekke ip, men det ser jo mildt sagt noe spesiellt ut.

 

Synd at det er CPUen som må gjøre en gpus jobb i android.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke telefonen fortjener en 2 på terningen, har nå brukt denne i 2 uker å må si meg imponert hva man kan få for 2000kr. Jeg må si det er en stor overgang å komme til en slik telefon etter man har brukt gammelt symbian opperativsystem i altfor lang tid.

 

Skjønner at i forhold til toppmodellene at den vil komme "short". Men jeg vil og tørre påstå at de som har testen denne og synes den var treig er folk som allerede har betalt godt over prislappen på denne tlf'en og er blitt vant med det.

 

Kjøpte tlf'en til en venn av meg og wildfire tlf'en har revolusjonert hverdagen hans! Han går kanskje får en dyrere neste gang? hvem vet, men pr nå kan denne tlf gjøre alt det en annen android eller ios tlf kan.

Lenke til kommentar

Har nu haft en wildfire i en uge og den virker faktisk overraskende god , specielt set i lyset af amobil’s terningskast. Jeg har prøvet at sammenligne den med min desire og den kan stort set 99 % af det min desire kan. Lidt dårligere skærm og lidt dårligere hastighed. Men til at almindelig daglig brug passer denne telefon til de fleste brugere. Og prisen på under 2000 kr hjælper jo godt til

Lenke til kommentar

Det er ikke ofte jeg får lyst til å be folk se helt bort i fra en test fra Amobil, men det gjør jeg i dag. Ikke vet jeg hvilken telefon dere har testet, men det er i alle fall ikke en wildfire. Treg? Nei, absolutt ikke. Den reagerer raskt og greit på så og si alt. Enkelte ganger ved mottak av mail, eller sms kan man oppleve litt forsinkelse. Det er rett og slett en grei billigtelefon som vil oppleves som helt grei for de fleste. Programmer starter raskt og responsen er aldri dårlig. Kameraet er ikke bra, skjermen har ikke veldig god oppløsning, men ellers er jeg fornøyd. Syns jeg fikk det jeg betalte for. Terningkast 4.

Endret av Carnifex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hørt en del fra kunder som har kjøpt denne på jobben i tillegg til at jeg kjenner flere som har hatt den en god stund (og jeg har tastet smått på den selv).

Foreløpig så har jeg ikke møtt en eneste person som har hatt en brukeropplevelse i nærheten av det denne testen snakker om.

Alle har vært strålende fornøyd så langt, prisen tatt i betraktning.

Det får meg til å lure på om det var noe galt med eksemplaret som ble testet her?

Lenke til kommentar

Nå har jeg riktig nok hatt HTC Desire en stund, men før det hadde jeg HTC Hero og så vidt jeg klarer å huske fra den så er opplevelsen fra å taste litt på HTC Wildfire definitivt på høyde med HTC Hero.

Den er selvfølgelig merkbart tregere enn Desire, men ikke mer enn det man minimum forventer med den prisforskjellen.

Skal så om jeg får gravd frem et eksemplar av Huawei Social på kontoret for å trykke litt på den, side ved side av Wildfire, for å se om jeg klarer å merke noen forskjell.

Social skal jo visstnok være ekstremt mye bedre i følge testen (terningkast 5 vs terningkast 2).

Sist jeg lekte med Social så slo den meg ikke som raskere på noen måte, men den gangen var det snakk om et uferdig test-eksemplar så sammenligningen er ikke rettferdig.

 

BTW: Bare så det er presisert så har jeg stor respekt for testene og den generelle kvaliteten hos Amobil. Har lest siden i mange år, stort sett daglig, og mener fortsatt den er et av de beste, norske, alternativene jeg kjenner til. Dessverre så klarer jeg ikke helt å ha det samme inntrykket av akkurat denne testen.

 

Update: Dessverre hadde vi fortsatt ikke annet enn test-eksemplaret av Social her på jobben, men på den er det i alle fall ingen merkbar forskjell i forhold til Wildfire.

Begge lugger til tider og kan oppleves som trege, men ikke verre enn forventet for sin prisklasse.

Endret av MentalMoose
Lenke til kommentar

Man skal vel ikke forvente at det lugger? Man kan forvente lengre lastetider og billigere byggematerialer. Men lugging? Pixi (plus) får hw akselerasjon av menyer, og koster nok ikke mer enn wildfire( 2000 kr ikke sant?). Jeg kjøpte min pre plus for 2500 kr i juni(ebay), inkl frakt.

 

Kjører samme cpu ytelse som ipad, galaxy S og iphone 4. 1 GHz cortex a8(65 nm overklokket riktig nok).

 

Oppløsningen er også mye bedre, 480x320.

Lenke til kommentar

Vi snakker på ingen måte om konstant og mye lugging, men jeg mener at man burde forvente litt lugging på slikt.

Slik jeg ser det så blir det litt som å kjøpe seg PC. Du ser på to maskiner med samme OS. Den ene er dyrere enn den andre og har bedre hardware. Du forventer bedre ytelse fra den kraftigste av de.

 

Om dette burde være et tema i utgangspunktet i menyene slik det funker i Android, det er en annen sak og IMO irrelevant for poenget om denne testen.

Lenke til kommentar

Har Desire selv, men testet wildfire litt, og skjermopplevelsen blir jo ikke det samme, men syntes denne testen er langt ute på jordet. 2 av 6?? Leser stort sett om fornøyde brukere også, syntes absolutt denne telefoen er verd 4-5/6. Sjekk youtube, finnes masse interaktive demoer som viser hvor responsiv telefonen er. Tror denne fortjener en omtest, kanskje dere hadde en "lemon".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...