Gå til innhold

Salg av en real gaming pc!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt mye i det siste, og kommet til en beslutning. Jeg skal selge gaming pcen min!

Håper du kan gi meg et ca estimat av hvor mye du ville likt å betale for en slik pc.

 

Inneholder:

Prosessor: intel i7 920 @ stock speed

Ram: Kingston 6GB ram kit @ 2000mhz(ingen overclock)

Hovedkort: EVGA SLI LE

Skjermkort: 2x Ati 5850 (et sapphire, og et MSI)

strømforsyning: Corsair HX 1000W

Lagringsplass: Intel 80GB ssd til OS, samt 4TB til alt annet.

Kabinett: Lian Li Pc-A70FB

 

Alderen på delene er veldig forskjellig. hovedkortet, ssd og ram brikkene ble kjøpt inn for mindre enn 3 uker siden. Alt annet er mellom 6 måneder og 1 år gammelt (Strømforsyningen er eldst, mest sannsynlig. men fungerer fortsatt 100%!)

 

Jeg tenker også på å selge 3x24 skjermer, som er festet på et ONE OF A KIND skjermstativ. du kan finne bilder i workloggen som ligger i signaturen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville betalt 50% av nypris for SSD'en. Alt annet er unintressant.

 

Edit: for å gjøre innlegget mitt litt mer nyttig:

 

Du kan skryte av at du har et veldig overklokkvennlig oppsett, som aldri har blitt overklokka (det er et pluss). Det er moderne, og rimelig nytt.

 

Du kunne prøvd å selge det som et ferdigbygg på finn.no eller lignende til en pris -10-20% i forhold til hva komplett f.eks ville tatt for et lignende system.

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar

6k med skjermene..?

sov av deg rusen før du tror du får dette oppsettet med skjermer for 6k.

 

4000 - 5000 Kroner høres ut som en kurrant pris for denne pcen.

Mulig du kan få opp mot 6000 kroner enkelt for den antar jeg.

 

Antar at du vil tjene mer på å selge komponentene hver for seg.

Vet ikke heelt hva jeg skal si til dette. Du er forumveileder, så jeg antar at du er relativt serriøs hvor enn du skriver... Mener du virkelig at dette ikke er verdt mer enn 6000kr?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

6k med skjermene..?

sov av deg rusen før du tror du får dette oppsettet med skjermer for 6k.

 

4000 - 5000 Kroner høres ut som en kurrant pris for denne pcen.

Mulig du kan få opp mot 6000 kroner enkelt for den antar jeg.

 

Antar at du vil tjene mer på å selge komponentene hver for seg.

Vet ikke heelt hva jeg skal si til dette. Du er forumveileder, så jeg antar at du er relativt serriøs hvor enn du skriver... Mener du virkelig at dette ikke er verdt mer enn 6000kr?

 

Var det jeg tenkte jeg også, men som du ser er det liten vits i å spørre om prisantydning på dette forumet.

Her kan det av og til virke som om "haier" vaker etter kupp så også en "forumveileder". :)

For å si det sånn:

Får du ikke (minst) 9k for dette, lar du være å selge. Med mindre alt er finansiert med kredittkort og du må ha penger nå. :)

 

Det er forsåvidt ikke feil at hardware er noe av det "dummeste" man kan handle.

Nytt er "billig", og ihvertfall de som vanker her mener det ikke er verdt halvparten så snart varen er pakket ut av esken/montert i ei kasse.

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Vet ikke heelt hva jeg skal si til dette. Du er forumveileder, så jeg antar at du er relativt serriøs hvor enn du skriver... Mener du virkelig at dette ikke er verdt mer enn 6000kr?

 

 

For å være ærlig så har jeg nok gitt en lav prisantydning , blandt annet la jeg ikke merke til 4TB med lagringsplass.

Har vel heller ikke tatt særlig god vurdering av oppsettet som helhet, men med tanke på at den er brukt , noen komponenter litt eldre enn resten (men det har egentlig ikke så mye å si med corsair sin 7 års garanti) så bør du personlig ikke selge den for mindre enn 8000 - 9000 Kroner.

 

Edit 1 : Prisantydningen er på selve pcen og ikke inkludert 3xskjermer.

 

Så spørs det om det finnes marked for å selge pcen akkurat nå rett etter at ferietiden er over, da har vel de fleste ikke akkurat flust av penger.

 

Ts1000 : Antar du ikke prøver å antyde at jeg har interesse av å presse prisene ned på oppsettet? Kanskje du kan forklare litt mer om hva du mente der?

 

 

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ts1000 : Antar du ikke prøver å antyde at jeg har interesse av å presse prisene ned på oppsettet? Kanskje du kan forklare litt mer om hva du mente der?

 

Jeg håper da ikke det?

Du ga trådstarter tilsvar som støttet de sedvanlige posterne i slike tråder som "tilbyr" seg å "hente" tilnærmet nytt utstyr til "vrakpant".

Du har jo nå oppklart/rettet opp dit første tilsvar.

 

Når det er sagt bør vel trådstarter og eventuelle etterfølgere først som siste innse at det ikke er noe hensikt å spørre om prisantydninger her.

Jeg har observert at det stort sett alltid kommer slike svar som i praksis betyr at man like godt kan kaste(gi bort) helt kurant hardware.

Og det er vel utvilsomt vanskelig å få en god pris på brukt hardware i forhold til f.eks. 1-2år siden.

Personlig har jeg helt sluttet å handle hardware pga dette.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

 

Og det er vel utvilsomt vanskelig å få en god pris på brukt hardware i forhold til f.eks. 1-2år siden.

Personlig har jeg helt sluttet å handle hardware pga dette.

 

Nå kjøper da ikke jeg personlig hardware for å selge den etterpå, det er utvilsomt en veldig dårlig butikk å gjøre noe sånt da komponentene faller drastisk i pris straks man tar dem i bruk. Noen komponenter blir faktisk så og si verdiløse mens andre komponenter holder seg greit.

 

Sånn sett så handler jeg nå komponenter basert på pris / ytelse ratio men også litt utifra hva jeg tror er fremtidsrettet (kjøpte nettop inn en 1055T ) brukte komponenter styrer jeg desverre personlig unna.

 

Uansett så er det kanskje på tide med at noen oppretter en god veiledende tråd for å kunne estimere hva man bør ta i bruktpris på pcen sin , 20% avslag på en pc som fungerer 100% og har vært i bruk 1-2 måneder (et eksempel), og et gradvis fall opp til 50% hvor jeg ser at mange pcer havner og holder seg der en god stund.

 

Noen enkle tips som får opp verdien til pcen :

 

*Ta gode bilder.

*Sørg gjerne for bilder av et oppsett med 3 skjermer som viser eyefinity'en til Amd eller link til det direkte.

*Om du har stabilitetstestet den og den er 100% stabil overklokket kan du jo selvsagt også nevne dette.

*Om pcen selges med OS bør man sørge for å nevne hvilken programvare som er klargjort (lurt å legge inn openoffice , gimp , vlc og andre medieprogrammer , imgburn for å nevne noen) og at den ikke har noe rusk fra deg.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...