Gå til innhold

Test: HTC Wildfire


Anbefalte innlegg

Her er et par tester fra danske netsider som giver telefonen en mere retfærdig vurdering.

 

http://www.nyemobiltelefoner.dk/ny-htc/htc-wildfire.html

 

http://jp.dk/jptv/forbrug/article2125984.ece

 

http://webtv.comon.dk/HTC-Wildfire-test-1.364994.html

 

Har selv HTC Desire og er godt tilfreds. Tror at Wildfire passer til folk som ikke stiller så store tekniske krav. Hvor mange mennesker har ikke købt en Iphone eller lignende og bruger kun en brøkdel af telefonens muligheder.

Mer rettferdig? Hvorfor? Fordi det passer bedre inn i hvordan du personlig vil at telefonen skal mottas?

 

De sier jo selv at telefonen skuffer hvis man har brukt andre smarttelefoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja enig i det. Men har man ikke brugt Desire eller Samsung Galaxy eller noget tilsvarende er den vel en udemærket telefon. Send og modtage sms, ringe, checke facebook og mail og måske surfe lidt på nettet er vel ok med den. Jeg har personlig ikke nogen erfaring med den men vurderer at købe den til min kone.

Lenke til kommentar

Etter min mening har amobil satt standaren sin veldig høyt! Jeg har en htc wildfire som jeg har hatrt i noen uker. Fikk den etter min gamle se w715, som forresten fikk en 5 av amobil for et år siden og som jeg merker er MYE dårligere enn Wildfire. Ikke alle mobiler kan ha amoled skjerm en 1 gh prosesor og 8 mp kamera. I wildfire har de ganske enkelt laget en veldig god mobil til folket som ikke har råd til toppmodellene til den dobbelte prisen. Og om wildfire: Jeg har hatt den nå i nesten en måned og syntes den fungerer bra. android er genialt os og jeg syntes det slår ios 4 på mange måter utennom app store. når man får en mobil må man lære seg å bruke den på måten htc ville for at den skulle fungere på en bra måte. Når man har en mobil med en prossesor målt til 512 kan man ikke ha 5 programmer kjøre i bakrunnen. android har samme visjon som apple, at mobil skal fullgjøres med app store. jeg merker mange klager på dette i anmeldelser som feks at de mangler programvare. Jeg sier ikke jeg er uenig i at det er dumt av android å ikke putte en utforsker applikasjon i 2.1. Og dette med billigere telfoner er en rar greie. jeg så på anmeldelsene til tatoo, der amobil ga veldig dårlig og mobilen.no ga en veldig god karakter det er forskjellige vendinger om man syntes det er bra eller dårlig med dårligere smarttelefoner.

 

og jeg merket at amobil ikke likte denne mobilen i det hele tatt på grunn av tregheten. på måten jeg bruker min telefon er den ikke så treg at du må være spessielt tålmodig.

 

btw: det følte med et spill

Lenke til kommentar

x10 mini er raskere og ikke fullt så oversiktig syntes jeg, en venn av meg har den så jeg har sammelignet den mye med htc wildfire. wildfire kan gjøre mer enn x10 mini pga den er 2.1. og x10 1.6 jeg ville anbefalt widlfire. fordi jeg syntes x10 mini har dårlig bygge kvalitet. kamera og alt annet er nesten akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Og wildfire er dobbelt så stor og mangler tastatur (Vs mini pro).

Den er tregere, og skjermen er ikke like skarp.

 

Mini får android 2.1 i september/oktober.

 

Så i grunn sitter vel ikke wildfire igjen med et enneste positivt argument. Den er større, tregere, kameraet er betraktelig dårligere, og det er ikke noe som er bedre egentlig.

 

Har ikke mye å utsette på byggekvaliteten til noen av modellene.

Lenke til kommentar

Dette var en ganske usakelig anmeldelse av Wildfire. Amobil: Jeg tar dere seriøst vanligvis, men dette satt meg i tvil.

 

Har testet både Huawei og Wildfire noen dager sistnevnte er nå i eie og Wildfire kommer ikke til kort. Brukeropplevelsen er langt bedre. Bare det å gjøre de vanlige tingene som å skrive og organisere er så mye enklere. Byggekvalitet og utsende er også mye nettere på Wildfire, nokså lik Desire rett og slett. Telefonen har rett over halve prisen av Desire og det er noe med hva du betaler for. For meg er dette en arbeidstelefon med mye nyttig applikasjoner. Min private som nok er på plass i løpet av høsten er nok en knall sak som iphone 4 eller HTC Desire HD.

 

Til Sitt bruk er HTC Wildfire alle tiders! Den er ikke treg!! Litt trengere/hakkete i start av klipp på Youtube enn iPhone 4 men så har den halve kraften også...

 

Trenger du en telefon med tilgang til morsomme og nyttige apps, men ikke bryr deg om superbilde, bilspill og å kaste bort ungdommen på youtube. Så er dette en veldig fin sak. Det eneste jeg savner er muligheten for å bruke Vonage og kanskje et lite kamera i front til ip videocall. Men pytt... Tipper jeg klarer meg fint uten i løpet av arbeidsdagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var en ganske usakelig anmeldelse av Wildfire. Amobil: Jeg tar dere seriøst vanligvis, men dette satt meg i tvil.

