Gå til innhold

Hvorfor/Hvorfor ikke kjøpe en alienware?


Anbefalte innlegg

ååå gud i himmelen!!! de specsa jeg sa just

 

Intel® Core™ i7 920-prosessor

Ekte Windows® 7 Home Premium 64bit- Norsk

PC-en leveres med 1 års hente- og returstøtte på maskinvare

Dual CrossFire™ 1GB ATI® Radeon™ HD 5870 graphics card

12 GB 1333 MHz (6 x 2 GB) trekanals minne

2 TB dobbel harddisk, RAID 0 (striping) (2 x 1 TB - 7200 rpm)

16x optisk DVD+/- RW-stasjon (leser og brenner DVD og CD)

Alienware Multimedia Keyboard - Norwegian (QWERTY)

 

 

bygg et system med DE spescsa

 

så tar du med 800D kabinettet siden det er så bra.. se ossen pris du får.. prøv deg på samme som falkers gjorde lenger oppe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay - hver så god.

 

i7 920

12 GB OCZ 1333MHZ RAM

2 x Sapphire Radeon 5870

2 x Samsung Spinpoint F3 1TB. Altså 2 TB

Microsoft Windows 7 64 bit Home Premium Norsk (Engelsk er forøvrig 7 kr billigere hvis du vil spare litt :)

Silver Power 750W PSU. (Rangert til 80+ silver, vil dra dette systemet med glans)

Corsair Obsidian 800D (Som forøvrig er et unødvendig dyrt kabinett)

Og et fantastisk hovedkort

Nec AD-5240S (DVD/CD) Som forøvrig leser raskere enn din.

 

Alt dette - prislapp - 16700 kr.

 

Med mindre du har tenkt å kjøpe et helvetes dyrt tastatur så tipper jeg at du sparer en del i forhold til Alienware sine 25 390.

 

Neida, det koster ikke 8000 kr i frakt. Det ER BILLIGERE

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

ok maccon. hvis du kan linke til hver enkelt del og plusse på vannkjøling og ned den 750W holder ikke. jeg garanter deg at den ikke takler en eventuel oppgradering til entusiast kort av neste generasjon.

 

 

hvis du greier å linke alle tingane,1000W psu ikl frak skal jeg tro på deg. samt ikke noe "veldig bra hovedkort.. show me!"

Lenke til kommentar

Denne er litt bedre kansje?

 

Alienware Aurora ALX(MicroATX-PC):

 

Ekte Windows® 7 Home Premium 64bit- Norsk

Alienware AuroraALX-kabinett, svart

Intel® Core™ i7 920-prosessor (2,66 GHz, 8 MB hurtigbuffer, 4,8 GT/s)

No Security/Anti-Virus Protection

PC-en leveres med 1 års hente- og returstøtte på maskinvare

To CrossFire™ 1 GB ATI® Radeon™ 5870 HD-grafikkort

No Accidental Damage Support

12 GB 1333 MHz (6 x 2 GB) trekanals minne

2 TB dobbel harddisk, RAID 0 (striping) (2 x 1 TB - 7200 rpm)

16x optisk DVD+/- RW-stasjon (leser og brenner DVD og CD)

Ikke inkludert skjerm

Alienware Multimedia Keyboard - Norwegian (QWERTY)

Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio

 

25 390,01 kr

 

Selvbygg:

 

CORSAIR HX 1000W ATX12V 2.2 / EPS12V

x2 XFX RADEON HD5870 ALIEN 1GB

CORSAIR H50 LIQUID COOLING

x2 SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB

Samsung SH-S223B - DVD±RW

INTEL CORE I7 920 2.66GHZ

ASUS RAMPAGE II GENE X58 S-1366 MATX 2 049,00 kr

COOLER MASTER MIDITOWER CM 690 II ADVANCED ATX BLACK

x3 CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10600 1333MHZ (2X2GB)

MICROSOFT SIDEWINDER X4 KEYBOARD USB

MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM NOR DVD

 

20 045,00 kr(igjen priser hentet fra dustin)

 

Valgte et mindre hovudkort(av beste slag) med tanke på MicroATX og gikk ned i pris til et veldig bra Miditower(siden det ikke er snakk om stor fulltower pc her).

Endret av Falkers
Lenke til kommentar

danjel.. slik komentarer sa jeg ikke var velkommne.. gidder ikke høre at det ikke ser bra ut.. da vil jeg ikke ha asus fordi jeg liker ikke merker? -_-... 4k er lite ekstra for kabinett, support, garanti og systemet du får.. og derfor syntes jeg det er teit av MANGE folk å si" alienware er for dyrt" 4k .. dere må tulle med meg.. så nå legger vi dette ned.. dere tapte. alienware er ikke så dyrt som dere skal ha det til..

