Gå til innhold

Hold Windows i form


Anbefalte innlegg

 

Jo, enkelte program kan kanskje hjelpe deg, men Ccleaner gir meg ikke noe fast informasjon om nøjaktig hva den gjør. Tømmer temp folder, gir deg anonymitet på nettet,rydder opp i registeret, avinstallerer program for deg. De aller fleste tingene gjør Windows allerede med legg til/fjern programmer, IExplorer Inprivate, temp folder kan du tømme selv med Diskopprydding.

 

 

Hmm.. Ccleaner gir deg all informasjon om hva den gjør, så det er en feilaktig påstand. Poenget med programmet er å gjøre det enklere, og da er det vel litt sløvt å ramse opp masse programmer som finnes i windows og si at det er mye bedre.

 

Jeg vil si at jeg har god kontroll på hva som befinner seg på maskina til en hver tid, men det vil ikke si at jeg ikke trenger ccleaner. Den sparer meg for tid.

Point taken? :) (og glem nå registeret da)

Endret av Glenneral
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ccleaner hele tiden, defragmenterer, kjører antivirus, anti spyware, optimaliserende ditten og datten, renser, sletter og rydder. Ja, og kjører ccleaner. Glemte jeg å nevne at jeg også sletter manuellt? Innimellom kjører jeg også backup og reinstallerer i ny og ne for sikkerhets skyld.

 

Og så er det på'an igjen...

 

Helt ærlig, så må jeg si at når ikke jeg eller maskinen min er opptatt med å optimalisere seg selv, så fungerer det relativt greit :p

Lenke til kommentar

Jeg installerer ikke CCleaner på min pc for reparere pcèn. Jeg kans forstå enkelte som ikke helt har oversikt over hvordan ting fungerer. Men å installere et program (som igjen gir pcèn mere å "tenke på") for at dette skal få min pc til å på magisk vis bli raskere, det gjør jeg ikke.

Jeg heller bruker ikke CCleaner for å reparere en pc, men den kan brukes for å hjelpe andre programmer å reparere pc-en raskere, som for eksempel kjøre CCleaner før antivirus for å fjerne overflødige filer som ikke trengs å scanne.

 

Jo, enkelte program kan kanskje hjelpe deg, men Ccleaner gir meg ikke noe fast informasjon om nøjaktig hva den gjør. Tømmer temp folder, gir deg anonymitet på nettet,rydder opp i registeret, avinstallerer program for deg. De aller fleste tingene gjør Windows allerede med legg til/fjern programmer, IExplorer Inprivate, temp folder kan du tømme selv med Diskopprydding.

Ikke det? Hvis du dobbeltklikker på en av oppføringene etter å ha trykt analyser så ser du hvilke filer dette gjelder.

Eksempel:

post-63221-1281446278,0226_thumb.png

 

Jeg er ikke overbevist. Synes egentlig det er veldig rart at hw.no foreslår dette produktet i det hele tatt. Muligens er de avhengig av mange brukeres ferske datakunnskap som gir mulighet til selvhjelp.

 

Det finnes altfor mange hjelpe programmer der ute. Snart kommer det vel en CD man putter inn i cd spilleren på bilen som fikser alle feil å gjør den også raskere!? Eller!?

Synd for deg at du ikke liker programmet, for måten den enkelt lar deg slette alle spor etter surfehistorikk, rester etter installasjoner og i tillegg kan makulere data og skrive nuller på ledig plass er gull verdt. Registerdelen er det bare å ignorere for det er bare en knøttliten del av programmet, du har også rask tilgang til avinstallasjon og kontroll over programmer som starter med maskinen.

 

Har du en systemdisk på 2X1TB i raid 0 etc så forstår jeg hvorfor du ikke trenger programmet men her sitter jeg på en bærbar med begrenset med plass og den eksterne disken 99% full.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva all negativitet mot ccleaner kommer fra.

Det er nå et lite program som gjør det lettere for en person å slette unødvendige ting fra pcn enten han er en "datakyndig person" eller ikke.

Om det gjør pcn noe spesielt raskere kan sikkert diskuteres men til syvende og sist er det et program som sletter unøvdenige filer eller ting i registry som du vil ha bort med 2 klikk, analyze og clean.

 

Er morsomt å høre disse folkene som synes at alt er bedre siden man gjør det manuelt. Er vel heller her placebo effekten kommer inn i bildet. Man kan også bruke ccleaner samtidig som man gjør ting manuelt som å slette ting ccleaner ikke fjerner helt, er vel det de fleste som bruker ccleaner gjør.

Jeg vil heller bruke tida mi bedre enn å gå gjennom hele registry for å fjerne alle ATI relaterte registry filer hvis jeg har driver konflikter.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

ccleaner er at hjelpemiddel som hjelper deg med å holde oversikt over ting på pcen som kan skape trøbbel. her må man bruke programmet riktig å vite hva man gjør når man bruker programmet. hvis man kan bruke programmet skikkelig og leser den informasjon som kommer frem før man klikker ok eller avbryt så er det ikke noen problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...