 

Har testet både Huawei og Wildfire noen dager sistnevnte er nå i eie og Wildfire kommer ikke til kort. Brukeropplevelsen er langt bedre. Bare det å gjøre de vanlige tingene som å skrive og organisere er så mye enklere. Byggekvalitet og utsende er også mye nettere på Wildfire, nokså lik Desire rett og slett. Telefonen har rett over halve prisen av Desire og det er noe med hva du betaler for. For meg er dette en arbeidstelefon med mye nyttig applikasjoner. Min private som nok er på plass i løpet av høsten er nok en knall sak som iphone 4 eller HTC Desire HD.

 

Til Sitt bruk er HTC Wildfire alle tiders! Den er ikke treg!! Litt trengere/hakkete i start av klipp på Youtube enn iPhone 4 men så har den halve kraften også...

 

Trenger du en telefon med tilgang til morsomme og nyttige apps, men ikke bryr deg om superbilde, bilspill og å kaste bort ungdommen på youtube. Så er dette en veldig fin sak. Det eneste jeg savner er muligheten for å bruke Vonage og kanskje et lite kamera i front til ip videocall. Men pytt... Tipper jeg klarer meg fint uten i løpet av arbeidsdagen.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne for en snau uke siden, som min første smart-telefon. Hadde egentlig ikke no spesielt budsjett, men var innerst inne ikke interessert i å bruke type 5-6000 på en mobiltelefon. Falt egentlig kun på denne fordi "råskinnene" (galaxy s, xperia osv) føltes alt for store til å drasse rundt på (skal sies jeg kunne likt desire, men den var ikke å oppdrive i butikk) mens xperia mini igjen føltes alt for liten, skjør og kronglete å bruke.

 

Erfaringer i forhold til ankepunkter:

Batteri: Aner ikke hva som er normalen her, men lada den i natt etter første lading på søndag. Skal sies at jeg i liten grad har kjørt "tunge" applikasjoner, og at jeg skrur av nettverk når jeg ikke trenger å være pålogget.

 

Skjerm: Kun på nettsider at denne har vist seg noe svak, men da kun nettsider som ikke har egne mobil-versjoner. Flipper man mobilen over på siden tilpasses sidene bedre, og teksten går fint an å lese. Hvor plagsomt er det å zoome inn uansett?

 

Treg: Ingen sammenlikningsgrunnlag, men jeg har ikke blitt plaget av spesielt mye venting. Noen ganger tar det 1-2 sek før den oppdaterer seg til riktig retning når man snur telefonen, men det er vel individuelt hvor tungt man tar dette.

 

Noe som plager meg er at den bugger når man skal skru av tastelåsen. Dette utføres ved å dra fingrene ned skjermen, og nesten uten unntak klikker dette, slik at jeg må gi det en 3-4 forsøk. Man tar telefonen på samme måte, men dette har jeg aldri hatt problemer med.

 

Kamera: Ikke noe å hoppe i taket over. 5mpx er ingen garanti for at den tar gode bilder. Har dog kun tatt bilder innendørs med varierende lys, men det var heller ikke et kamera jeg var på utkikk etter.

 

Jevnt over er jeg svært fornøyd med telefonen, men jeg hadde heller ingen sammenlikningsgrunnlag eller spesielt høye krav, bortsett fra god funksjonalitet og at den skal være nett nok til å ha i lomma men samtidig stor nok til å kunne betjenes med enkelhet. Nå skal det sies at jeg ikke har hatt den i to uker enda, så kanskje kaster jeg den i veggen etterhvert? Tviler, egentlig. Som mobiltelefon og jappebamse innfrir den kravene mine i alle fall (selv om disse kanskje ikke er de høyeste).

Lenke til kommentar

...

 

Til Sitt bruk er HTC Wildfire alle tiders! Den er ikke treg!! Litt trengere/hakkete i start av klipp på Youtube enn iPhone 4 men så har den halve kraften også...

 

...

 

Den har garantert kraftigere hw enn iphone 2g og 3g. iOS er veldig godt optimalisert og har hardware akselerasjon av menyer.

 

Som Brian Klug skrev:

The ideal smartphone OS is still floating around out there somewhere, waiting to be realized. Combine iOS' polish, speed, and battery life, Android's open marketplace, flash support, and customizability, WebOS's card multitasking model, beautiful UI, and finally KIN's level of cloud integration, and we might just have it.

http://www.anandtech.com/show/3814/microsofts-kin-a-eulogy/9

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Jeg har selv sittet og tuklet med denne mobilen en stund og ja, den er litt treg. Men ikke til det du kommer til å bruke den mest til! De fleste som kommer til å kjøpe denne telefonen, kommer til å være ute etter en litt billigere smarttelefon. Denne telefonen er kanskje ikke like smart som f.eks Iphone eller Desire, men den fungerer jevnt over godt til å surfe på nettet, og andre nøkkelfunksjoner som folk er ute etter, på en litt "smartere" telefon. Konklusjon: Denne telefonen fortjener et bedre terningkast enn 2eren den fikk her av amobil. Og byggekvaliteten er ikke så forskjellig fra Desire ;)

Lenke til kommentar

Oppløsningen 320x240 er knapp til moderne bruk med blant annet nettleser, men Mikkel har likevel et poeng. Poenget er det samme som poenget med å kjøpe 50" full HD-TV fremfor 40" full HD-TV. Fysisk størrelse har også litt å si.

 

Redigert: I dette tilfellet er det nok mer naturlig å sammenligne 40" HD ready 1366x768 med 30" HD-ready 1366x768.

 

Selv vil jeg ha i både pose og sekk, helst uten å betale så mye for det.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...