Lenke til kommentar

danjel.. slik komentarer sa jeg ikke var velkommne.. gidder ikke høre at det ikke ser bra ut.. da vil jeg ikke ha asus fordi jeg liker ikke merker? -_-... 4k er lite ekstra for kabinett, support, garanti og systemet du får.. og derfor syntes jeg det er teit av MANGE folk å si" alienware er for dyrt" 4k .. dere må tulle med meg.. så nå legger vi dette ned.. dere tapte. alienware er ikke så dyrt som dere skal ha det til..

 

Det er jo ditt synspunkt.

Lenke til kommentar

4 tusen kroner er jo helt vanvittig mye penger.

 

Du kunne kjøpt enda et 5870 kort og kjørt tre veis Crossfire X, og hatt 1000 kroner ekstra.

 

Okay, her er setupet

 

i7 920

12 GB OCZ 1333MHZ RAM

2 x Sapphire Radeon 5870

2 x Samsung Spinpoint F3 1TB. Altså 2 TB

Microsoft Windows 7 64 bit Home Premium Norsk (Engelsk er forøvrig 7 kr billigere hvis du vil spare litt :)

Corsair HX 1000W

Corsair Obsidian 800D (Som forøvrig er et unødvendig dyrt kabinett)

Hovedkortet - Asus P6X58D-E. Tro meg, det er dritbra.

Nec AD-5240S (DVD/CD) Som forøvrig leser raskere enn din.

Corsair H50.

 

Totalt - 17994 kr.

 

Her er forøvrig link - https://prisguiden.no/profil/lister/117216

 

Nå må en selvfølgelig beregne litt på frakt da, men Amentio har billigst pris på de fleste av de.

 

Jeg vil si at de 7 tusen kronene ikke er verdt det for 1 års support? Du kunne jo kjøpt deg idiot garanti for mindre, og kastet PCen i gulvet og fremdeles kunne krevd ny.

 

Her er et kabinett til 2k også, og de koster ikke særlig mer enn det. Hvis du vil ha et bedre kabinett kan du se på Lian Li PC-p80 til 3k. Det er rent aluminium, removeable motherboard tray, hot swap, drøss med vifter, plass til 16" graffikkort osv.

 

Jeg vil vel heller si at du tapte?

 

Hvis du er villig til å betale 7k for et kabinett design og supporten din Alienware skal du få lov til det.

 

Men jeg kan fortelle deg at disse produsentene også ahr god support.

 

Jeg hadde for eksempel trøbbel med mine 1866 MHZ Corsair ram. Mailet dem, fikk svar på dagen, joda jeg fikk tilsent nye ram sticks, no questions asked. Kom i posten 4 dager senere :)

 

Har du lyst på Alienware så er jo det helt greit, jeg er bare her for å vise deg at det finnes billigere alternativer.

 

Og det å bygge PC er kjempegøy *nod nod*

 

Forøvrig, for å være fair så må du vel kanskje legge til en rundt 1000kr i frakt totalt. Så si 6k da :)

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

danjel.. slik komentarer sa jeg ikke var velkommne.. gidder ikke høre at det ikke ser bra ut.. da vil jeg ikke ha asus fordi jeg liker ikke merker? -_-... 4k er lite ekstra for kabinett, support, garanti og systemet du får.. og derfor syntes jeg det er teit av MANGE folk å si" alienware er for dyrt" 4k .. dere må tulle med meg.. så nå legger vi dette ned.. dere tapte. alienware er ikke så dyrt som dere skal ha det til..

Det er jo dyrt om du ikke har hektet deg opp på utseende til Alienware "kassa" og ikke legger "" stor vekt på support og kan bygge selv eller få hjelp av en kamerat.

 

En av dei bedre Alienware versjonene snakker vi jo prisforskjeller på +/- 10 000 kroner alt etter hvilken deler du velger deg ut(må huske at valgmulighetene er store når man bygger selv, trenger ikke plukke ut alt det dyreste av kabinett,hovudkort og minne for å nevne noe).

Lenke til kommentar

Vanvittig morsom tråd :!:

 

Alle vet jo at AW er overpriset, man får mye mer for pengene om man bygger selv, men det kreves at man i det minste kan søke etter komponenter på nettet, noe det ikke ser ut som trådstarter klarer.

 

Nå er jeg stor fan av selvbygg, fordi jeg liker å vite at det nettopp er jeg som har bygd maskina, også liker jeg kabinettene fra LianLi, de er bare helt rå både på utseende og praktiske løsninger (synes jeg).

 

Selvbygg er tingen ! :thumbup:

 

AW er overpriset :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...