Gå til innhold

Xbox Slim yter litt bedre enn den gamle

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)

Her er saken, jeg kjøpte meg Xbox 360 Slim og ga bort min gamle til søstra mi. Jeg innstallerte GTA IV med de samme savene jeg hadde fra den gamle. Spillte en stund og oppdaget noe merkelig men bra noe.

Mens jeg spillte fikk jeg ikke noe FPS drops når det kom mye ting på skjermen samtidlig.

Vil dette si at på grunn av det nye forminskede formated på xboxen så får man en 5-10% bedre ytelse? Det første jeg tenkte var Holy Crap.

Endret av Slettet+513
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)

Ingen som vet noe? Kan en grunn være at den er litt kjøligere?

Endret av Slettet+513
Skrevet

Ingen som vet noe? Kan en grunn være at den er litt kjøligere? 

kommer jo helt ann på kallas xbox du hadde fra før av elite, pro, arcade, super elite (limited edition consoler)

Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)

Det er en Xbox 360 Pro fra høsten 2007 type Falcon (tror Jeg)

Endret av Slettet+513
Skrevet

Det er en Xbox 360 Pro fra høsten 2007  type Falcon (tror Jeg) 

eg og har en PRO men den er fra sommeren 2007 men eg syns den eg har no yter bedre en den eg hadde for den rippet opp cd'er å bilde frøs mange ganger når eg gamet... den eg har no er Modern Warfare 2 limited edition :D

Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)

Nice. kjøpte ny av omtrent samme grunn. at den gamle ripet opp cder. Ville egentlig vente til Halo Reach Limited kom men fargen ville ikke passet med den svarte hd tven og svarte Ps3 slim.

Kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd.  

Endret av Slettet+513
Skrevet

Nice. kjøpte ny av omtrent samme grunn. at den gamle ripet opp cder. Ville egentlig vente til Halo Reach Limited kom men fargen ville ikke passet med den svarte hd tven og svarte Ps3 slim.

Kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd.    

men eg lurer på noe om slim er wan porten på den oppgradert til 1 Gbps eller er den fortsatt 100 Mbps

Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)

Tror det er en vanlig 100Mbps ethernet port. Men det innebygde Wifi kortet støtter N teknologien da som teoretisk klarer 300Mbps. Større vifte. Gamle minnekort porter er byttet ut med to ekstra USB 2.0 porter.En egen port til Kinect som gjør at slim eiere ikke trenger å putte kinects strømplugg i veggen. osv

Kan ikke høre xboxen så noen ganger lurer jeg på om den jobber eller ikke. :)

Endret av Slettet+513
Skrevet

Tror det er en vanlig 100Mbps ethernet port. Men det innebygde Wifi kortet støtter N teknologien da som teoretisk klarer 300Mbps. Større vifte. Gamle minnekort porter er byttet ut med to ekstra USB 2.0 porter.En egen port til Kinect som gjør at slim eiere ikke trenger å putte kinects strømplugg i veggen. osv 

Kan ikke høre xboxen så noen ganger lurer jeg på om den jobber eller ikke.  :)

eg har god trådløs i huset men tingen er at eg hater trådløs får kabel er mye mer stabilt å bedre siden eg har Gigabit LAN som eg koblet opp siden vi fikk ny ruter med Gigabit LAN porter...

Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)

1gb ethernet hadde nok vært bra for nedlastinger til xboxen om du hadde hatt supernett men til spilling online spiller det nok ingen rolle ettersom antall spillere er begrenset sammenlignet med pc spill.

Endret av Slettet+513
Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)

*Internett klikk*

Endret av Slettet+513
Skrevet

1gb ethernet hadde nok vært bra for nedlastinger til xboxen men til spilling online spiller det nok ingen rolle ettersom antall spillere er begrenset sammenlignet med pc spill.

det er ganske bra på spill som for eksempel mw2 der du må ha godt internett så du ikke klikker vinkel pågrunn av lag xD

Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)

Har bare noe å si om du har en internett leverandør som leverer hastighet over 100 mbps i fiber ellers enn det så er 1 gigabit ethernet mest bruk til store filoverføringer eller servere. om du har 30 mbps internett får du ikke mer enn 30mbps om du enten har 1gbps eller 100 mbps ethernet.

Lagg blir du fort kvitt om du nå har en ganske treg internett som du kan oppgradere.

Selv bruker jeg 15 mbps nett. men jeg vil ikke anbefale mindre enn 6 mbps.

Endret av Slettet+513
Skrevet

Har bare noe å si om du har en internett leverandør som leverer hastighet over 100 mbps i fiber ellers enn det så er 1 gigabit ethernet mest bruk til store filoverføringer eller servere. om du har 30 mbps internett får du ikke mer enn 30mbps om du enten har 1gbps eller 100 mbps ethernet.

Lagg blir du fort kvitt om du nå har en ganske treg internett som du kan oppgradere.

Selv bruker jeg 15 mbps nett. men jeg vil ikke anbefale mindre enn 6 mbps.

ja men når du ha 1Gbps LAN nettverk så overføres jo filene fortere fra ruteren til xboxen min...

Skrevet

Hvor fort data kommer seg fra ruteren din til Xboxen har mer eller mindre ingenting å si. Det er hvor fort datainformasjonen kommer seg fra utlandet til ruteren din, og motsatt, som har noe å si.

Skrevet

Hvor fort data kommer seg fra ruteren din til Xboxen har mer eller mindre ingenting å si. Det er hvor fort datainformasjonen kommer seg fra utlandet til ruteren din, og motsatt, som har noe å si.

det har mye å si når du skal streame en film til xboxen...

Skrevet

å det har mye å si når di oppgradere nettverkskortet på xboxen til 1 Gbps

Skrevet

å det har mye å si når di oppgradere nettverkskortet på xboxen til 1 Gbps

Hvis du streamer en film fra pcen din til xboxen har det noe å si, men når dataene kommer utenifra (Internett) har det ingen ting å si. Online spilling blir ikke bedre med det nye nettverkskortet.

Skrevet

Trådstarter, den nye har nok ikke noe bedre ytelse på noen måte i forhold til andre Xboxer, men du har kanskje hatt en dårlig harddisk på den forrige Xboxen din som har gjort at du har opplevd at det tar litt tid å laste nye områder her og der.

CPU og GPU skal være det samma som før, bare forminska og kjøligere, som kan hjelpe mot framedrops hvis du spiller 10 timer i strekk og romtemperaturen har kommet opp i 40 grader, ergo Xboxen får ikke nok kjøling. Men å starte en tråd med tittel "Xbox Slim yter litt bedre enn den gamle" slipper løs kverulanten i meg.

Skybertharmp5, bruk masse penger på Gb sertifiserte rutere, nettverkskabler, nettverkskort osv, men du vil fortsatt ikke noe forskjell på ping til andre spillere. Kanskje hadde du fått bedre streaming via LAN med Gb hele veien fra PC til Xbox, men 100Mbps holder i massevis til det.

Jeg tror Gb er nødvendig først når du skal sende data til mange maskiner på en gang, feks i en stor bedrift. Men her kommer fiber mer og mer inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...